Noua generație BMW X5 se prezintă oficial: SUV-ul primește motoare diesel mai puternice, direcție integrală și un pachet off-road

Publicat miercuri, 06.06.2018 01:01 de Daniel Popescu

A patra generație BMW X5 a crescut ușor în dimensiuni, are motoare diesel de până la 400 de cai putere și devine primul SUV al mărcii echipat cu direcție integrală și pachet off-road destinat drumurilor dificile.

BMW a dezvăluit în această săptămână primele imagini și detalii oficiale despre a patra generație a SUV-ului X5, care va fi disponibilă pe piață începând din noiembrie 2018.

Inginerii BMW și-au concentrat atenția în special pe confortul șoferului și al pasagerilor, întrucât noua generație are, pe lângă o serie de modificări estetice mai degrabă minore, și dimensiuni mai mari, motoare mai puternice și diverse sisteme adaptate pentru o experiență mai plăcută la volan chiar și în condiții dificile.

Noua generație BMW X5: date esențiale:

noul BMW X5 a crescut în dimensiuni din toate punctele de vedere: are o lungime de 4.922 mm (+36 mm), o lățime de 2.004 mm (+66 mm) și o înălțime de 1.745 mm (+19 mm), în timp ce ampatamentul a crescut la rândul său cu 42 mm la 2.975 mm;

X5 beneficiază acum de suprafețe "curate" și linii de design precise care au rolul de a accentua postura și robustețea SUV-ului;

partea frontală este dominată de grila de dimensiuni mai mari, iar modelul este echipat standard cu blocuri optice LED al căror design este inspirat de la X3, în timp ce opțional poți alege sistemul BMW Laserlight cu blocuri optice LED adaptive care oferă o rază de acțiune de 500 de metri, comparativ cu raza standard de 300 de metri;

X5 va deveni primul model BMW care poate fi achiziționat opțional cu jante de 22 inch, în timp ce în versiunile standard diametrul acestora pleacă de la 18 inch;

în partea din spate, principala noutate este modificarea stopurilor, care au acum o formă mai angulară, inspirată de la Seria 7;

Design interior

la interior, confortul a fost de asemenea principala preocupare, astfel că poziția la volan este mai înaltă, iar panoul de instrumente beneficiază de un design îmbunătățit;

a treia generație de Head-Up Display are dimensiuni mai mari (7 x 3.5 inch) și oferă mai multe informații, în timp ce funcționalitățile celor două ecrane cu diagonala de 12.3 inch au fost îmbunătățite;

printre noutăți se numără suportul de pahare cu funcții de încălzire și răcire, plafonul panoramic Sky Lounge sau sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond Surround cu 20 de difuzoare și 1500 W;

portbagajul are o capacitate de 645 de litri care poate fi extinsă la 1.860 de litri prin rabatarea scaunelor spate. Opțional, poți comanda un al treilea rând de scaune pentru doi pasageri;

Gama de motorizări

la lansare, pe piața europeană, noua generație BMW X5 va fi disponibilă cu un motor pe benzină și două unități diesel;

versiunea xDrive 40i beneficiază de un motor cu 6 cilindri de 3.0 litri și 340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm obținut între 1.500-5.200 rpm care va permite o accelerație la 100 km/h în 5.5 secunde. Consumul mediu declarat este de 8.5 litri / 100 km;

între timp, fanii propulsiei diesel vor avea de ales între versiunile xDrive 30d și M50d. Prima dintre ele utilizează de asemenea un motor cu 6 cilindri de 3.0 litri care generează 265 CP, cu 7 CP în plus comparativ cu actuala generație. Cuplul maxim ajunge la 650 Nm între 2.000 - 2.500 rpm, iar accelerația la 100 km/h are loc în 6.5 secunde, cu un consum mediu de 6.0 litri / 100 km;

nu în ultimul rând, cei care vor performante mai bune pot opta pentru versiunea M50d, echipată cu un propulsor diesel de 3.0 litri, 400 CP și cuplu de 760 Nm între 2.000 - 3.000 rpm. În acest caz, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.2 secunde, în timp ce consumul mediu este estimat la 6.8 litri / 100 km;

● toate motoarele respecta normele de poluare EURO6d și sunt echipate cu cutie de viteze automată Steptronic cu 8 trepte. 

BMW afirmă că a îmbunătățit și sistemul de tracțiune integrală xDrive, capabil acum să împartă și mai eficient cuplul între roțile față și spate;

BMW X5 devine primul SUV al mărcii germane echipat cu sistem de direcție integrală (Integral Active Steering), în timp ce suspensia pe aer pe două axe permite ajustarea înălțimii mașinii cu până la 80 de milimetri prin apăsarea unui buton;

X5 este în același timp și primul SUV BMW echipat cu un pachet Off-Road. Prin apăsarea unui buton, șoferul poate alege între 4 moduri de condus pentru a activa setările ideale pentru gardă la sol, sistemul de tracțiune integrală, răspunsul accelerației și controlul transmisiei. Cele 4 moduri disponibile optimizează tracțiune pe suprafețe ca nisip, piatră, macadam sau zăpadă;

Sisteme de asistență

ca de obicei, BMW X5 oferă numeroase sisteme de asistentă, printre care se numără Active Cruise Control cu Stop&Go, Steering Control Assistant, Lane Control Assistant, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Lane Change Assistant, Lane Keeping Assistant cu protecție pentru coliziuni laterale, Crossing Traffic Warning, Priority Warning sau Wrong-way Warning;

de asemenea, asistentul Parking Assistant a fost îmbunătățit pentru a prelua controlul atât asupra accelerației și frânelor, cât și asupra direcției. Între timp, Reversing Assistant preia direcția pentru a manevra mașina pe o traiectorie negociată anterior cu fața. Sistemul este capabil să meargă cu spatele pe o distanță de până la 80 de metri.

Noua generație BMW X5 va fi disponibilă pe piață începând din luna noiembrie 2018, însă o serie de sisteme vor putea fi comandate începând din decembrie 2018.

Via BMW

  • vianu, miercuri, 06.06.2018 08:55

    pachet off-road..... pentru ceva ce ar fi trebuit sa fie in ADN-ul clasei. layout-ul plansei de bord asemanatoare cu cel de la Toyota CHR...dar mult mai bine integrat

  • demin2609, miercuri, 06.06.2018 08:57

    sa mor io de nu samana cu touareg!

  • Kirotractor, miercuri, 06.06.2018 09:27

    Nu cred c-aduce a Touareg, c-ar trebui să arate ca un frigider pe roți avînd lipit în față un convector electric cu multe sîrme nichelate. :-) ...La fel ca Tiguan-ul de fapt - la care, btw, m-a distrat fostul articol cu evaluările designului. Designul are deci continuitate și va avea sigur același succes la amatorii segmentului, pe care costurile diverselor *pachete* nu-i va speria - ca pe mine.

  • dan_grc, miercuri, 06.06.2018 09:42

    @ demin Eu cred că seamănă cu X5. Aspectul exterior cred eu că este ceva mai reușit ca la fosta generație, iar interiorul a primit modificările de care avea nevoie.

  • Vlad, miercuri, 06.06.2018 09:51

    Obositor de asemanator...............

  • zuzu, miercuri, 06.06.2018 10:11

    Frumoasa masina! In sfarsit au renuntat la tot felul de cute si au lasat ca totul sa fie mai fluid, curat. Chiar si interiorul arata genial, desi butoanele de pe usi ar fi putut fi cu aspect metalic si nu acel plastic negru. Ce nu inteleg: dimensiunea portbagajului este chiar atat de scazuta? Desi sunt fan Merc, modelul asta surclaseaza GLE-ul din toate punctele de vedere in acest moment. Om vedea din toamna ce ne arata si Mercedes la acest capitol.

  • Daniel, miercuri, 06.06.2018 11:14

    Parca spatele nu ar fi BMW...

  • VL 33 XXX, miercuri, 06.06.2018 12:39

    Daca in pachetul de off-road exista si un mod de nisip care chiar sa mearga, il cumpar imediat. Cu generatia actuala de X5 am avut numai probleme pe plaja din Mamaia, pana la punctul in care a trebuit sa le arunc cate 100 lei saracilor care stateau pe cearceafuri sa ma impinga si pe mine pana la asfalt.

  • ALPINA B7, miercuri, 06.06.2018 12:44

    Urat ca orice X de altfel. Niciodata X-urile nu au aratat bine. Niste masini grotesti si badarane. Pune un 7 series langa orice X si veti intelege ce spun. Lipsa de stil si de eleganta defineste gama X !

  • dan_grc, miercuri, 06.06.2018 13:08

    @Alpina Ce SUV arată mai bine comparat cu o limuzină ? Chiar și așa, prima generație arată bine, masculin, cu personalitate, chiar dacă nu sunt fanul unor astfel de caroserii.

  • ALPINA B7, miercuri, 06.06.2018 13:32

    @dan_grc Nici un suv nu arata bine comparat cu o limuzina ai dreptate. Dar X-urile nu arata mai bine ca cele de la Audi, Porsche sau Mercedes. Mi se par cele mai urat desenate. Si nici nu exceleaza prin fiabilitate. Un Cayenne e mult mai capabil in offroad si infinit mai fiabil ca un X5. Cunosc multi care au trecut de la X5 la Cayenne de bun ce era !

  • dan_grc, miercuri, 06.06.2018 13:51

    Nu știu dacă sunt cele mai urâte, Q7 ți se pare fenomenal la aspect ? De Lexus ce să mai spui, când te uiți la unele te dor ochii, iar Cayenne de abia noua generație arată bine, prima arata oribil la exterior, mai ales înainte de face lift.

  • dany, miercuri, 06.06.2018 14:05

    mie imi place... cu exceptia chestiei aleia cromate dintre ”rinichi” care va arata oribil pe nuantele inchise a, nu sunt convins ca tableta din bord e mai ok decat cea veche cu ”ceasuri” rotunde, traditionale

  • someone, miercuri, 06.06.2018 16:00

    roti pe 22 ?!?!? acum 10-15 ani asemenea dimensiuni nici nu erau in planurile producatorilor de gume, iar acum sant cateva modele care le ofera, modele care nici macar nu sant cele mai mari ca dimensiuni.

  • Vali, miercuri, 06.06.2018 18:35

    De noi motoare diesel mai puternice era nevoie :)) Tocmai ce s-a facut studiu cu diesel Euro6. O magaoaie din asta de peste 2 tone cu 4X4 sigur respecta noile norme :)) Facuta pentru cocalari.

  • @dan_grc, miercuri, 06.06.2018 19:26

    Lexus arata infinit mai bine decat grotestile masini germane. Ia-ti ochelari daca nu vezi diferenta.

  • @vali, joi, 07.06.2018 08:47

    acrii strugurii ha?

  • erata, joi, 07.06.2018 08:49

    acri