Noua generație BMW X5, testată sub camuflaj în condiții extreme: SUV-ul german va avea direcție integrală și o nouă suspensie

Publicat miercuri, 23.05.2018 18:08 de Daniel Popescu

BMW a publicat câteva imagini cu noua generație X5 sub camuflaj în timpul unor teste desfășurate în condiții extreme. Constructorul german a confirmat că modelul va primi direcție integrală și o nouă tehnologie pentru suspensii.

Cu numai câteva zile în urmă, BMW a dezvăluit că va prezenta oficial noua generație X5 în cursul acestui an, iar acum oferă și primele informații tehnice despre noutățile pe care le pregătește.

SUV-ul german va beneficia de o tehnologie nouă pentru suspensii și modificări importante la nivelul șasiului, iar BMW susține că aceste noutăți vor fi disponibile în premieră pe un model din gama X.

De asemenea, constructorul de la Munchen a confirmat că BMW X5 va fi disponibil pentru prima oară cu direcție integrală, fără să ofere încă detalii suplimentare.

Detaliile despre noua generație au fost prezentate la capătul unor teste intensive desfășurate cu prototipuri în condiții variate de mediu. Inginerii au verificat calitățile noii generații în condiții de iarnă la centrul de testare din localitatea suedeză Arjeplog, iar apoi au abordat și macadamul specific Africii de Sud, dar și dunele de nisip din Statele Unite. Prin urmare, prototipurile au fost evaluate atât în condiții de frig și umiditate scăzută, cât și pe caniculă și în condiții de umiditate ridicată și zone cu noroi.

Pe de altă parte, o serie de teste au avut loc și pe circuit, în special în localitatea Miramas din sudul Franței, pe circuitul de mare viteză de la Talladega (Statele Unite) și pe celebrul circuit de la Nurburgring.

Via BMW

  • dan_grc, miercuri, 23.05.2018 19:55

    Degeaba o testează în condiții extreme, dacă nu este capabilă să iasă de pe plaja din Mamaia, în jumătate de metru de apă, atunci aruncă banii de pomană.

  • razr, miercuri, 23.05.2018 19:59

    O veste f buna.IAS (Integral active steering ) e de f multa vreme pe seria 7 si chiar 5 si nu era de inteles de ce nu se putea implementa si pe seria X.Din aceasta perspectiva erau in urma,atat Mercedes cat si Audi au implementat pe linia de suv-uri (chiar si cele compacte) tehnologii de genul cat si air suspension(sau denumite fiecare cum le-a brevetat)

  • razr, miercuri, 23.05.2018 20:08

    @dan_grc Ai dreptate dar totusi ma gandesc ca oricat ar testa tot sunt situatii cand ramai impotmolit ...pe deasupra sa nu uitam ca in acea situatie(presupun ca te gandesti si la episodul recent cu acel X5 ramas in apa parca in VAma ) era vorba de un X5 vechi ,parca prima generatie si cine stie cat l-au turat si afundat mai tare in nisip etc Din proprie patanie acum cativa ani un amic a ramas blocat cu un x5 (an 2012-2013 ) pe o duna de nisip aparent mica,pe un fel de carare inspre plaja in Eforie Sud.Avea si peridoc si incercam sa ducem un skijet spre apa.Ne-am chinuit o gramada de persoane sa sapam,sa scoatem nisip (eu la acea vreme aveam un logan) ba chiar am incercat sa tractez cu masina mea sa o dislocam de pe acea duna ....dar nimic ,s-a rupt sufa pana la urma :))) .amintiri frumoase.am rezolvat din fericire cu o bena mare de gunoi care trecea pe acolo intamplator,au tractat aia si a reusit sa o traga din nisip inspre asfalt pe unde am intrat initial.am pierdut ore in sir,dar a fost fun intr-un final.Ma gandesc ca un air suspension poate ar fi ajutat atunci,dar chiar si asa e posibil sa nu fi mers pana la urma.Imi revine in memorie o alta imagine funny si anume cand a aparut prima generatie de Porsche Macan,o testa pe nu mai stiu ce dune prin Sahara si cand ramaneau blocati le tractau cu niste Dustere .....

  • vianu, joi, 24.05.2018 01:47

    @razr directia integrala a aparut la BMW pe seria 8 din '89