Noua generație Hyundai Tucson: SUV-ul compact primește design modern, tehnologii noi și versiune plug-in hybrid de 230 CP

Publicat marţi, 15.09.2020 06:57 de Daniel Popescu

Hyundai a publicat primele imagini și informații tehnice pentru noua generație a SUV-ului compact Tucson, care primește un design modern, un interior minimalist, tehnologii noi și o versiune plug-in hybrid de 230 de cai putere.

La capătul unei campanii de promovare în care a anunțat o serie de îmbunătățiri majore, Hyundai a publicat primele imagini pentru noua generație Tucson.

SUV-ul compact marchează o îndepărtare a mărcii de la elementele tradiționale, în special prin prisma unor noutăți majore de design.

Noul Tucson a crescut ușor în dimensiuni comparativ cu predecesorul său și are o lungime de 4.500 mm (+20 mm), o lățime de 1.865 mm (15 mm), o înălțime de 1.650 mm (+5 mm) și un ampatament de 2.680 mm (+10 mm).

Principala noutate de design este noua grilă frontală cu faruri pe care constructorul sud-coreean le-a botezat Parametric Hidden Lights. În esență, farurile LED și luminile de zi sunt integrate în părțile laterale ale grilei, iar atunci când sunt stinse nu se pot deosebi de restul grilei.

Noul Tucson este oferit cu jante de 17 inch, 18 inch sau 19 inch, în timp ce spatele se remarcă prin stopurile unite de o bară luminoasă orizontală. Modelul este disponibil acum și în trei noi culori de caroserie: Shimmering Silver, Amazon Gray și Teal.



Noutățile majore se regăsesc și la interior, în special prin prisma eliminării celor mai multe butoane fizice, astfel că designul este unul minimalist. Tucson beneficiază acum de instrumentar digital de bord de 10.25 inch și sistem de infotainment de 10.25 inch care oferă acces inclusiv la sistemul de climatizare.

De asemenea, producătorul oferă o gamă variată de lumini ambientale, dar și un suport pentru încărcarea wireless a telefoanelor. Nu în ultimul rând, Hyundai menționează că pasagerii din spate beneficiază acum de mai mult spațiu la picioare.

Platforma tehnică este una variată, cu 6 motorizări anunțate până în prezent, toate cu capacitatea de 1.6 litri.

Fanii motoarelor pe benzină pot alege între un motor T-GDI de 150 CP, versiuni mild-hybrid de 150 CP și 180 CP și un hibrid clasic de 230 CP. Gama diesel include o unitate CRDi de 115 CP și o variantă mild-hybrid de 136 CP.

Motoarele pe benzină sunt disponibile cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau automată cu 7 trepte, în timp ce versiunile diesel vin cu cutia automată cu 7 trepte. Cele mai multe motorizări sunt disponibile opțional și cu sistem de tracțiune integrală.

De asemenea, Hyundai a anunțat că noul Tucson va fi disponibil și într-o versiune plug-in hybrid de 265 CP cu motor pe benzină T-GDI de 1.6 litri, însă detaliile tehnice vor fi dezvăluite mai aproape de lansarea comercială din 2021.

Tucson include și o gamă variată de sisteme de asistentă în cadrul pachetului SmartSense, cum ar fi: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), Highway Driving Assist (HDA), Smart Cruise Control Curve (NSCC-C), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Blind Spot-Collision Warning (BCW), Blind-spot Collision Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW) sau Remote Smart Parking Assist (RSPA).

Noua generație Hyundai Tucson va fi disponibilă pe piața europeană de la sfârșitul acestui an, în timp ce versiunile plug-in hybrid și N-Line vor debuta la începutul anului viitor.

Via Hyundai

  • Tatraurs, marţi, 15.09.2020 07:38

    SsangYong,tu esti? E de-a dreptul hidoasa la exterior noua masina de la Hyundai iar la moaca arata de parca suge o lamaie.Am mai vazut si hidosenia de la bosajele rotilor care sunt patrate si la alte marci,parca la Toyota.115 cai bautori de motorina pe o caroserie atat de mare,o sa te faca de ras si loganul de 75 de cai benzinari.

  • oarecare, marţi, 15.09.2020 08:07

    Design-ul e polarizant :) Mie chiar imi place cum arata, vreau sa o vad si in realitate. Si desenul la interior imi place. E OK si ca dimensiune, merge si in oras (sincer ma asteptam sa fie mai lunga de 4.5m).

  • Kirotractor, marţi, 15.09.2020 09:18

    @Tatraurs: *De gustibus* forever -- mie îmi pare deci un stil reușit și f. curajos, produsul de serie putând fi confundat c-un concept-car. (Vorbesc și ca ex-designer auto, dar asta nu înseamnă c-aș fi etalonul evaluărilor.) Poate aș fi făcut doar să fie paralele liniile oblice (pe lateral) rezultate din intersectarea bosajelor extinse ale aripilor cu corpul caroseriei -- și nu cea din spate mai înclinată. În fine, coreenii devin tot mai redutabili și vânzările cred că le vor confirma progresul (inclusiv estetic)... cu condiția să nu sară calul cu prețurile, cum din păcate au început s-o cam facă. P.S. / rant amical @AM: Ăsta -- și nu *cutia teutonică* Tiguan -- ar putea fi pretextul unui sondaj ad-hoc pe tema designului.

  • Tatraurs, marţi, 15.09.2020 09:31

    @Kirotractor.Interiorul imi place(mai putin ceasurile de bord care nu-mi plac),cred ca stiu si de ce am sarit calul si am zis din start ca e hidoasa,mi se pare ca lateralul aduce un pic cu Pontiac Aztek,ma rog,cel putin bosajele rotilor aduc.

  • 5841365410, marţi, 15.09.2020 10:45

    Nu e de lepadat, e chiar interesanta, cel putin ca aspect. Oare in ce uzina se va fabrica?

  • Bobo, marţi, 15.09.2020 10:59

    Sa inteleg ca prin hibrid clasic ( varianta de 230 cp) se intelege ‘’self-charging’’ a la Toyota? Destul de potent, ramane de vazut daca si randamentul este apropiat de cel livrat de niponi.

  • Gogu, marţi, 15.09.2020 11:01

    Desi anumite elemente de design sunt interesante, overall, masina arata bizar si mai putin placut decat varianta actuala.

  • nume, marţi, 15.09.2020 11:36

    "Primește design modern"? Sa-nteleg ca acest Daniel Popescu este, de fapt, doar un pseudonim, iar automarket foloseste Google Translate la anumite stiri?

  • soomeone, marţi, 15.09.2020 11:41

    asa cum zice tatra si kiro, lateralul si bosajele rotilor aduc a rav4, a aztek dar si a urus. nu stiu daca e frumos sau urat, dar macar e original la motoarele pe benzina abordarea e curajoasa, cu multe versiuni usor sau mai puternic electrificate. la diesel insa, curajul e sinucigas, caci cei doar 115 si 136 caluti ( din motorul de 1.6 crdi banuiesc ) vor misca greu masina asta care sigur e grea. asteptam motoarele de 2.0 crdi cu 150 si peste 180 cai pt europa, dar cu versiunile hybrid, acestea s-ar putea sa nu mai apara

  • cristim, marţi, 15.09.2020 13:12

    Daca inainte era in top la design exterior reusit, acum este in top la cel mai hidos exterior de SUV

  • joe, marţi, 15.09.2020 13:16

    Parere personala,estetica:Niciodata nu mi-au placut bosajul rotilor in colturi,,inspirate de la Jeep,,inspirati de cei de la Rav 4.,,Kodiak..Arata a masina de aratura. Continua cu pozitionarea neinspirata tehnic si practic al semnalizarilor pe bara spate.Eliminarea multor butoane fizice,,de parca ”navigatul” pe tableta in timpul condusului e mai putin periculos si ilegal decat butonatul telefonului.Si ca orice lansare la grupul Kia,Hiunday,,o sa fie in top pret,,fata de concurenta,,cu mult fata de noul Kuga..

  • StM, marţi, 15.09.2020 14:19

    Doar eu ma gandesc overall la un design inspirat de Lexus? Iesit din tipare mai exact. Mi-ar fi placut si dieselul mare de 184 hp dar si cu mild hybrid.Si mi-ar placea sa se importe la noi si Sonata 2020 sau 2021. Masini care , desi sedanuri, arata foarte altfel decat ce avem acum pe piata.

  • Emm33koki, marţi, 15.09.2020 14:48

    Prea mult Lexus... Si la diesel doar aut... Care in trecut la Hyundai era de rahat

  • zarnesteanu, marţi, 15.09.2020 16:02

    Grila de EQC. Au mai spart in pic farurile sa scape de tribunal si cam arat. In rest nu mai comentez ca n-am nimic bun de zis.

  • rov, miercuri, 16.09.2020 00:03

    Un amalgam de design, de la mai multe marci. Bine ca au banda luminoasa a la Porche si tableta a la Tesla si fata -BOT- a la SsangYong, pasaje roti a la Toyota...totul sub aceiasi tehnica cam depasita. Insa ce-i reuseste la Hyundai cel mai tare, este de a pune in lumina proasta pe cel care si-a cumparat ieri un Tucson, va arata de maine cu o masina veche... Si de asta pretul la un Hyndai se prabuseste dramatic, schimba radical designul, nu pastreaza o linie o filozofie (cel vechi era chiar reusit)...vor sa epateze si o dau in bara! Pana si Dacia reuseste mai bine...

  • Madalin, joi, 17.09.2020 17:25

    Superb!!

  • Gigel, luni, 28.09.2020 14:27

    Fața /grila sunt foarte reușite!!

  • Andrei, miercuri, 07.10.2020 16:49

    Ce-mi place ca nu va place.Macar asa nu voi vedea asa multe pe strada :) Cui ii plac colturile e fericit, cine e fan "curbe" nu o poate suporta. Perfect!