Noua generație Mercedes-Benz Clasa A este disponibilă și în România: prețurile pornesc de la 30.300 de euro cu TVA

Publicat marţi, 03.04.2018 12:07 de Cornel Șocariciu

Noua generație Mercedes-Benz Clasa A poate fi comandată și în România. Trei motorizări sunt disponibile pentru hatchback-ul de clasă compactă, iar prețul de pornire este de 30.297 de euro cu TVA.

Noua generație Mercedes-Benz Clasa A a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul de clasă compactă dezvoltat de constructorul din Stuttgart este disponibil și pe piața din România.

Noua generație Clasa A a suferit transformări majore. Modelul măsoară acum 4.419 mm lungime (+127 mm), 1.796 de mm lățime (+16 mm) și are o înălțime de 1.440 de mm (+70 mm). Ampatamentul a crescut și el până la 2.729 de mm (+30 mm). Totodată, volumul portbagajului noii generații Clasa A este de 370 de litri, cu 29 de litri mai mult comparativ cu generația precedentă.

Interiorul noului Clasa A a suferit o mulțime de modificări. Bordul poate fi comandat în trei versiuni: ecrane de 7 inch atât pentru instrumentarul de bord cât și pentru sistemul de infotainment, un ecran de 7 inch și unul de 10.25 de inch sau ecrane de 10.25 de inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul de infotainment. Mai mult decât atât, volanul integrează zone tactile în locul butoanelor fizice. În același timp, noua generație Clasa A este oferită alături de sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). O componentă aparte o consitutie inteligența artificială și faptul că noul sistem este capabil să învețe stilul fiecărui posesor. Nemții spun că această tehnologie o să genereze o conexiune emoțională între șofer și vehicul.

Pentru moment, Mercedes-Benz Clasa A este disponibil cu trei motorizări, una diesel și două benzină. Cel mai accesibil Clasa A (A 200) este echipat cu motorul de 1.332 de cmc de 163 de cai putere și 250 Nm. Prețul de pornire anunțat de producător este de 30.297 de euro cu TVA. Unitatea pe benzină este cuplată la o cutie manuală cu șase trepte. Propulsorul poate fi echipat și cu o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj (2.094 de euro). 

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Standard
A 200
1.3 litri 
Benzină
163 CP
Man6
Aut7
30.297
32.391
A 250
2.0 litri
Benzină
224 CP
Aut7 36.652
A 180 d
1.5 litri
Diesel
116 CP
Aut7 31.178

A doua versiune pe benzină poartă denumirea de A 250 și dispune de motorul de 2.0 litri cu 224 de cai putere și 350 Nm. Motorul va fi cuplat la o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj. Cei care preferă un diesel, vor putea alege varianta A 180 d. Aceasta mizează pe motorul diesel de 1.5 litri care produce 116 cai putere și 260 Nm. Motorizarea diesel va fi oferită alături de o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj.

Așa cum era de așteptat, Mercedes-Benz oferă și versiunea Edition 1. Prețul cerut de nemți pentru acest pachet este de 6.925 de euro și vine cu tapițerie Artico/ microfibră Dinamica, faruri cu LED, vopsea nemetalizată, lumini ambientale, jante AMG de 19 inch și covorașe speciale. Linia de echipare AMG include tapițerie Artico/ microfibră Dinamica, suspensie confort coborâtă, pachet AMG Styling, scaune față sport și covorașe cu inscripția AMG. Prețul cerut de nemți este de 3.415 euro.

Noul Clasa A poate fi echipat și cu pachetul tehnic (3.522 de euro) care include suspensie cu controlul activ al amortizoarelor, blocuri optice Multibeam, Keyless-Go și sistem de frânare îmbunătățit. Panoul de instrumente complet digital costă 1.963 de euro și include cele două ecrane de 10.25 de inch și sistemul de navigație. 

Noul Mercedes-Benz Clasa A vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Mercedes-Benz Clasa A
A 180 d, Aut7
116 4.1 10.5 31.178
BMW Seria 1
116 d, Aut8
116 3.6 10.3 30.908
Audi A3
1.6 TDI, Aut7
110 3.9 10.5 30.380
Volvo V40
D2, Aut6
120 3.8 10.5 25.939
  • Cineva, marţi, 03.04.2018 13:18

    Ce martoaga :))) cu banii astia iti iei S class sub 100 de mii de km parcursi si e masina nu tigaie !

  • Marius, marţi, 03.04.2018 15:13

    Foarte scumpa la ce ofera, in special la proportiile caroseriei. Oricata tehnologie are pe ea, tot o compacta este si nu o sa se comporte niciodata, ca tinuta de drum cu un sedan gen C class sau E class.Daca mai amintim si de motoarele de renault.... La banii astia sunt foarte multe optiuni de masini bune si bine dotate.

  • si eu, marţi, 03.04.2018 16:14

    daca vad eu bine sunt prezente in tabel alte 2 marci premium..:).cam la acelasi pret si performante. "Cineva" e romanul tipic - SH...ca de unde respect de sine...doar suntem groapa de rable a EU...

  • ?, marţi, 03.04.2018 16:27

    Daca ii pui faruri LED si cateva optiuni normale la modelele de serie ajungi lejer la 40k euro pentru motorul de 1.33 benzina. Mi se pare incredibil de scumpa!

  • someone, marţi, 03.04.2018 16:46

    pe mine nu ma deranjeaza motorul pe ben zina, ci faptul ca la diesel inca continua sa se complaca cu dinozaurul 1.5. acest motor e foarte buna pentru dacia sau piata din india, dar pentru un mercedes proaspat lansat in 2018 mi se pare de neconceput. si mai ales si la pretul asta

  • Scrooge, marţi, 03.04.2018 20:27

    Da e scumpa....pana la urma e Mercedes....nu e Rolls e Mercedes....dar Mercedes nu a fost ieftin niciodata nu inteleg de unde atata indignare. Treaba e simpla: ai bani, ti-o doresti, o cumperi, nu atunci ai alte zeci de oferte la care sa apelezi e o batalie pe piata auto de nici nu mai stii ce sa cumperi. Probabil vor mai fi discounturi. Am condus destul de mult actualul A Klass si ca tinuta de drum mi se pare ca se apropie destul de mult de clasa medie (masina are 1,5 tone). Probabil ca noul e si mai si. Iar pentru fanii SH am o intrebare, daca maine toti oamenii ar cumpara numai SH-uri, ce s-ar intampla cu cele noi ?

  • Tatraurs, marţi, 03.04.2018 22:26

    De la 31178 de euro modelul diesel de 1.5 cu motor de logan,jante de otel care le imita pe cele de aliaj si punte rigida pe spate,tot ca la logan.(multilink-ul e optional,cam 1800 eur ),scump ca porcul.E atat de premium ca ai de ales dintr-o paleta bogata de culori,sapte la numar,dintre care 3 nuante de negru :).Cred ca astia de la Mercedes,cu preturile pe care le afiseaza au devenit mai tampiti decat cumparatorii lor.Interiorul mi se pare o basina facuta sa impresioneze cocalarii,chinezii si copiii,prea mult display.

  • Nu conteaza, miercuri, 04.04.2018 01:31

    era de asteptat ..... cum apare o masina un pic altfel si ceva mai scumpa decat media incep sa planga baietii care au volan " de Reno pe Dacia Nova".

  • Tatraurs, miercuri, 04.04.2018 01:40

    @nu conteaza.Nu e chiar asa cum zici,cand dai o caciula de marci pe o clasa a care n-are nici macar amortizor la capota de la motor ci are o tija amarata exact ca la logan,te intrebi de ce dracu se mai vrea premium la banii astia.Pentru o tableta lipita-n bord.Uita-te cat costa o mazda 3 full,o honda civic turbo de 1.5 full,sau orice altceva si zi-mi de ce ti se pare tie ca plang din cauza "volanului de Renault"?E bun marketingul nemtilor,spala creierul e zici ca reinventeaza caruta in fiecare an.

  • zarnesteanu, miercuri, 04.04.2018 03:13

    La mine in sat n-au adus niciodata A Class. Asa ca nu-mi dau seama daca e scumpa sau nu. Hai sa asteptam vreo 6 luni si sa vedem cu se vinde, si pe urma putem sa ne dam cu parerea mai la obiect. Oricum, chiar daca e entry level, tot e mai bine finisata si are tehnologie mai multa decat productia de masa de la altii. Ba chiar as zice ca e mult mai buna decat orice A Class de pana acum.

  • PMC, miercuri, 04.04.2018 10:11

    Cel mai mult merita varianta cu 224 de cai pe benzina, clar. Motorul ala cred ca e un vis. Cuplat cu cutia aia cu 7 viteze si cu 350 NM cuplu la masina aia relativ mica, cred ca zbori cu ea. Evident, nu e pentru romania. Inainte sa ne batem joc in stilul tipic si catastrofal, hai sa ne uitam la concurenta. Poti pune o asemenea masina langa Audi A3? Sau langa Seria 1? :) Cand privesti asa (mai clar) problema, iti dai seama cam cine e sefu' pe segmentul asta. :)

  • Kirotractor, miercuri, 04.04.2018 10:50

    Prețurile în sine nu mă surprind - poate doar politica bizară a mărcii de a vinde la fel de scump la noi ca-n Vest (ba chiar mai scump - v. Italia, unde A180d-ul costă de la 29.900, echipat cu aceeași cutie Aut7.) ...În timp ce alții practică prețuri cu 10-15% mai mici, dacă nu mai mult (ex. Megane-ul GT EDC 4WS de 205 CP, 22.400 la noi față de 31.900 în Franța - ce-i drept cu piele și jante Al pe 18 în loc de 17 țoli.) Mercedes nu practică oricum mari discount-uri, dar discuția asupra motivațiilor badge-geek-ismului ar fi prea amplă pt un comentariu. Însă pînă la urmă e bine c-avem de unde alege - fiindcă fiecare-și ia ce mașină corespunde nevoilor lui. Sau p-aia care *doar* îi place - vanității lui, dar și băncilor creditoare. ;-)

  • Radu, joi, 19.04.2018 15:54

    A class 180 D are exact acelasi motor cu Loganu /Duster 1.5D.Oare de ce as da 30.000 pe o masina inferioara WV \Golf de 20.000?! fara sa mai vorbim cca de 30.000 poti sa te uiti la Passat, si multe , multe alte variante?