Noua generație Peugeot 508 este aici: design sportiv, interior spectaculos și motor pe benzină de 225 CP pentru versiunea GT
Noul Peugeot 508 iese în evidență prin linii agresive de design, un interior spectaculos preluat de la SUV-ul 3008 și o nouă gamă de motorizări, care include și o unitate pe benzină de 1.6 litri și 225 de cai putere disponibilă pentru versiunea GT.
"Noul Peugeot 508 schimbă totul". Așa începe comunicatul de presă al constructorului francez, iar imaginile demonstrează că aceste cuvinte nu sunt prea mari pentru noutățile aduse de modelul de segment D.
În contextul în care numeroși clienți migrează spre SUV-uri, noul 508 vine cu numeroase schimbări de design exterior și interior, dar și cu motoare mai puternice, elemente care au potențialul de a relansa vânzările modelului francez.
Noua generație Peugeot 508: date esențiale:
● partea frontală are un design cu linii agresive inspirate de la conceptul Peugeot Instinct, inclusiv prin modificări majore aduse grilei și blocurilor optice LED;
● forma luminilor de zi este distinctivă și ajunge până în zona gurilor de ventilație. Stopurile beneficiază de asemenea de un design agresiv;
● în ciuda trendului de creștere a dimensiunilor, lungimea noului 508 este cu 80 de milimetri mai mică, iar înălțimea a scăzut cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea modelului este acum cu 20 de milimetri mai mare; volumul portbagajului a crescut de la 473 la 487 litri, în timp ce rabatarea banchetei din spate generează o capacitate de 1.537 de litri;
● la interior, Peugeot a introdus instrumentarul de bord digital cunoscut sub numele oficial i-Cockpit, cu ecran de 12.3 inch. În plus, există încă un ecran de 10 inch cu funcții touch poziționat central care are formatul 8:3;
● designul interior este inspirat semnificativ din SUV-ul 3008, inclusiv în privința așezării elementelor pe planșa de bord;
● în plus, noul 508 include două tipuri de ambianțe interioare care pot fi personalizate prin ajustarea luminii ambientale și a culorii ecranului, dar și a fundalului sonor;
● printre materialele disponibile opțional pentru interior se numără Nappa, Alcantara sau lemn autentic. Confortul pasagerilor este asigurat și prin cele 5 programe de masaje disponibile opțional;
● gama de motorizări a fost actualizată. Oferta include un singur motor pe benzină PureTech, iar acesta are capacitatea de 1.6 litri și este disponibil în versiuni de 180 CP și 225 CP. Cea mai puternică dintre ele poate fi însă comandată doar pentru versiunea GT a lui 508. Anterior, cel mai puternic motor pe benzină de pe 508 avea 165 CP;
● fanii propulsiei diesel vor avea de ales între motoare BlueHDi de 1.6 și 2.0 litri în versiuni de 130 CP, 160 CP și 180 CP. Motorul diesel de 130 CP este singurul din ofertă care poate fi comandat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce toate celelalte versiuni vin exclusiv cu cutie de viteze automată cu 8 trepte;
● din toamna anului 2019, Peugeot 508 va fi disponibil și într-o versiune plug-in hybrid, însă francezii nu au oferit alte detalii tehnice despre această;
● noul Peugeot 508 este echipat cu numeroase sisteme de asistentă, inclusiv Night Vision, despre care francezii susțin că este o premieră absolută în acest segment și că detectează ființe vii pe timp de noapte de la distanțe de 200-250 de metri.
● printre celelalte sisteme disponibile se numără Adaptive Cruise Control, Lane Positioning Assist (premieră pentru un model Peugeot), Active Safety Brake, Distance Alert, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, Speed Limit, Extended Traffic Sign sau Active Blind Spot Monitoring.
Noul Peugeot 508 va fi dezvăluit publicului cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie, iar vânzările vor începe în luna septembrie la prețuri care vor fi comunicate ulterior.
Via Peugeot
Repet un detaliu postat mai devreme *dincolo*, fiindcă e f. important și lipsește văd (și) aici: spre deosebire de vechiul 508, noul are HAYON ! În rest, cred că mai puțin contează diverse păreri subiective, cum îmi pare și convingerea designerilor PSA că-ar fi vorba de un coupe cu 4 uși. Fiindcă, dacă e s-o luăm pe impresii, mai toate sedanurile medii actuale ar fi.