Noua generație Rolls-Royce Ghost: schimbări minore de design, platformă nouă, interior "înstelat" și motor de 6.8 litri și 571 de cai putere

Publicat marţi, 01.09.2020 16:46 de Daniel Popescu

Rolls-Royce a prezentat noua generație Ghost, care a fost dezvoltată pe o platformă nouă, are un interior "înstelat" și motor de 6.8 litri care dezvoltă 571 de cai putere. Designul exterior este aproape neschimbat.

La mai bine de 10 ani de la lansarea lui Ghost, cel mai "accesibil" model din gama constructorului britanic de ux primește o nouă generație. La prima vedere, modificările sunt mai degrabă minore, în contextul în care designul nu a suferit schimbări majore.

Cu toate acestea, Rolls-Royce afirmă că noul Ghost este un model complet nou, ca urmare a faptului că utilizează noua platformă Architecture of Luxury, în timp ce prima generație era dezvoltată pe baza șasiului lui BMW Seria 7.

Utilizarea unei noi platforme a permis celor producătorului să se adapteze, astfel că lungimea noului Ghost este de 5.546 mm, cu 89 mm mai mare comparativ cu predecesorul său. De asemenea, lățimea a crescut cu 30 mm, la 1.978 mm, iar structura podelei a fost de asemenea radical modificată.

La nivel estetic, modificările pentru partea frontală vizează în special o grilă de dimensiuni mai mici, în continuare iluminată, dar și integrarea semnalizării în faruri, în timp ce prizele de aer sunt ușor mai discrete.

Partea laterală este practic neschimbată, iar Rolls-Royce menționează că geamurile față și spate sunt proporționale, în timp ce designul jantelor a suferit de asemenea mici schimbări.

Pe de altă parte, interiorul noului Ghost a trecut printr-o serie de schimbări radicale, iar una dintre ele vizează simplificarea prin adoptarea unui design mai degrabă minimalist. Consola centrală integrează cea mai nouă versiune a sistemului de infotainment, iar instrumentarul de bord este digital, însă producătorul a omis să menționeze ce diagonală au ecranele.

Unul dintre punctele de atracție ale noului Ghost este planșa de bord iluminată cu 850 de "stele", pentru care inginerii au utilizat 152 de LED-uri și peste 90.000 de puncte gravate cu ajutorul laserului.

O altă noutate este că portierele se deschid electric, în condițiile în care vechiul Ghost permite doar închiderea electrică a acestora. Nu lipsește nici noul sistem de filtrare a aerului Micro-Environment Purification System (MEPS).

Din punct de vedere tehnic, noua generație Ghost mizează pe un motor V12 de 6.8 litri care generează 571 de cai putere și un cuplu maxim de 850 Nm. Pe baza acestor cifre, modelul de lux ajunge de la 0 la 100 km/h într-un interval de 4.8 secunde.

Ghost este echipat cu direcție integrală și sistem de tracțiune integrală, dar și cu suspensii noi integrate în sistemul Planar. Astfel, acesta este compus din noua suspensie dezvoltată de Rolls-Royce și tehnologiile Flagbearer și Satellite Aided Transmission, care modifică comportamentul suspensiilor și utilizează datele primite prin GPS pentru a preselecta treapta de viteza potrivită.

În ansamblu, sistemul Planar permite mașinii să anticipeze și să reacționeze mai bine în funcție de traseul urmat și de suprafața de rulare.

Via Rolls-Royce

  • Tatraurs, marţi, 01.09.2020 18:03

    Mi se pare ca spatele aduce mult cu Mercedes-ul clasa S iar fata nu imi place deloc,farurile arata ca niste ochi mijiti de dorobantist sau mamaiot care musca dintr-o lamaie cu plictis. Era misto printre "stelele" alea sa se vada si statia orbitala Mir dar si fluturasul de salariu cu tot cu impozitele platite la zi.

  • dan_grc, marţi, 01.09.2020 18:51

    Spatele aduce a Rolls, de la Phantom VII, VIII, vechiul Ghost, toata ziua si noaptea instelata. Per total arata ca un Phantom mai mic, nici nu trebuia altceva. Astept drive testul, la anul macar.

  • dany, marţi, 01.09.2020 19:31

    sugerati ca nu e construit pe platforma actualei serie 7?

  • Tavi.p, miercuri, 02.09.2020 08:51

    @dany Rolls Royce nu mai foloseste platforme comune cu BMW

  • netam-nissan, miercuri, 02.09.2020 09:43

    frumusica dar atentie la impozit e cam mare deci va zic sa faceti ca un actionar la carfur care si-a inscris rolsu-rois in zona defavorizata ceva cu minerit ca sa fenteze taxele. saracii bogati, cit stres au si cu amantele care ii agaseaza mai ceva ca spagarii de la fisc sau cu spalarea banilor negri prin insule sint de plins nu de invidiat.

  • Adrian, miercuri, 02.09.2020 09:48

    Motor de 6,8 litri. Inca o dovada ca ecologia si salvarea planetei e pentru prostime. La fel ca si covidul. Marii barosani fac ce vor, in timp de noi ne bucuram pentru bunastarea lor si suntem terifiati de comunism, ca acolo lumea e saraca si doar cativa o duc bine. Sincer?

  • Green_Alex, miercuri, 02.09.2020 11:06

    @Adrian, cand ai bani poti evita multe din restrictiile pe care cei mai multi dintre noi trebuie sa le respectam. Si tu poti sa ai un motor de 6.8litri daca esti dispus sa platesti suma aia si impozitul aferent.

  • Abramescu Coman Caragiale, miercuri, 02.09.2020 22:41

    Am mers de cateva ori cu faimosul Ghost ....pardon...am zis Ghost ? E un șeptar cu steluțe colorate la interior si exterior de Chrysler 300C nimic mai mult. Da...am stat ca pasager de vreo 3 sau 4 ori la un prieten din California. Era cumparata la licitatie, suma ajungand la maxim 135k $ , un pret infim pt un salariu din America. Masina mai avea vicii dupa accident, panourile mai scartaiau pe-ici pe-colo, reparatia facandu-se la un service de buget...dar oricum pt un Rolls ar fi trebuit sa fje inexistente chiar si dupa accident. Cu Toyota darami ziduri de caramida si masina nu pateste nimic ( a se vedea testul TOP Gear )

  • Kirotractor, joi, 03.09.2020 10:00

    Energia consumată-n comentarii despre mașini pe care n-o să le avem vreodată ar putea concura o hidrocentrală. Iar parti-pris-urile tip *marca lui Hitler* sunt la fel de deplasate ca asocierea Lexus/Taiota cu psihopatul Shirō Ishii, comandantul celebrei unități-horror 731 pe lângă care Mengele era mic copil. Ontopic: deși fan japoneze, remarc totuși scăderea vânzărilor Lexus LS și în State, în paralel cu creșterea globală a cererii pentru S-Klasse. Verdictul final aparține deci celor care pun banu jos en-gros și nu nouă, chibiților.