Noua generație Skoda Octavia primește o versiune cu gaz natural comprimat: motor turbo de 1.5 litri și 131 de cai putere

Publicat luni, 29.06.2020 11:59 de Daniel Popescu, Foto: Skoda

Noua generație Skoda Octavia va fi disponibilă din luna septembrie și într-o versiune cu gaz natural comprimat care va folosi un motor turbo de 1.5 litri și 131 de cai putere.

Skoda a prezentat o nouă generație pentru Octavia la sfârșitul anului trecut, iar aceasta este disponibilă pe piața din România începând din luna februarie.

Constructorul ceh a anunțat acum că modelul compact va putea fi achiziționat începând din luna septembrie într-o nouă versiune cu gaz natural comprimat (CNG).

Aceasta va fi echipată cu un motor turbo de 1.5 litri care generează 96 kW (131 CP). Principalul avantaj al acestuia este legat de reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 25% și de reducerea "semnificativă" a emisiilor de oxid de azot.

Versiunea CNG va fi echipată cu trei rezervoare care pot stoca în total până la 17.33 kg de gaz natural compresat, dar și cu un rezervor pe benzină de 9 litri pentru situațiile în care gazul natural compresat nu este disponibil.

Astfel, Skoda afirmă că Octavia are o autonomie de 500 de kilometri la alimentarea cu CNG și de 190 de kilometri atunci când rulează pe benzină, ceea ce înseamnă o autonomie totală de circa 690 de kilometri.

Trecerea de la rularea cu gaz natural comprimat la rularea cu benzină are loc automat, fără niciun fel de intervenție din partea șoferului. Noua versiune va fi comercializată sub numele Octavia G-Tec, așa cum a procedat Skoda și cu precedentele versiune cu CNG lansate pe Octavia începând din 2014.

Via Skoda

  • oh, luni, 29.06.2020 12:19

    Ceva pe palinca nu scot?!...

  • andrei, luni, 29.06.2020 13:01

    doar pe horinca :D

  • Ioeugen, luni, 29.06.2020 14:26

    Haha ha... gaz natural “ compresat”... așa a dat google translate din romgleza?

  • turcu, luni, 29.06.2020 17:00

    babaietz, gazu ala compresat sau cam-presat sau cam-stresat, NU EXISTA //// exista doar gaz COMPRIMAT

  • tng, luni, 29.06.2020 20:31

    Skoda s-a ramolit , de la motorul de1L, un mare succes, la gaze comprimate.

  • Daniel, marţi, 30.06.2020 07:05

    La noi oricum nu prea gasesti statii pentru CNG... din pacate

  • Adrian, marţi, 30.06.2020 11:30

    O stire la fel de relevanta pentru Romania, precum cele despre modele ce se vand exclusiv pe alte continente. La ce bun? Ah, da! E o stire platita de dealer ca sa nu uiti de brand-ul repectiv, ca sa fie in atentia ta, ca sa iti cumperi totusi o Octavia, oricare ar fi ea. Marketing-ul asta. Sa mai cred atunci extraordinar de utilele review-uri facute in online? Pai da, ca sunt sincere, nici nu sunt platite de producatorii care isi reduc costurile si nu mai participa la saloanele auto. E mai usor sa prostesti omul in online cu un review „onest”.

  • @Adrian, marţi, 30.06.2020 11:37

    Totusi este un site de stiri auto, aparitii noi, tehnologii noi, chiar daca nu o sa se vanda la noi. Eu ma uit mai mult sa vad noutati auto, ce mai apare pe piata, pentru cultura mea auto... nu inteleg ce are rau articolul asta. Am auzit mai demult de motoarele de CNG pe care o sa le scoata Skoda. Acum a venit si stirea.

  • Kap, marţi, 30.06.2020 14:58

    Din păcate nu e relevant pentru noi, în România existând 3 stații de alimentare.Spre deosebire de Ungaria, Serbia sau Polonia, toate având peste 20, asta ca să nu mai vorbim de Bulgaria (118 stații) sau Ucraina (207 stații). Dar cât de relevant e să vorbim de full electrice într-o Românie care are câte prize peste 22kWh? Evaluăm egal orice alternativă sau ne dăm ”deschiși la nou” și ecologiști doar când vine vorba de electrice? E foarte bine că există o multitudine de variante, Dacia oferă o variantă cu GPL cam la fiecare model, Skoda are demult modele cu GPL sau CNG, la fel Fiat, din câte știu și Opel avea. Pentru zone cu stații destule variantele GPL sau CNG pot fi alegeri foarte bune considerând toate costurile și aspectele: achiziție + întreținere + combustibil.

  • alex, vineri, 03.07.2020 14:19

    CNG-ul ar fi probabil cel mai curat combustibil fosil posibil pentru o masina cu ardere interna. Practic de la extractie pana in rezervor, gazul nu are nevoie decat de o uscare, o filtrare si o compresare. Transportul se face prin infrastructura deja existenta iar compresarea se poate face direct la statia de alimentare. Dezavantajul e dat de faptul ca presiunea in rezervor e mult mai mare decat in cazul GPL-ului si rezervoarele nu pot lua prea multe forme din cauza asta. Dar e bun si GPL-ul in lipsa CNG-ului.