Noua generație Toyota Land Cruiser: SUV-ul crește în dimensiuni, dar motoarele rămân aceleași

Publicat marţi, 12.09.2017 13:19 de Daniel Popescu

Toyota Land Cruiser primește o nouă generație cu modificări de design, în special la partea frontală, însă motorizările diesel și pe benzină rămân aceleași.

Toyota Land Cruiser, unul dintre cele mai populare SUV-uri ale constructorului japonez, a primit la Salonul Auto de la Frankfurt o nouă generație.

Aceasta iese în evidență în special prin noutățile aduse la design, însă sub capotă surprizele sunt practic inexistente.

Toyota Land Cruiser: date esențiale:

● partea frontală primește un design nou, în special la grila care beneficiază acum de mai mult spațiu pentru aerisirea motorului. Blocurile optice au trecut de asemenea printr-o schimbare estetică și sunt acum mai elegante, iar echipările superioare vor beneficia de lumini de zi LED;

● noul Land Cruiser a crescut ușor în dimensiuni. Lungimea este acum cu 60 de milimetri mai mare decât cea a predecesorului, iar jantele au fost împrospătate și au dimensiuni de 17 sau 19 inch;

● stopurile au primit de asemenea tratament LED;

● la interior, Toyota a introdus un ecran de 8 inch pentru sistemul de infotainment și un ecran color de 4.2 inch poziționat central;

● gama de motorizări include un propulsor diesel cu 4 cilindri de 2.8 litri care generează 177 de cai putere și un cuplu de 450 Nm în cazul asocierii cu o cutie de viteze automată și 420 Nm dacă este asociat cu transmisie manuală cu 6 trepte. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 12.1 secunde în cazul versiunii cu cutie manuală și în 12.7 secunde pentru cutia automată. În România, Land Cruiser este disponibil în prezent doar cu motorizare diesel;

● gama de propulsii pe benzină include o unitate de 2.7 litri care generează 161 de cai putere și un cuplu de 246 Nm cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau una automată cu 6 trepte. Dacă vrei performanțe mai bune poți opta și pentru motorul de 4.0 litri care generează 249 de cai putere și un cuplu de 381 Nm. Acesta vine la pachet cu o cutie de viteze automată cu 6 trepte

● pachetul de sisteme de siguranță Safety Sense include sisteme precum pre-collision system, pedestrian detection, adaptive cruise control, automatic high beams, sau lane departure warning.

Via Toyota

  • mishazaitev, marţi, 12.09.2017 15:01

    Motoarele raman aceleasi.... Madalescu ne va spune ca oricum ele erau mult prea avansate ca sa merite o schimbare cat de mica ....

  • ToyoMan, marţi, 12.09.2017 17:27

    Pentru ce a fost facuta masina asta nu are nevoie de alte motoare, decat cele cu care este echipata, motoare de capacitate mare, putere mica, tolerante mari si durabilitate extrema. Motorul diesel (177CP/454Nm), are performante arhisuficiente, pentru o utilizare normala pe sosea si pentru utilizare in teren greu. Daca motoarele cu care se echipa masina abdicau de la principiile dupa care a fost construit intregul vehicul(ti le-am enumerat mai sus), lucrul asta fie se reflecta in pretul de achizitie fie in fiabilitate. Nu este o intamplare ca vehiculele japoneze de teren sunt folosite pe scara larga de forte militare si paramilitare in zone de conflict, de companii care isi desfasoara activitatea in locuri greu accesibile. Sunt masini extrem de capabile si functioneaza timp indelungat in conditii de intretinere precara, sau neintretinere mai bine spus. Sa nu iti imaginezi ca Toyotele ISIS au uleiul schimbat la 15-20 de mii km, si ca nu se da cu Hiluxurile de pamant de zici ca nu-i adevarat, si totusi functioneaza. Daca nu era asa, in istoria militara nu exista termenul de "Toyota War", exista termenul de "X5 war" sau "meleu' war" sau "chiu sapte war" :)

  • Toyo, marţi, 12.09.2017 18:03

    Putine SUV-uri din zilele noastre egaleaza capabilitatile off-road ale acestui model. Am avut ocazia sa conduc cele mai importante SUV in segment atat pe pe sosea cat si in teren accidentat (Pajero, Land Rover, G Cherokee, Pathfinder, G550) si pot sa spun cu mana pe inima ca LC este: "Cel mai bun dintre cei buni".

  • dan_grc, marţi, 12.09.2017 18:43

    Toyo se completeaza pe sine, adica ToyoMan. Tot mai buna este Nubira bai baiatule.

  • vianu, marţi, 12.09.2017 20:23

    @dan....alta constructie frazala alta abordare, hai sa incercam sa nu-i conferim o omniprezenta absoluta

  • Adrian24, marţi, 12.09.2017 20:35

    Ar fi fost interesant de stiut cum a evoluat masa masinii.

  • mip, miercuri, 13.09.2017 04:49

    hm, toyota ... fiabile pt ca-s mult mai vechi, tehnologic vorbind ... de ce se vind bine ? pt acelasi motiv pt care se vinde bine jeep ... desi e la polul opus al clasamentului fiabilitatii !!! cumparatorii au criteriile lor ... cei care vor toyota ... nu vor sa cheltuiasca prea mult cu intretinerea ... jeep-istii ... trec cu vederea totul pt capabilitatile lor de neegalat in afara soselelor ... dar ca sa facem circ pt ca ne place ceva ... chiar ca nu are rost ... si nu prea inteleg de ce vor unii sa ii convinga pe altii ca nu e corect decit asa cum sustin ei ... mi-am luat ce am vrut ... si doar sa le fac in ciuda am ocolit toyota !!! cu un client in plus ori in minus tot acolo-s ei ... dar eu nu vreau sa le dau lor banii mei munciti cu greu ... daca ei vind bine aia nu inseamna ca trebuie sa fie si mirlani sa ofere finantari nesimtite, iar eu nu accept chestia asta ... e specula cu acte in regula ! unde mai pui ca ei dorm pe o ureche si se culca pe laurii "fiabilitatii legendare" in loc sa-si modernizeze modelele ... personal am vorbit cu un mecanic ce a lucrat ani buni la un dealer toyota si mi-a povestit ce "perle" aveau imediat dupa lansarea de motoare sau transmisii noi ... picau pe capete, dar nimeni nu a stiut pt ca s-a ascuns ... in "Consumer Reports" nu aparuse nimic pt anii si modelele respective !!! asa ca eu nu condamn pe nimeni ... cine le vrea, n-are decit sa le ia, dar mie sa nu-mi impuie capul cu baliverne !!!!! cit despre modelul asta ... inginerii lor au asa imaginatie ca modelul asa de "nou" e de au copiat un model mai vechi de lexus ... care era la rindul lui o copie de Mercedes !!! singurul model fata da care am oarecare stima, e 4Runner fiind singurul ce s-ar putea pune cu Wrangler - desi fara sorti de izbinda ... unde pui ca e mai original dpdv al aspectului decit land cruiser ... dar toate chestiile astea se pierd cind afli ca e cu vreo 10-15 ani in urma dpdv tehnologic si ii mai vezi pretul si rata dobinzii la finantare !!! drumuri bune sa aveti !

  • @mip, miercuri, 13.09.2017 07:12

    Nu stiu ce-ai vrut sa zici pana la urma, comentariul tau e un potop de cuvinte si-un pustiu de idei...ma rog, cea mai tare e faza cu mecanicii tainuitori...

  • mm, miercuri, 13.09.2017 07:31

    Orice suv mare fie el X6 sau LC este nepractic in conditiile din europa, ele fiind utile atunci cand ai de a face cu drumuri lungi si precare unde primeaza confortul si fiabilitatea. Pe la noi singura motivatie a posesorilor de astfel de masini este "ma pis pe voi", situatie in care este de preferat X6...

  • mishazaitev, miercuri, 13.09.2017 09:36

    @@mip Nu nu .... Comentariul lui mip este plin de intelepciune .... Daca nu ai capacitatea sa procesezi ce a vrut sa spuna, nu inseamna ca nu are dreptate....Cat despre "pustiu", neuronii ti-aul lasat cutia cerebrala pustie ... Toyo Man Te obosesti in zadar, amice! Cunosc foarte bine fiabilitatea masinilor japoneze si chiar sunt posesor de japoneza. Personajul caruia m-am adresat insa are obiceiul ca ori de cate ori apare o masina europeana sa-i critice designul invechit si motorizarile vechi. Nu trebuie, prin urmare, sa-mi explici mie cum sta treaba cu Land Cruiser ....

  • cineva@Toyo, miercuri, 13.09.2017 13:31

    Daca tot vrei comparative cu "batranii", nu uita Patrol-ul. Drumuri bune!

  • Conte.Brahamovici, miercuri, 13.09.2017 14:24

    Felicitari Toyota ! Pana si reclama lui Land Cruiser o spune : ''Nu mai ramane nimic de dovedit'' , masina spune multe. Nu are nici un alt concurent care sa o bata decat tot din curtea japoneza, alde Patrol care se vinde in alte tari. E drept ca-i un al treilea facelift, dar aceste masini nu au nevoie de noi generatii, ci de update-uri tehnologice. @misha aka Mikhail Zaitzev pe numele adevarat. Merge, merge Granta ? Motoare bune astea capitaliste ;) @mip . Esti din alt film, si nu-i un film reusit :)))

  • Andy, miercuri, 13.09.2017 14:24

    Prin presa straina e prezentata ca Land Cruise Prado si cred ca ar fi fost denumirea corecta, pentru ca e clar ca nu vorbim de Land Cruiser, care e cu totul alt model. Aici Toyota parca vrea sa duca in eroare clientul. Sunt curios cum vor numi modelul mai mare pe viitor. Sincer nu-mi place dupa ce vad din poze. Stiu, stiu, fiabilitate, rezistenta etc. Astea nu le poate nega nimeni. Insa designul exterior e invechit, iar la interior bordul are design de SsangYong lansat acum 2-3 ani. Sper ca viitoarele Rav4 si Corolla (Auris se va numi tot Corolla) sa imprumute limbajul de design interior care a debutat pe Camry-ul din SUA: https://www.toyota.com/camry/photo-gallery/interior