Noua generație Toyota RAV4 debutează la New York: design agresiv și performanță sporită în off-road

Publicat miercuri, 28.03.2018 10:36 de Petre Barac

Noua generație Toyota RAV4 și-a făcut debutul în cadrul Salonului Auto de la New York. SUV-ul japonez are acum un design mai agresiv și promite abilități mai bune în off-road.

După teaserul din urmă cu două săptămâni, Toyota a publicat astăzi primele imagini și informații cu privire la noua generație a modelului RAV4.

Popularul SUV japonez, ajuns la cea de-a cincea generație, a debutat oficial la Salonul Auto de la New York cu un design mai agresiv și promite performanțe mai bune în off-road.

Potrivit constructorului nipon, RAV4 este cel mai bine vândut model din gama Toyota la ora actuală, fiind “alegerea potrivită atât pentru viața în oraș, cât și pentru mediul extra-urban.”

Noul Toyota RAV4 va apărea pe piață undeva spre sfârșitul lui 2018, iar lansarea în Europa este așteptată pentru primul sfert al anului 2019.

La exterior, designerii japonezi au mizat pe un plus de agresivitate, care să ofere SUV-ului o siluetă mai atletică, dar și un plus de dinamism și robustețe. Noul RAV4 are un șasiu cu 57% mai rigid decât generația actuală și o nouă suspensie spate multilink pentru mai multă stabilitate și manevrabilitate.

Pentru lansarea din SUA, Toyota RAV4 a venit cu două variante de propulsie, dar fără diesel. Este vorba despre un motor cu 4 cilindri de 2.5 litri pe versiunea pe benzină (transmisie automată cu 8 trepte) și același motor în combinație cu unul electric pe versiunea hibridă (transmisie ECVT).

În Europa, Toyota va oferi sistemul hibrid cu motor de 2.5 litri și motor electric sau, pentru cei care vor un motor termic și atât, o unitate pe benzină de 2.0 litri.

La nivel tehnologic, versiunea de top RAV4 vine cu un nou display Multi-Information de 7 inch și, în premieră pentru SUA, oglindă retrovizoare cu display digital.

Printre altele, RAV4 mai dispune de sistem multimedia Entune 3.0 cu Wi-Fi Connect, Apple CarPlay, până la 5 porturi USB între scaunele față și cele din spate și, optional, sistem de încărcare wireless pentru dispozitivele mobile.

SUV-ul japonez vine și cu o nouă generație de sisteme de siguranță Toyota Safety Sense, precum detectarea pietonilor și frânarea automată pentru evitarea impactului, Radar Cruise Control sau Lane Departure Alert.

O noutate la acest capitol este sistemul Road Sign Assist (RSA) care citește, recunoaște semnele rutiere și transmite notificări șoferului pe display-ul Multi-Information.

Via Toyota

  • castor, miercuri, 28.03.2018 10:57

    Parca are ceva din Lexus...

  • marian, miercuri, 28.03.2018 11:08

    vad ca sunt 2 modele diferite in poze, cel hybrid are alta fata?

  • vianu, miercuri, 28.03.2018 11:17

    eu vad un ford edge....o fata prea agresiva si o doza masiva de deja'vu. Ma asteptam sa continue linia lui CHR deci vizual...NU! sa vedem testele....

  • Cyrus, miercuri, 28.03.2018 11:35

    Am impresia ca capota a crescut in lungime in detrimentul spatiului interior. Doar daca nu a crescut si lungimea masinii

  • someone, miercuri, 28.03.2018 12:37

    ciudata alegerea proportiilor si a unghiurilor. cum sa lansezi o masina noua si sa nu spui nimik de departamentul tehnic?

  • Dudu, miercuri, 28.03.2018 13:50

    Interiorul este identic cu cel de la Fiesta 2018. Verificati si veti vedea. Personal, chair cred ca este solutia ideala in ceea ce priveste pozitionarea navigatiei, a gurilor de ventilatie, a butoanelor, etc, DAR Ford l-a facut primul :P Cat despre exterior... e jale mare ce stil au adoptat japonezii (Toyota, Honda si Lexus) in ultimii ani. Oribil..

  • Kirotractor, miercuri, 28.03.2018 14:12

    @Cyrus: Nu, lungimea a rămas aceeași (4,60 m) - doar ampatamentul a crescut cu 3 cm (practic inobservabil - după mine 7-8 cm în plus erau preferabili, consola față fiind și-acum o idee prea lungă.) Aceeași impresie o am însă și eu apropo de lungimea capotei. Om vedea însă teste/măsurători concrete-n curînd apropo de spațiul interior. Designul e curajos - poate prea încărcat = *supra-sculptat* pe ici pe colea - deci stilul C-HR e continuat cumva, fără a fi copiat. Preferințele spre sobrietate ale unora sînt explicabile (și non-discutabile), dar vînzările bune ale C-HR-ului confirmă direcția inspirată aleasă de japonezi. Piața americană e-n orice caz mai importantă decît cea europeană și pt Toyota (chiar dacă Honda-i și mai dependentă de USA-buyers) și-s convins că s-au făcut destule sondaje printre clienți pînă la rezultatul ăsta final destul de surprinzător. Ba chiar caricatural pentru unii. :-) Dar pot paria că se va vinde-n draci.

  • unu, miercuri, 28.03.2018 14:35

    toate ca toate dar display-ul multimedia face toti banii, mai mult e carcasa si butoane decat ecran, in lumea plasmelor, tabletelor, inch-ilor etc. astia traiesc in urma cu 100 de ani, sa nu mai zic de motorizari si cutii de viteza, dar no "FIABILITATEA" are pretul ei, nu poti fi cu toate.....

  • M, miercuri, 28.03.2018 15:08

    Cred ca consola centrala de la volan sau cum s-o chema este mai urata decat la Logan. Bordul, in ansamblu, ramane saracacios, ca pentru oamenii de la munte sau din campiile intinse ale Asiei. Din pacate vad pe scaune aceasi imitatie de piele neagra, urata si inestetica , la fel ca pe actualul RAV 4. Motorizarile vor restrange clientii Toyota in Europa - oricum ei nu se bazeaza prea tare pe Europa. In rest este un progres fata de actualul RAV 4, dar tot n-as cumpara asa ceva. Ca sa fiu inteles mentionez ca sunt posesor de Toyota.

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 28.03.2018 15:14

    Are un design agresiv si parca ceva din Lexus UX.... cam asa trebuie sa arate o japoneza. Intodeauna japonezii au desenat masini total diferite fata de restu lumii. Si asta e laudabil. Nu copiaza pe nimeni si asta e un lucru bun !

  • joe, miercuri, 28.03.2018 15:25

    Iar o spun! Decuparite patrate la aripile rotilor aspectul masinilor de oras.

  • Kirotractor, miercuri, 28.03.2018 15:49

    @marian: Au fost într-adevăr prezentate două versiuni de calandre la New York, dar aici pe AM apare doar una (al variantei hibride cred.) Detaliile vor apărea curînd, da-n orice caz benzinarele or să aibă rezolvarea grilă/bumper/proiectoare ceață similară, dacă nu chiar identică cu a conceptuuil FT-AC. Merită adăugat detaliul prezenței a trei tipuri de transmisie (2WD cu Torque Vectoring, 4x4 clasic și altă integrală cu plus de cuplu... electric de cca 30% pe puntea spate - evident că pt hibrid). ...Dar mai bine completează totul AM decît să-mi mai tocesc eu deștele pe taste pentru cîteva mînuțe în plus (roșii, clar :-)).

  • vianu, miercuri, 28.03.2018 15:54

    @Kiro initial, aici pe AM, au aparut ambele versiuni de calandru, actulaul + cel mai americanizat umbla liber pe aici o duhoare de om care imparte manute rosii?

  • someone, miercuri, 28.03.2018 16:35

    @M : oare tu ai primit manute rosii pt ceea ce ai scris , sau pt ca esti posesor de toyota? @ vianu: duhoare? duhoarea e parfum ....la fel cum in articolul initial nu scria nimik de motoare, cutii, 4wd,( fapt ce m-a mirat pe moi ) asa au aparut si cele 2 versiuni de calandru. ( fapt ce te-a mirat pe toi )

  • Klaus, miercuri, 28.03.2018 16:46

    La exterior este cat de cat prezentabil, dar la interior este jale...Cum poti sa dotezi masina aceasta cu preturi de la 26-27.000 mii euro pana undeva peste 40.000 de euro, cu asemenea cutie hidoasa, inestetica, enorm de groasa (a se citi ecran multimedia, navigatie sau cum vreti voi)??? Daca la modelul actual RAV4, bordul arata a masina ARO cu imbunatatiri (punctul meu de vedere), la noul model, pot face o asemanare a ecranului multimedia cu ceea ce oferea in anul 2008 ( acum 10 ani), Nissan Qashqai, ca si navigatie. Sa il vedem totusi in realitate. Specific ca detin doua masini Toyota....dar asta e realitatea.

  • Kirotractor, miercuri, 28.03.2018 19:17

    @Klaus: De acord, nu-i cel mai *modern* (=trendy) interior, dar pare funcțional, mai ales că nu are reglarea climei din ecran. A cărui grosime/diagonală pe mine cel puțin mă lasă rece, dar alții-s liberi să vrea altceva. (Btw, colțurile alea le-aș fi tăiat și eu tot la cca 35 grade - înclinarea baghetei din dreapta, dar japii s-or fi gîndit că așa rimează cu colțoșenia generală a caroseriei.) Am numărat oricum 19 butoane pe volan - cam multe -, însă mai importante-mi par progresele pe plan mecanic, deduse din recenta prezentare a motorului de 2 l cu randament 40% (ciclu Atkinson parțial) care mai mult ca sigur va fi sub capota versiunii non-hibrid entry-level (cca 170 CP după unele informații.) Același sistem de injecție mixt D-4S (direct/indirect) va fi utilizat și de benzinarul de 2,5 l al hibridului, probabil similar sistemului THS-II de pe Camry (211 CP cumulați, 4,6 l/100 km în ciclu urban.) 14 CP în plus comparativ cu actuala RAV4 Hybrid nu-s mulți, dar se pun. :-) În fine, mașina-i reușită (după mine), dar n-aș cumpăra-o decît într-o versiune similară primei generații (adică sub 4 m, 4x4 și cu două uși.) ...Care nu-i deloc în planurile Toyota - dar poate-i mai bine așa, c-am scăpat de spectrul unui credit.:-)

  • someone, miercuri, 28.03.2018 20:08

    @kiro : noul 2.5 al toyotei are doar injectie directa, compresie de peste 13 si scoate 205 cai la 6400 fara sistem hybrid. si scoate mai mult cuplu, pentru ca fata de actualul 2.5 are cursa mai lunga si alezajul mai mic. la cilindreea asta inseamna o putere litrica de peste 80 cai / litru. si daca punem puterea asta la motorul de 2.0 iese cca 160 cai , astfel pare mai rezonabil ca impreuna cu hybridizarea, acest motor sa scoata cei 180 cai promisi la varianta sportiva a lui auris.

  • Kirotractor, miercuri, 28.03.2018 20:59

    @someone: Om trăi și-om vedea - oricum și eu emiteam doar presupuneri, iar variantele pt americani pot diferi de astea pt noi, în ciuda platformei botezate *globală* (ex., e f. posibil și un hibrid cu benzinarul de 2,0 l pe lțngă ăsta cert de 2,5 l... dar cu putere incertă.) Noutățile merită urmărite-n orice caz, RAV4 fiind o mașină importantă (+800.000 vîndute-n 2017.) O seară plăcută pînă atunci - vă las acum, că mă contrez cu niște nemți anti-CVT pînă îi conving că accelerația comandă-n cazul ECVT în principal demultiplicarea transmisiei și-n subsidiar deschiderea clapetei de aer/benzină. D-aia nici nu-i înțeles și nici iubit sistemul în Europa, unde *se dă blană* la orice. :-) Cu rezultate oarecum stranii la cutiile CVT, care trebuie conduse cu totul altfel - discuție care ar fi interesantă și p-aici.

  • someone, miercuri, 28.03.2018 21:54

    @ kiro: bafta....pana nu demult si eu eram anti cvt ( vianu stie ) dar se pare ca noua ecvt a celor de la toyota e altceva si vreau sa spun ca in sensul al bun. sant curios ce si cum si abia astept sa o testez, ca prima cvt testata acu multi ani a dezamagit.

  • Kirotractor, joi, 29.03.2018 10:37

    @ someone: Îți garantez că progresul e real (și nu doar pt ECVT-ul Toyota). Repet însă, stilul de conducere trebuie un pic adaptat - mai clar, nu trebuie *dat blană* accelerației decît în cazuri disperate (depășiri riscate etc.), fiindcă dinamica ideală se obține apăsînd 1/2-2/3 din cursa pedalei. Păcat că netul ăsta face să dispară articolele (cam prea rapid în cazul ăstuia - prietenii știu de ce :-)), c-ar fi fost interesantă discuția noastră și pt alții. În fine, ideea e că CVT-urile nu fac motorul *să urle* mai mult decît o cutie manuală/DSG/EAT etc în caz de accelerare uzuală, dar făcută cu cap - de ex., cu o CV manuală șoferii *normalos* aleg o treaptă care să permită o turație de cca. 2.500 rpm pt viteza dată, apoi accelerează (cu pedala la podea de obicei) pînă la cca. 4.000 rpm și-apoi schimbă treapta. Iar CVT-iștii - veniți de pe mașini normale - fac greșeala de a accelera la fel și-n deplasări uzuale, în loc să dea gaz la 1/2-2/3 din cursa pedalei, neștiind că accelerația CVT *alege* mai întâi raportul demultiplicării IDEALE a cutiei în funcție de apăsare și doar în subsidiar deschiderea clapetei aer+benzină (și asta, în funcție de *n* parametri - viteza inițială a mașinii, rampă, pantă etc.) În principiu turația motorului e menținută de CVT în zona cuplului maxim (pt apăsări ... decente ale pedalei), dar sînt și variații f. atent gîndite de proiectanții japonezi - mai ales ăia de-au gândit trenul epicicloidal ECVT THS-II, al cărui unic dezavantaj ar fi Vmax limitată la 180 km/h (pt mai mult e nevoie de două trepte de viteză). ...Dar acum serios, la noi - și nu numai - cine rulează cu +180 km/h?! Hai pa acum că mai avem și ate treburi - toate cele bune !!!

  • tocata, vineri, 30.03.2018 18:18

    Dulap pe roti. Oribil

  • Octavian, vineri, 30.03.2018 22:47

    Sa va spun un secret: Acum 2 ani cand imi cautam masina am fost si am vazut vreo 10, apoi am facut un short-list si am ajuns la 3. La Toyota in schimb nici macar nu am mai intrebat de reducerile posibile si am refuzat si test drive-ul. Pur si simplu nu mi-a placut masina. In special interiorul. Culmea e ca asta prezentata in articolul de fata parca imi place mai mult :)