Noua generație Volkswagen Golf GTI ajunge în România în a doua jumătate a lunii septembrie: prețul de pornire pentru Hot Hatch-ul compact va fi de aproape 33.000 de euro
Noul Volkswagen Golf GTI este echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri cu 245 de cai putere. Hot Hatch-ul de clasă compactă va ajunge în România în a doua parte a lunii septembrie și va avea un preț de pornire de 32.817 euro.
La finalul lunii februarie, Volkswagen a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Golf GTI. Noua versiune a Hot Hatch-ului de clasă compactă propune un design ceva mai agresiv comparativ cu variantele "civile", un interior cu elemente sport și un comportament dinamic demn de numele GTI.
Prezentarea noului Golf GTI trebuia să aibă loc la Geneva, însă evenimentul elvețian a fost anulat din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2. Din acest motiv, Volkswagen a pregătit o conferință online pentru a prezenta cum se cuvine noua generație Golf GTI.
Conform oficialilor Volkswagen, actualul Hot Hatch de clasă compactă a fost gândit pentru a oferi un comportament dinamic excelent, acesta fiind unul dintre atuurile cu care prima generație Golf GTI reușea să cucerească publicul european.
Pentru a obține performanțe îmbunătățite pe circuit, inginerii germani au adus o serie de modificări la nivelul suspensiei. Astfel, amortizoarele, arcurile și cadrul suspensiei față au fost modificate, iar acum cântăresc cu aproape 3 kilograme mai puțin față de cele ale versiunilor "civile", în timp ce suspensia de pe puntea spate a fost și ea rigidizată.
În același timp, Volkswagen a pregătit un sistem pentru controlul dinamic capabil să gestioneze diferențialul electronic XDS și amortizoarele adaptive, astfel încât să elimine subvirarea și să imprime Hot Hatch-ului un comportament dinamic neutru.
Patru moduri de rulare sunt disponibile (Comfort, Eco, Sport și Individual), iar sistemul electronic pentru controlul stabilității va integra mai multe setări.
La nivel estetic, noul Golf GTI propune o serie de elemente noi: grila frontală a fost restilizată și are dimensiuni mai mari, cele două faruri au fost unite cu bandă LED, iar luminile de ceață cu LED formează litera X. Standard, noul Golf GTI va fi echipat cu jante de 17 inch, însă opțional clienții pot comanda și jante de 18 sau 19 inch. Conform reprezentanților Volkswagen, acestea din urmă vor fi disponibile și cu anvelope de performanță Michelin Pilot Sport Cup 2.
În partea din spate, Volkswagen introduce un difuzor retușat, iar denumirea modelului poziționată sub logo-ul companiei a fost înlocuit cu numele versiunii (GTI). Sistemul de evacuare pregătit de constructorul german va avea două terminații rotunde.
Pentru interior, nemții au pregătit un volan sport nou echipat cu zone tactile, în timp ce detaliile centrale sunt fabricate dintr-un plastic de culoare roșie. Intrumentarul digital de bord va fi standard, iar ecranul sistemului de infotainment va putea fi comandat în versiuni de 8.25 inch sau 10 inch.
Tot la interior, clienții vor primi scaune sport și o tapițerie specială denumită Scalepaper cu accente de culoare roșie.
Noul Volkswagen Golf GTI va fi echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 245 de cai putere și 370 Nm. Standard, acesta va fi cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, în timp ce opțional, clienții vor putea opta pentru o transmisie automată DSG cu șapte rapoarte. Indiferent de transmisie, viteza de top a noului Golf GTI va fi limitată la 250 km/h. Pentru moment, Volkswagen nu a anunțat și timpul necesar pentru sprintul 0-100 km/h.
Noul Volkswagen Golf GTI va ajunge pe piața din România în a doua parte a lunii septembrie, iar prețul de pornire comunicat de constructorul german va fi de 32.817 euro cu TVA.
NOUL VOLKSWAGEN GOLF GTI VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)CONSUM MIXT
(litri/100 km)ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Ford Focus
2.3 litri, Man
ST280
8.2
5.7
30.050
Hyundai i30
2.0 litri, Man
N Performance275
8.3
6.2
38.949
Renault Megane
1.8 litri, Man
RS280
7.1
5.8
30.800
Volkswagen Golf
2.0 litri, Man
GTI245
n/a
n/a
32.817
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
Wow, un articol publicat noaptea in Romania, tocmai bun pentru noi astia, dincolo de balta :) Se pare ca GTI-ul asta e de fapt pe platforma veche a lui Mk7. Suspensia fata a fost rigidizata cu 5% si 15% pe spate. Asta inseamna ca desi motorul n-a crescut foarte mult in putere, masina va fi mai rapida pe circuit / drum virajat fata de vechea generatie. Soaptele spun ca face suta la ora in putin peste 6 secunde. Cu toate ca nu are decat 245 CP, se pare ca versiunea R va avea cel putin 300 CP ceea ce ar pune-o pe picior de egalitate cu R-ul actual. Mi se pare putin ciudat sa se opreasca la 300 CP in conditiile in care A45 AMG atinge in variantele de varf 385 CP, respectiv 421 CP. Cam atat am avut de zis, nu c-as fi vrut neaparat, dar am zis sa comentez si io odata primul, la un articol postat la o ora atipica pentru Automarket.ro :):):) N-aveti somn baieti? Ori sunteti pe meleagurile astea?