Noua generaţie Volkswagen Phaeton ar putea debuta la Salonul de la Detroit

Publicat joi, 18.07.2013 13:40 de Bogdan Mirică

Volkswagen ar putea lansa noua generaţie a modelului Phaeton cu ocazia Salonului Auto de la Detroit în încercarea sa de a-şi atrage simpatia publicului de peste Ocean, unde intenţionează să vândă limuzina.

Volkswagen lucrează la un urmaş al actualului Phaeton, programat să debuteze în perioada imediat următoare. Nava amiral a constructorului din Stuttgart va încerca să atragă un număr mult mai mare de clienţi şi va ataca piaţa de dincolo de Ocean. Însuşi Martin Winterkorn, şeful VW, a confirmat planurile de a vinde Phaeton şi pe piaţa din SUA.

Winterkorn este promotorul proiectului de relansare a lui Phaeton, fiind principalul susţinător al ideii de maşină simbol. „Un brand de talia Volkswagen are nevoie de o maşină simbol în segmentul superior. Am văzut ce se întâmplă cu branduri care nu au un astfel de proiect.”

Deşi oficialul german a refuzat să ofere prea multe detalii, se ştie deja că viitorul Phaeton va avea la bază platforma lui Audi A8. Având în vedere dorinţa lui Winterkorn de a cuceri publicul american, nu este exclus ca premiera mondială să fie programată pentru luna ianuarie a anului viitor, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit.

Deşi nu există informaţii despre cum va arăta noul Phaeton, o declaraţie mai veche a lui Klaus Bischoff, şeful departamentului de design Volkswagen, face lumină în acest caz. Potrivit germanului, o maşină ca Phaeton ar trebui să acţioneze ca un simbol pentru brand şi ca un promotor al noilor tendinţe de design. Bischoff a subliniat că nu Golf-ul ar trebui să fie cel care dictează filosofia Volkswagen.

via bloomberg

  • @ automarket, joi, 18.07.2013 14:34

    Nava amiral a constructorului din Stuttgart stuttgart? nu e wolfsburg? porsche si mercedes sunt din stuttgart

  • DAC, joi, 18.07.2013 15:03

    Mai conteaza? Tot din "Nemtia" este...

  • Dan, joi, 18.07.2013 15:05

    Se va vinde la fel de bine ca si vechea generatie. Doar la mana a ll-a!

  • zarnesteanu, joi, 18.07.2013 19:55

    Una din cele mai faine masini cu un raport pret/calitate excelent. Cine vrea un mijloc de transport discret, elegant, cu tot luxul si puful pe care le ofera clasa asta, Phaeton e o alegere foarte bine gandita.

  • @zarnesteanu, joi, 18.07.2013 20:31

    Cine vrea un mijloc de transport discret, elegant, cu tot luxul si puful pe care le ofera clasa asta, Equus sau K9 e o alegere mai mult decat perfecta + o fiabilitate mai bun si o garantie mai mare.

  • @@zarnasteanu, joi, 18.07.2013 20:48

    K9 elegant? :). Ce puf? Mai are Kia de tras pana la elegant, luxos si tot ce trebuie.

  • mntsn, joi, 18.07.2013 21:03

    Ce prostie! Pai exact Golf este masina simbol a lui VW. Phaeton are multe atuuri si nu se compara cu niciun alt VW la niciun capitol, dar nu e reprezentativa pt marca. La fel cum, de ex, la BMW nu 7 e masina simbol, ci 3.

  • Jhony, joi, 18.07.2013 23:53

    Cel mai pertinet comentariu apartine d-lui MNTSN, felicitari! Mentionez ca sunt de-al casei

  • Adrian, vineri, 19.07.2013 00:02

    Phaeton e un A8 cu sigla VW. Merita sa il cumperi daca il comanzi full si il scoti la pret de A8 ''simplu''. Altfel nu se merita. Mereu vei fi etichetat ca ai cumparat A8-ul saracului. Daca ai bani de A8 cumperi A8 si gata.

  • mip, vineri, 19.07.2013 00:31

    o alta magarie de proportii la vw ... in cazul in care se va implini ! generatia trecuta a fost un fiasco. un mare stab de pe la vw-usa a fost dat afara pt ceva declaratie care spunea ca proiectul phaeton a fost din start un fiasco in america de nord ... cred ca unu' care are de dat o "bagatela" de 100.000 $ pe-o masina, apoi prefera un A8 ... ca sa ne uitam doar in curtea lor, a grupului ! pe mine nu m-a impresionat ... nu zic ca nu era fain si bine facut dar nu avea acel ceva ca sa atraga clientii. vw nu e perceput ca si audi ... ar trebui sa fie cumintei ... sa ia ex de la volvo care nu face un concurent direct pt s-class, a8 sau 7 de la bmw ... si pt aia masinile si le vind ... cum zicea si @mntsn ... golf-ul e masina lor simbol si as adauga passat-ul ... in fine ... treaba lor ! doar sa dezvolti un model de gen e o cheltuiala mare de tot ... deocamdata isi permit. personal as cheltui banii aia pt imbunatatirea calitatii produselor existente in portofoliu si care au succes pt a se intari pozitia lor pe piata, ca nemultumiti sint destui ... cel putin pe meleagurile astea ! drumuri bune s-aveti !

  • mip, vineri, 19.07.2013 00:32

    o alta magarie de proportii la vw ... in cazul in care se va implini ! generatia trecuta a fost un fiasco. un mare stab de pe la vw-usa a fost dat afara pt ceva declaratie care spunea ca proiectul phaeton a fost din start un fiasco in america de nord ... cred ca unu' care are de dat o "bagatela" de 100.000 $ pe-o masina, apoi prefera un A8 ... ca sa ne uitam doar in curtea lor, a grupului ! pe mine nu m-a impresionat ... nu zic ca nu era fain si bine facut dar nu avea acel ceva ca sa atraga clientii. vw nu e perceput ca si audi ... ar trebui sa fie cumintei ... sa ia ex de la volvo care nu face un concurent direct pt s-class, a8 sau 7 de la bmw ... si pt aia masinile si le vind ... cum zicea si @mntsn ... golf-ul e masina lor simbol si as adauga passat-ul ... in fine ... treaba lor ! doar sa dezvolti un model de gen e o cheltuiala mare de tot ... deocamdata isi permit. personal as cheltui banii aia pt imbunatatirea calitatii produselor existente in portofoliu si care au succes pt a se intari pozitia lor pe piata, ca nemultumiti sint destui ... cel putin pe meleagurile astea ! drumuri bune s-aveti !

  • Vasilica, vineri, 19.07.2013 09:53

    Ii dau dreptate lui @Adrian daca nu iti ei echiparea full nu se merita. Asta e in general valabil al vw.

  • mda, duminică, 21.07.2013 03:29

    Cum gandesc americanii: The return of the Phaeton “would be a bad decision,” said Jesse Toprak, an analyst for TrueCar Inc., which tracks U.S. auto sales. “No one spends $80,000 on a Volkswagen. The company already has luxury brands that can cater to that segment,” such as Audi.