Noua Mazda CX-90 este aici. Cel mai puternic model al mărcii dezvoltă 340 CP
Mazda a lansat oficial noul SUV premium de dimensiuni mari CX-90 pentru piața din Statele Unite. Noul model este oferit cu un motor electrificat de 340 de cai putere, cel mai puternic motor produs vreodată de constructorul japonez.
După o lungă campanie de promovare, Mazda a dezvăluit oficial fratele mai mare al lui CX-60. Este vorba despre noul CX-90, un SUV premium de dimensiuni mari, care se anunță a fi un rival pentru SUV-urile premium oferite de nume consacrate în acest segment ca BMW, Audi sau Mercedes-Benz.
CEL MAI PUTERNIC MOTOR MAZDA: 340 DE CAI PUTERE
Ceea ce îl face pe noul CX-90 să fie un model special este motorul său. Asta pentru că noul SUV japonez vine echipat cu un motor pe benzină de 3.3 litri, turbo, cu 6 cilindri, care livrează 340 de cai putere. Vorbim, astfel, despre cel mai puternic motor pe care Mazda l-a produs vreodată la un model de serie.
Cel mai puternic motor din gamă oferă un cuplu de 500 Nm și integrează și un sistem mild-hybrid, care oferă mai multă putere la plecarea de pe loc.
MOTORIZARE HIBRIDĂ PLUG-IN
Alături de acest motor, noul CX-90 mai este oferit și cu un propulsor hibrid cu încărcare la priză. Acesta este alcătuit dintr-un motor termic pe benzină cu 4 cilindri, de 2.5 litri și dintr-un motor electric alimentat de o baterie de 17.8 kWh.
În total, agregatul dezvoltă 323 de cai putere și un cuplu de 500 Nm. Deocamdată, Mazda nu a oferit nicio informație cu privire la timpii de accelerație, viteza maximă sau autonomia în modul de rulare electric.
Cu toate acestea, ambele motorizări sunt cuplate exclusiv la o cutie automată cu 8 trepte. Mai mult, puterea este livrată către toate roțile, grație sistemului de tracțiune integrală i-Activ.
TEHNOLOGIE PRELUATĂ DE LA MX-5
Pe lângă cel mai puternic motor produs vreodată de Mazda, noul CX-90 se mai laudă și cu o tehnologie preluată de la un model foarte cunoscut și admirat în rândul fanilor mărcii. Astfel, noul SUV premium vine echipat cu sistemul Kinetic Posture Control, o tehnologie preluată chiar de la celebrul MX-5.
Această tehnologie ajută la menținerea stabilității mașinii în viraje prin combaterea ruliului. Pe lângă o dinamică superioară pe șosea, Mazda spune că această tehnologie îi va ajuta pe ocupanți să fie mai confortabili și să-și mențină o poziție normală în scaun chiar și în virajele strânse luate la viteze mari.
DESIGN IMPUNĂTOR
Caroseria noului Mazda CX-90 prezintă același limbaj de design pe care l-am văzut pentru prima dată la fratele său mai mic, CX-60. Aici putem remarca liniile fluide și simple care domină aspectul vizual al lui CX-90, precum și o multitudine de elemente cromate în zona grilei, barelor de protecție, ramelor geamurilor și chiar în zona pragurilor.
De asemenea, paleta de culori include și o nuanță de roșu creată special pentru acest model, numită Artisan Red. Exteriorul este completat de jante de 21 de inch cu accente negre.
TREI RÂNDURI DE SCAUNE
Fiind un SUV de dimensiuni mari, noul CX-90 oferă nu mai puțin de 3 rânduri de scaune pentru un total de 8 pasageri. Interiorul în sine este proiectat în stil minimalist și inspirat din estetica tradițională japoneză. De exemplu, cusăturile din bord sunt realizate de mână, folosind o tehnică japoneză specială, numită Kumihimo.
Și aici avem mai multe elemente de decor cromate, alături de elemente ale habitaclului îmbrăcate în piele Nappa și elemente de decor din lemn.
Bineînțeles, nu lipsește nici tehnologia. Aici avem un ecran central de 12.3 inch pentru sistemul multimedia, alături de un instrumentar digital. Noul model vine dotat și cu o serie de sisteme de siguranță avansate, cum ar fi: sistem de monitorizare a unghiului mort, cruise control pe bază de radar și un sistem inteligent de frânare în cazuri de urgență.
Deocamdată, noul Mazda CX-90 este disponibil doar în Statele Unite. Nu se știe dacă modelul va ajunge și pe piața europeană. Vânzările noului model vor începe mai târziu în acest an.
via Mazda
Am remarcat ca nicio marca premium sau de lux nu vine cu povesti si tehnici alambicate denumite exotic. Doar japonezii au fixatiile astea inutile. Imi plac modelele mici de la Mazda, dar se ambitioneaza fara sens sa intre pe o piata unde nu au traditie si nici suficiente argumente.