Noua Tesla Model Y facelift: design mai ascuțit și autonomie mărită

Publicat vineri, 10.01.2025 13:16 de Tiberiu Safta

Tesla a dezvăluit oficial noul Model Y Juniper, versiunea actualizată a modelului electric. Noul Model Y facelift aduce un design revizuit, mai ascuțit față de vechiul model, precum și îmbunătățiri la interior și autonomie mai mare.

După o lungă perioadă de așteptare și de speculații, a venit momentul să facem cunoștință cu noua Tesla Model Y facelift. Cunoscut și sub numele de cod Juniper, noua versiune actualizată a lui Model Y primește un design nou, mai agresiv față de modelul de până acum, și primește mai multe îmbunătățiri la interior, precum și o autonomie mărită.

FARURI LED MAI SUBȚIRI ȘI UNITE

Față de vechea versiune, noua Tesla Model Y facelift va putea fi ușor de recunoscut grație unui design nou, care îl face pe noul model să pară mai agresiv. Farurile LED cu formă rotundă sunt acum înlocuite de unele noi foarte subțiri și care sunt acum unite printr-o bandă LED la mijloc. Bara de protecție frontală este și aceasta redesenată și integrează luminile principale imediat în zona prizelor de aer laterale.

Noutăți în materie de design sunt vizibile și în spate, acolo unde stopurile sunt acum unite printr-o bandă LED. De asemenea, ușa hayonului este redesenată cu o suprafață netedă nouă. La noul model actualizat, suportul numărului de înmatriculare este mutat de la ușa hayonului la bara de protecție. Mai mult, odată cu noul Model Y facelift, Tesla introduce stopuri care reflectă lumină în mod indirect.

DIMENSIUNI MAI MARI

Pe lângă actualizările vizuale, noua Tesla Model Y facelift crește în dimensiuni. Mai exact, noul model este acum mai lung cu 41 milimetri față de vechiul Model Y, astfel încât lungimea este acum de 4792 milimetri. Noutățile la exterior sunt completate de jante cu design nou, de 19 inch și de 20 de inch.

ECRANE MAI MARI ȘI SCAUNE NOI

În habitaclu, noutățile principale de aici sunt reprezentate de ecrane mai mari și de scaune noi. Astfel, noul Model Y facelift primește un ecran central de 15.4 inch, mărit de la 15 inch. Pasagerii din spate au parte de un câte un display nou cu diagonală de 8 inch.

Scaunele au un design nou și promit să ofere un nivel de confort mai mare și mai multă susținere laterală. Alături de asta, scaunele din față sunt acum ventilate, în timp ce scaunele din spate pot fi reglate electric.

Bordul este și acesta redesenat, la fel și consola centrală și panourile portierelor. Aici avem mai multe materiale noi cu finisaj moale, precum și benzi iluminate noi pentru iluminarea ambientală. La momentul lansării, Tesla Model Y facelift este disponibilă și în versiunea Launch Series, care primește inserții din piele artificială ecologică în habitaclu.

O altă noutate este dispariția manetei pentru selectarea treptelor de viteză. La noul model actualizat, selectarea treptelor se face acum din ecranul central. Tot aici mai avem și un sistem audio nou cu difuzoare ascunse în bord și care promit o calitate mai bună a sunetelor.

PESTE 550 KM AUTONOMIE

La momentul lansării, noua Tesla Model Y facelift este disponibilă în două versiuni: RWD și Long Range AWD. Prima versiune primește un singur motor electric care antrenează roțile din spate și care oferă o autonomie de 466 de kilometri. Față de vechiul Model Y RWD, autonomia este mai mare cu 11 kilometri.

Cât despre versiunea Long Range AWD, aceasta primește, așa cum reiese din nume, tracțiune integrală și promite o autonomie de 551 de kilometri. Asta înseamnă un plus de 18 kilometri față de vechiul model configurat în aceeași versiune. Deocamdată, Tesla nu a dezvăluit informații despre puterea motoarelor. Capacitățile bateriilor nu sunt nici acestea cunoscute, însă ele pot fi încărcate la un curent maxim de 250 kW.

În schimb, cunoaștem că noul model accelerează mai repede până la 100 km/h, dar are o viteză maximă mai mică. Astfel, versiunea RWD sprintează de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde, fiind mai rapidă cu o secundă. Versiunea Long Range AWD are nevoie de 4.3 secunde pentru a ajunge la aceeași viteză și reprezintă o îmbunătățire de 0.7 secunde. Totuși, în cazul ambelor versiuni, viteza maximă este limitată la 201 km/h, față de 217 km/h cum era în cazul vechiului model.

La final, Tesla Model Y facelift primește un șasiu ușor modificat, precum și o suspensie revizuită și anvelope cu o construcție nouă. Toate acestea promit un comportament mai dinamic și un răspuns mai bun al direcției.

Deocamdată, Tesla nu a anunțat prețurile noului Model Y facelift pentru piața europeană și nici pentru cea americană.

via Tesla

  • Matei_cel_nou, vineri, 10.01.2025 14:13

    Un update bun din punct de vedere vizual și al calității. Modelul existent arată că o broască. Dar din punct de vedere tehnic practic e aceeași mașină, autonomia mai mare e obținută exclusiv prin modificările caroseriei. Mutarea selectorului direcției pe ecran e absurdă, însă ergonomia dezastruoasă e specialitatea casei.

  • deputy, vineri, 10.01.2025 16:52

    arata bine, mai putin volanul care este horror, cel putin parerea mea autonomie mai mare??? model y rwd longrange are deja o autonomie declarata (pe hartie) de 600km.

  • auto_fan, vineri, 10.01.2025 18:27

    Selectorul pe ecran, controlul stergatoarelor si luminilor de asemenea pe ecran, semnalizarea pe volan... Ce-i mai rau e ca intreaga industrie auto a ajuns sa-i copieze, motiv pentru care am ajuns sa ne uitam mai mult spre ecrane decat la drum.

  • Elektrikkk, sâmbătă, 11.01.2025 11:15

    https://youtu.be/8Y7_GyWgh-o

  • @auto_fan, sâmbătă, 11.01.2025 11:53

    Majoritatea vă uitați la telefoane, oricum.

  • Kitty, sâmbătă, 11.01.2025 13:15

    Interesant. Astept model 2, masina de 30,000 si revenirea la ecobonus de 10.000

  • Lae, sâmbătă, 11.01.2025 13:24

    Musk trebuie să-și facă mai repede implantul de chipuri (pt. el ar fi nevoie de vreo 2000). Bună parte din scăderile de vânzări au legătură cu butoanele aruncate pe volan, care nu vor fi acceptate de piață. Când se termină pionerii trotinetiști, chipurile ar cam trebui să dea rezultate.

  • Matei_cel_nou, duminică, 12.01.2025 13:23

    Ha! A cenzurat AM că i-am zis bolnavului cu voturi căcălău că e bolnav la cap. Așa ceva nu se cade, e împotriva standardelor înalte pe care le impune aceasta publicație respectabilă. Intre timp bolnavul e la datorie: 52 de voturi and counting.

  • @prostan electric, duminică, 12.01.2025 17:37

    Nu te mai vota singur și nu mai sta pe automarket toată ziua! :))))))))))

  • @prostan electric, duminică, 12.01.2025 17:38

    BEV e nișă, vânzările de BEV scad pe fondul creșterii vânzărilor de mașini noi. Ești degeaba! Marș la trotinetă! :))))))))))

  • @cocalar hAUR, duminică, 12.01.2025 18:55

    Socheres merundo? Nu ești la protestul porumbelului?

  • Nelu.Pantofaru, luni, 13.01.2025 11:13

    Daca ofereau si ei un update la baterie (macar 90 Kwh utilizabili) + V2L era ideal. Tesla ramane printre cele mai eficiente masini de pe piata si un raport calitate/pret bun dar sunt in spate cu tehnologia. Nu mai vorbesc de curba de incarcare si timpii de incarcare ramasi la fel ca in 2018. Acest facelift aduce doar imbunatatiri vizuale la exterior si un interior putin mai bun, atat.

  • nea nelu', luni, 13.01.2025 16:54

    tesla ramane in urma cu tehnologia? atunci spune-ne te rugam nea nelule care sunt cei care sunt in fata?

  • Nelu.Pantofaru, luni, 13.01.2025 17:46

    Am gresit spunand ca sunt in spate cu tehnologia, voiam sa ma refer doar la tehnologia bateriilor + incarcare. Pachetul de baterii pe care il ofera are cred ca vreo 4-5 ani pe piata deja si nu au marit cu mult capacitatea bateriilor de prin 2018 incoace, fie ca e vorba de model 3 fie ca e vorba de model Y. Chiar daca pot incarca la 250 Kw putere, curba lor de incarcare este jalnica (probabil pentru siguranta/fiabilitate). Sunt multe masini mai ieftine, chiar si Dacia Spring spre ex care au V2L, o functie foarte utila pentru unii. Vrei exemple care sunt in fata? Uite, Audi spre ex. pe Q6 are baterie mai mare si incarcare mai rapida. Hyundai/Kia la fel cu tehnologia pe 800v. Sa iti mai zic de gramada de marci chinezesti care la capitolul acesta sunt si mai in fata? Nu-i normal ca o masina de la varful de lance Tesla in 2025 sa aiba aceiasi incarcare de la 10-80% in aproape 30 minute si sa aiba aceiasi baterie pe ditamai hardughia.

  • deputy, marţi, 14.01.2025 13:11

    ptr mine ca o baterie de 80kW se incarca cu 5 max 10 min mai repede nu este mare scofala atata timp cat incarcarea se face la fel indiferent de anotimp si alti parameterii. nu stiu daca ceilalti producatori sunt chiar asa de avansati dp asta de vedere. trb retinut ca f important este consumul care este direct influentat de greutatea bateriei. uita-te din curiozitate sa vezi cat consuma un audi Qx sau o kia/hyundai.