Noua variantă de Master Plan de Transporturi transformă Sibiu-Piteşti în autostradă

Publicat miercuri, 14.01.2015 11:30 de Sebastian Toma

Reprezentanţii Guvernului României au prezentat o nouă variantă a Master Planului de Transporturi. Aceasta prevede ca traseul Piteşti - Sibiu să fie autostradă încă de la inaugurare.

Guvernul României a schimbat din nou planul de transporturi şi a stabilit ca Piteşti – Sibiu să fie autostradă încă de la inaugurare, titrează Hot News. Din păcate, momentul inaugurării acestei autostrăzi este încă neclar pentru autorităţi, deoarece finanţarea pentru tronsonul respectiv nu este încă stabilită, iar guvernanţii vor

să refacă Studiul de Fezabilitate şi apoi vor fi nevoiţi să organizeze licitaţii pentru stabilirea constructorului. Având în vedere complexitatea proiectului şi birocraţia în care s-au împotmolit lucrările de acest gen în ultimii 25 de ani, proiectul autostrăzii Piteşti – Sibiu ar putea fi finalizat abia după anul 2020.

Până atunci, guvernanţii şi-au propus să includă o a treia bandă pe sens pe DN7 şi DN1 pentru a uşura circulaţia în anumite zone aglomerate. Vorbim despre construcţii care vor demara în 2015 şi vor include o bandă suplimentară pe anumite secţiuni ale lui DN7, traseul care străbate Valea Oltului, pentru a putea facilita depăşirile. Această bandă va fi amplasată astfel încât să beneficieze de ea atât şoferii care circulă înspre Sibiu, cât şi şoferii care vin dinspre Sibiu, existând un plan de construcţie de secţiuni alternative care să includă trei benzi de mers pe Valea Oltului în măsura în care spaţiul este suficient pentru acest lucru.

Aşa arată prima propunere de Master Plan de Transporturi a anului 2015.

Totodată, reprezentanţii Guvernului României au anunţat că vor lua o decizie finală alături de câştigătorii licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov până în data de 15 februarie 2015. La acea dată va fi stabilit definitiv dacă actualul câştigător al licitaţiei va putea să înceapă lucrările sau dacă se va organiza o nouă licitaţie pentru acel tronson de autostradă. Tot în cursul anului 2015, autorităţile promit lărgirea DN1 la trei benzi acolo unde este posibil acest lucru pentru fluidizarea circulaţiei şi construirea unei rute alternative ”DN 1V Câmpina – Săcele”. Aceasta din urmă este în stadiul de pregătire a documentaţiei pentru licitaţia privind proiectarea şi execuţia lucrărilor.

Via Hotnews | Digi24 | Foto top: EVZ

  • Moldovean, miercuri, 14.01.2015 11:56

    Cu ăsta sunt oarecum de acord. Arată a ce trebuie. Acum să vedem ce și cât vor face că de promisiuni și vorbe suntem sătui.

  • tzenu_bmw, miercuri, 14.01.2015 11:57

    studii de fezabilitate si licitatii si doar atat auzi mai nou despre autostrazi in Romania.........si pe urma licitatiile esueaza si pe urma o luam din nou:)))))....cu alte amanari si alte minciuni.......

  • ei na, miercuri, 14.01.2015 12:52

    Si studiile de fezabilitate care s-au facut si platit omeneste, trebuie refacute, in fiecare an face studii si discutam, taxe bagam si ne apucam de treaba la anu'.... de aia nu merg treburile in tara..

  • zarnesteanu, miercuri, 14.01.2015 18:23

    Mie unul mi s-a acrit de termenii astia englezesti si treaba zero. Au impresia cumva ca daca spun MasterPlan treaba se face ca si in Vest? Mai bine ar vorbi romaneste si si-ar sufleca manecile sa se puna pe treaba. Sper din tot sufletul ca Johannis sa schimbe mentalitatea si sa faca un pic curatenie la varf. Durerea mare este ca sunt fonduri destule, dar tiganilor nu le ajung mainile cu care sa-si umple buzunarele. Educatia si corectitudinea se invata acasa de mici, in familie. Cand ai ajuns in parlament, deja e prea tarziu sa mai schimbi cablajele din creier. Trebuie oameni noi, scoliti in Vest si dusi la biserica in adevaratul sens al cuvantului. Oh, ca si observatie. Daca se apuca sa carpeasca drumul ala cu adaugarea unei singure benzi, pentru ambele sensuri, e usor de ghicit ca in urmatorii 20 de ani nici macar n-o sa mai fie vorba sa faca o autostrada completa. Cand ei se screm si fac pe ei cand e vorba de o singura banda pe "anumite portiuni" de sosea. As rade dar nu mai e nimic amuzant.

  • mog, joi, 15.01.2015 10:49

    mai povestiti putin va rog despre cum 53km de autostrada comarnic brasov, vor costa in 26 de ani statul roman, 8.5 miliarde (da miliarde ati citit bine) de euro.