Noul Audi A3 primește versiune hibridă: autonomie electrică de 143 km

Publicat marţi, 15.10.2024 16:35 de Tiberiu Safta

Audi a lansat oficial o versiune hibridă PHEV pentru A3. Noua versiune, botezată A3 TFSI e, integrează un propulsor hibrid cu încărcare la priză ce oferă o autonomie electrică de 143 de kilometri.

Constructorul german a prezentat o nouă versiune pentru modelul său compact, A3. După actualizările prezentate mai devreme la începutul acestui an, noul model primește acum o motorizare hibridă cu încărcare la priză. Noul Audi A3 TFSI e, așa cum este botezată noua versiune, este disponibil în două variante de putere. Noile propulsare sunt mai puternice decât cele oferite în prezent, care sunt de 116, 150 și 204 cai putere.

Pe de-o parte, avem versiunea 40 TFSI e. Acesta primește motorul pe benzină de 1.5 litri TFSI evo2, care înlocuiește unitatea 1.4 TFSI. Noul propulsor hibrid dezvoltă 204 cai putere și 350 Nm, ceea ce înseamnă o repriză de accelerație de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde și o viteză maximă de 225 km/h.

A doua versiune, mai puternică, se numește 45 TFSI e și primește același motor, dar care dezvoltă acum 272 de cai putere și 400 Nm. Rezultatul? Un sprint de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde și o viteză maximă de 237 km/h. În cazul ambelor versiuni, viteza maximă este limitată la 140 km/h în modul de rulare electric.

Pentru că tot am ajuns la partea electrică, noile versiuni primesc o baterie de 25.7 kWh. Aceasta asigură o autonomie electrică de 143 de kilometri în regim WLTP. Acumulatorul poate fi încărcat de la 10% la 80% în mai puțin de 30 de minute la un curent de 50 kW. De altfel, noul Audi A3 TFSI e este primul model al mărcii care poate fi încărcat la o priză DC de 50 kW. Bateria mai poate fi încărcată și la un curent AC de 11 kW în 2 ore și 30 de minute.

Noul model primește și un sistem de recuperare a energiei, activat prin padele montate în spatele volanului. De asemenea, sistemul hibrid oferă și un plus temporar de putere la accelerare. În cazul versiunii cu 204 cai putere, sistemul oferă un plus de 54 de cai putere timp de 18 secunde. De cealaltă parte, versiunea mai puternică are un sistem care livrează 95 de cai putere în plus timp de 8 secunde.

Noul Audi A3 hibrid PHEV este deja disponibil în Germania. Prețurile pornesc de la 44.200 euro pentru versiunea 40 TFSI e, respectiv de la 47.700 euro pentru 45 TFSI e. Mai târziu în această toamnă, Audi va lansa și o versiune hibridă plug-in pentru modelul A3 allstreet, varianta crossover a modelului compact.

via Audi

  • alex_cu_a_mic, marţi, 15.10.2024 18:20

    La 44 de mii iei 2 phev-uri mari de la chinezi. Nu stiu cum de nu le e rusine sa anunte asemenea preturi. Inteleg, sunt costuri, baterii scumpe, dar 44 de mii sunt o carca de bani pentru un Golf mai rasarit. Si golful phev tot pe acolo e la pret. Alta obscenitate si aia. VW ar face bine sa se scotoceasca repede de un sistem hibrid simplu si cat mai ieftin. Renault rupe la vanzari cu etecu' ala al lor pe care la-u pus pe tot ce misca. Au crestere de 55% la hibride si de asta n-au stres cu emisiile.

  • spaclu lu manole, marţi, 15.10.2024 20:46

    N-am sa comentez despre nimic altceva decat ca autonomia electrica e exceptionala. In ritmul asta, or sa ajunga din urma masinile pur electrice :)

  • monk, miercuri, 16.10.2024 09:18

    AM au aparut deja stiri despre noua tehnologie cu cartuse de hidrogen de la Toyota...voi ,nimic?

  • @alex_cu_a_mic, miercuri, 16.10.2024 09:45

    Poate nu sunt eu foarte bine informat dar exista PHEV chinezesc in Europa cu 22.000? Sincer as lua si eu la pretul asta

  • Sak, miercuri, 16.10.2024 10:13

    Cu autonomia asta este perfecta. Problema nu este pretul de 40+. Este pozitionata altcumva pe piata fata de modelele din acelasi grup. Problema este ca la banii aia este cheala. Daca te apuci sa pui ceva dotari ajungi cu ususrinta la 50+, chiar 60.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 16.10.2024 15:32

    @09:45 Evident ca nu este nimic in EU la jumate de pret dar in China sunt o gramada de bazaconii care se incadreaza la ce-am zis mai sus. Dar ce-am vrut sa accentuez nu e ca "mai bine-mi iau doo din china la banii astia" ci "cum si cand naiba s-a ajuns la un Golf phev de 45k eur"