Noul BMW iX facelift: acum cu autonomie de peste 700 km

Publicat miercuri, 29.01.2025 11:26 de Tiberiu Safta

BMW a prezentat oficial noua versiune actualizată pentru SUV-ul electric iX. Noul model aduce un design ușor revizuit, precum și performanțe mai bune, dar și o autonomie mai mare, care depășește 700 de kilometri.

După 4 ani de producție, a venit timpul ca BMW iX să primească un facelift. Cu această actualizare, SUV-ul electric al bavarezilor aduce câteva modificări minore la nivel vizual, însă primește noutăți ceva mai importante pe partea tehnică. Printre cele mai importante noutăți se numără o autonomie mărită, versiuni cu nume noi și performanțe îmbunătățite.

GRILĂ DUBLĂ ILUMINATĂ

Dar înainte de a trece la lucrurile cele mai importante, să vedem mai întâi ce s-a schimbat la exterior. Noul BMW iX facelift va putea fi recunoscut după o grilă dublă redesenată, care integrează o structură cu linii verticale și diagonale în interiorul său. Odată cu noul facelift, grila dublă poate fi acum iluminată opțional. Farurile LED sunt și acestea noi și includ elemente verticale pentru luminile de zi și semnalizatoare. În standard, noul BMW iX primește acum faruri LED adaptive cu lumini viratoare, dar și lumini noi de oraș.

Pachetul BMW M Sport este acum disponibil pentru noul iX facelift și aduce faruri și stopuri M Shadow Line cu tentă închisă. În cazul versiunii de top iX M70 xDrive este prezentă o grilă dublă cu sigla M, precum și capace negre pentru oglinzi și jante de 22 inch cu design exclusiv.

Paleta de culori include acum nu mai puțin de 8 nuanțe noi: albastru metalizat Arctic Race, gri metalizat Dune, negru metalizat Carbon, gri metalizat Frozen Deep, gri metalizat Frozen Pure, albastru metalizat Tanzanite, argintiu metalizat Space și bronz Titanium.

SUSȚINERE LATERALĂ ÎMBUNĂTĂȚITĂ

La interior, noutățile sunt ceva mai mici. Aici, cea mai mare noutate este reprezentată de scaunele multifuncționale M, îmbrăcate în microfibră perforată în combinație cu Sensatec. Alternativ, scaunele mai pot fi îmbrăcate opțional în piele naturală. Noile scaune primesc un design nou și susținere laterală îmbunătățită.

Pachetul M Sport mai adaugă: un volan M îmbrăcat în piele, un bord vopsit în culori contrastante, finisaje vopsite în argintiu închis, un capitonaj al plafonului vopsit în antracit, tunel central cu finisaj negru lucios și fețe de pedale M.

Pentru noul BMW iX facelift, echipamentul standard include: Comfort Access, scaune față încălzite, volan încălzit, sistemul Driving Assistant Plus, BMW Live Cockpit Professional și sistemul audio Harman Kardon. Opțional, vei putea bifa un plafon panoramic, o funcție soft-close automată pentru uși, scaune cu ventilare activă și un sistem audio Bowers & Wilkins.

Bineînțeles, noul model vine echipat cu ecranul curbat BMW Curved Display, care integrează instrumentarul digital și sistemul multimedia. Pe acest ecran este afișat sistemul de operare BMW OS 8.5.

MAI MULTĂ PUTERE

La momentul lansării, noul BMW iX facelift va fi oferit în 3 versiuni. Toate primesc două motoare electrice și tracțiune integrală. Versiunea de bază iX xDrive45 aduce un propulsor de 408 cai putere, de unde rezultă un sprint de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde. Urmează versiunea iX xDrive60, cu 544 de cai putere și care accelerează până la 100 km/h în 4.6 secunde. În cazul celor două versiuni, viteza maximă este limitată electronic la 200 km/h.

Cea mai puternică versiune se numește iX M70 xDrive și aduce un propulsor de 659 de cai putere și 1100 Nm. În această configurație, noul BMW iX facelift are nevoie de 3.5 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar viteza maximă este de 250 km/h.

PESTE 700 KM AUTONOMIE

Grație unei tehnologii noi pentru celulele bateriilor, autonomia noului BMW iX facelift este acum mai mare. Acest lucru se datorează și bateriilor mai mari, care au acum un conținut de energie mai mare cu 30%. Astfel, versiunea de bază a lui iX facelift primește acum o baterie de 94.8 kWh. Versiunea iX xDrive60 are un acumulator de 109.1 kWh, iar cea mai puternică versiune are o baterie de 108.9 kWh.

În cazul versiunii de bază, aceasta promite o autonomie de 602 kilometri în regim WLTP. Versiunea iX xDrive60 are acum o autonomie de 701 kilometri, în timp ce BMW iX M70 xDrive poate să meargă până la 600 de kilometri.

Viteza de încărcare a bateriei a crescut și aceasta. Versiunea de bază a noului iX facelift se încarcă la un curent maxim de 175 kW. Celelalte două versiuni pot să primească un curent de până la 195 kW. Deocamdată, BMW nu a dezvăluit timpii de încărcare.

SUSPENSIE REVIZUITĂ

Noul BMW iX facelift aduce un șasiu optimizat și o suspensie ușor revizuită. Astfel, noul model primește o configurație cu brațe duble în față, respectiv o suspensie multi-link pentru puntea din spate. De asemenea, avem acum direcție acționată electric cu funcția Servotronic.

Cea mai puternică versiune primește o suspensie adaptivă, cu amortizoare controlate electronic, setări specifice M, bare anti-ruliu specifice, direcție integrală activă și frâne îmbunătățite cu etriere vopsite în roșu. În standard, toate versiunile beneficiază de sistemul Hill Descent Control.

CONDUCERE AUTONOMĂ DE NIVEL 2+

Echipamentul standard al noului BMW iX facelift include următoarele sisteme de asistență: Driving Assistant Plus, cruise control activ cu funcție Stop & Go, avertizare coliziune frontală, asistent de parcare, asistent pentru marșarier și o cameră pentru marșarier.

Opțional, vei putea alege și sistemul Highway Assistant, care integrează un sistem de conducere autonomă de nivel 2+. Acest sistem este activ până la viteze de 130 km/h. Inclus în acest pachet mai este și un asistent activ de schimbare a benzilor cu activare prin ochi, precum și sistemul Parking Assistant Professional.

Deocamdată, BMW nu a anunțat prețurile noului iX facelift.

via BMW

  • MarS, miercuri, 29.01.2025 11:44

    Faina masina, dar greu de inteles diferenta de pret intre Europa si US, gen 130k eur vs 90k usd De parca aici in Europa suntem mai bogati lol

  • Matei_cel_nou, miercuri, 29.01.2025 12:13

    Variata de top e mai puternica, are autonomie mai mare și e cu vreo 20.000 mai ieftina decât pre-facelift.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 29.01.2025 12:16

    "Deocamdată, BMW nu a anunțat prețurile noului iX facelift." iX 45 - £74400 iX 60 - £92200 iX M70 - £113300

  • ., miercuri, 29.01.2025 13:02

    scump, dar face. macar are tehnologie de azi, nu de la 1897

  • parere, miercuri, 29.01.2025 14:46

    Urata cu spume...

  • spaclu lu manole, miercuri, 29.01.2025 15:20

    La minim 600km autonomie, range anxiety e deja istorie. Mai ramane sa se puna la punct reteaua de incarcare. Partea bune este ca bateriile vor fi tot mai performante de acum incolo.

  • Snow, miercuri, 29.01.2025 16:29

    Am condus magaoaia. Impresionanta tinuta de drum, comfortul (cu suspensie pneumatica) si usurinta / dinamica conducerii. Ametitoare ecranele ce inlocuiesc fostul 'tablou de bord'. Daca nu ar fi pretul de sase cifre si alte mici inconveniente as recomanda-o tuturor !

  • Nsrei, miercuri, 29.01.2025 19:34

    Daca schimbarea benzilor se face din ochi, semnalizarea este telepatica.? Are și funcția de cocalar : șo pe el ?

  • deputy, miercuri, 29.01.2025 20:21

    urata rau mai este grila aia. redesenata dar tot urata e. Bateria mare cat roata carului, normal ca are o autonomie mai mare. incarcarea este insa slaba. max 175/195kW. slabut. daca in mod real, iarna, cand bateria (ex 80kWh) nu are temperatura ideala ptr incarcare, dureaza cam 30 min incarcarea pana la 80%, posibil ca aici cu o baterie cu 20% mai mare, chiar sa fie o problema.

  • nobody, miercuri, 29.01.2025 20:47

    @deputy: in realitate arata ceva mai bine. Tot uratica (subiectiv), dar pozele astea nu prea o avantajeaza...

  • @manole, miercuri, 29.01.2025 20:54

    Speram ca evolutia bateriei sa fie mai mare, dar de fapt au redus bufferul de siguranta. Au marit f putin capacitatea bruta a bateriei, dar au crescut-o la peste 80% pe cea utilizabila. Probabil ii va mai reduce din durata de viata, ca doar traim in epoca "planned obsolescence"

  • MarS, joi, 30.01.2025 07:51

    Ce e de invidiat la EV este raportul mare ampatament/lungime, un lucru ce ICE ar trebui sa il egaleze daca vor sa ramana competitivi ... pana la vreo revolutie pe baterie cand nu va mai conta :)

  • @MarS, joi, 30.01.2025 08:00

    Pai e destul de greu pt un ICE. Ampatamentul e conditionat de dispunerea motorului (longitudinal sau transversal), care in general e conditionata de tipul tractiunii/propulsiei (fata sau spate) si de marimea motorului. In general, masinile cu propulsie au rotile impinse mai in fata, cele cu tractiune au consola fata mai mare si rotile mai in spate. La EV e teoretic ceva mai simplu, mai ales cand poti pune motoare chiar si pe fiecare roata

  • Matei_cel_nou, joi, 30.01.2025 12:26

    Într-adevăr. Propulsia sau tracțiunea, precum și dimensiunea motorului determina dispunerea sa și implicit lungimea ampatamentului. Producătorul decide dacă vrea tracțiune sau propulsie și accepta avantajele și dezavantajele aferente (agilitate vs spațiu interior). Dacă motorul e lat, L6, V8 sau mai mare nu prea mai au de ales decât sa îl monteze longitudinal.