Noul BMW M2 debutează cu 460 CP și cutie de viteze manuală opțională

Publicat miercuri, 12.10.2022 10:05 de Alexandru Monenciu

Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua generație M2. Modelul de performanță rămâne fidel rețetei originale, cu un motor cu șase cilindri în linie (fără urmă de electrificare) și o transmisie manuală opțională.

Dintre modelele care compun familia BMW M, M2 a fost dintotdeauna considerat a fi unul dintre cele mai bune. Iar acum, după o lungă campanie de promovare și câteva imagini scăpate pe internet, a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație M2.

Așa cum era de așteptat, noul BMW M2 a crescut în dimensiuni, comparativ cu vechea iterație. Spre exemplu, lungimea măsoară 4.580 mm (+ 104 mm), 1.887 milimetri sunt trecuți în dreptul lățimii (+ 33 mm) și 1.402 milimetri în dreptul înălțimii (- 7.6 mm).

În funcție de transmisia aleasă, masa proprie pornește de la 1.730 de kilograme și ajunge până la 1.754 de kilograme.

Designul exterior va stârni foarte multe comentarii, lucru care se întâmplă cu mai toate modelele recente ale producătorului din Munchen. Fie ele M sau nu.

DESIGN EXTERIOR CARE VA STÂRNI CONTROVERSE

Partea frontală a fost redesenată complet (avem grilă fără rame și prize de aer generoase și funcționale), jante de 19 inch pe față și 20 de inch pe spate, difuzor de aer pronunțat și patru terminații pentru sistemul de evacuare.

Scaunele M Sport, îmbrăcate în piele și ajustabile electric sunt standard, dar clienții pot opta și pentru scaunele M Carbon. Și acestea sunt ajustabile electric și au funcție de încălzire. Nu lipsesc ornamentele din carbon.

Noul BMW M2 integrează sistemul de operare de generația a 8-a și, implicit, ansamblul curbat de 14.9 inch. Sistemul de navigație BMW Maps este standard, dar volanul încălzit și zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile sunt opționale.

MOTOR DE 3.0 LITRI CU 460 CP

Sub capotă regăsim motorul de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie, fără vreo formă de electrificare. Unitatea dezvoltă 460 de cai putere și 550 Nm, pe are îi livrează punții spate. Transmisia automată cu opt rapoarte este standard, dar poate fi bifată și cutia de viteze manuală cu șase trepte.

Dacă o bifezi pe prima, suta de kilometri pe oră este atinsă în 4.1 secunde, iar dacă alegi transmisia manuală aceeași repriză durează 4.3 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, sau 285 km/h dacă alegi pachetul M Driver.

Suspensia adaptivă este, la rândul ei, standard. Cel de la volan are la dispoziție o serie de configurații pe care le poate face pentru a schimba comportamenul mașinii în funcție de dorințe.

Noua generație BMW M2 va fi asamblată exclusiv la uzina din Mexic. Lansarea pe piață este programată pentru luna aprilie 2023.

via BMW

  • PMC, miercuri, 12.10.2022 10:16

    Fenomenal, extraordinar, minunat si uluitor, da' totusi, de ce au pus pe scaune plasticele alea la oo?

  • Styling, miercuri, 12.10.2022 10:19

    Cat de prost le-a iesit designul asta pe care l-au vrut "retro"! Pai sa se uite in curte la Hyundai sa ia lectii de cum se face (care pana mai ieri ii copiau ei pe germani.. mai un volan de Audi, mai o consola de BMW etc.). Pai asta zici ca are lipit un body kit din piata de la rusi, dintr-un plastic de foehn chinezesc... si nu are oricum nimic de-a face cu interiorul, sunt lumi total diferite.

  • DanG, miercuri, 12.10.2022 10:32

    Nu imi dau seama cum bara fata a ajuns in productie. Ma gandesc ca trebuia arobata de tot felul de comitete si comisii, nu s-a gasit o majoritate acolo care sa respinga abominatia asta? Tot ce a scos BMW in ultima perioada e ciudat: XM, X7 facelift si seria 7.

  • ds, miercuri, 12.10.2022 10:38

    Nici din față nu e vreo minune, dar din spate este de-a dreptul hidos. Zici că e tuning făcut în spatele blocului din kit de bări și praguri pentru Dacia 1310.

  • eu, miercuri, 12.10.2022 10:47

    un vecin avea demult o supernova tot rosie ca masina din poze, pe care si-a tunat-o singur in garaj la modul barbar: a taiat tabla cu foarfeca de metal si cu flexul, a folosit muuult chit, a spoit apoi cu vopsea peste lucratura, iar rezultatul a fost izbitor de similar cu acest bmw. @pmc: vrei sa te lauzi sau ce? tocmai acolo iti vin tie ouale?

  • auto_fan, miercuri, 12.10.2022 11:37

    1700kg+… s-a mai dus o legenda. Cat despre cum arata, mi-e greu sa imi gasesc niste cuvinte. E pur si simplu dezgustator.

  • tehnicoceanu, miercuri, 12.10.2022 11:38

    de acord ca e stil cam prea Bauhaus dar defectul principal imi pare marimea. sau mai ales greutatea, o tona si trei sferturi e tot un cal mort pt alea 55 gloabe in plus.

  • tehnicoceanu, miercuri, 12.10.2022 11:53

    apropo de greutate, achtung AM ca cu sofer are oficial 1.800 kile (aut.) sau 1.775 kile (man.6) si pt bazati / speciali, costa chel de la 80 mii coco, pare mult dar cu o Aygo la 20 mii devine chilipir.

  • Dutz, joi, 13.10.2022 04:17

    In realitate arată mai bine…. ca mai rău n-are cum :)). Nu-mi place nici G42-ul iar in cazul variantei M, nu au reușit sa aducă ceva sa ajute din punctul meu de vedere… oricum unora le place si așa. Partea buna ca nu au distrus dinamica, ba din contra, masina este superba… am “tras” de una de teste aproape 2 ore… foarte tare!!!

  • Demis Ravasi, joi, 13.10.2022 09:50

    Îmi place foarte mult acest model , singurul lucru ce nu este prea placut este difuser-ul spate , însă sunt sigur ca in realitate este superb in întregime . La fel a fost și in cazul M3, foarte mulți spuneau ca este hidos (din poze) , iar in momentul când a apărut pe străzi , le curgea balele . Cel puțin pentru mine este masina ideală acest M2 (in clasa ei) , mai ales in varianta cu, cutie manuală , prefer cutia manuala pentru aceasta mașina .

  • @Demis, joi, 13.10.2022 13:20

    POATE TIE ITI CURGEAU BALELE. MIE INCA MI SE PARE HIDOASA GRILA DE LA M3/M4. SI MULTOR STRAINI LI SE PARE INCA HIDOASA GRILA, DIN CE CITESC PE INTERNET. POATE DE AIA LI SE POTRIVESTE BMW-URILOR CULOAREA NEAGRA, CA ESTOMPEAZA HIDOSENIA ;-)))