Noul BMW Seria 1 facelift: motorizări electrificate și, în premieră, plafon contrastant
Constructorul german de automobile prezintă noul Seria 1. Modelul compact, din segmentul premium, mizează pe un design exterior ușor revizuit și o gamă de motorizări mild-hybrid.
Germanii de la BMW au intrat în segmentul compact, premium, în urmă cu fix 20 de ani. Răspunsul lor la Audi A3 și Mercedes-Benz Clasa A a fost Seria 1.
Acum a venit momentul să facem cunoștință cu variantă îmbunătățită a Seriei 1. Nu îl putem numi doar un facelift pentru că avem de-a face cu modificări majore, dar nici o generație nouă pentru că platforma a rămas neschimbată.
DIMENSIUNI MAI MARI FAȚĂ DE MODELUL ACTUAL
Înainte de toate trebuie spus că modelul german a crescut în dimensiuni, comparativ cu modelul aflat încă în vânzare. De pildă, lungimea ajunge la 4.361 de milimetri (+42 mm), iar înălțimea a crescut cu 25 de milimetri la 1.459 milimetri.
Lățimea este de 1.800 de milimetri, iar ampatamentul măsoară 2.670 de milimetri.
Din punct de vedere estetic, noul BMW Seria 1 propune un design exterior ușor revizuit. Grila integrează bare verticale și diagonale, iar farurile LED (standard) includ elemente verticale pentru luminile de zi și pentru luminile de semnalizare.
Opțional, clienții pot opta pentru un set de faruri LED cu tehnologie Matrix și accente interioare albastre.
Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch. Cifra 1, corespunzătoare acestui model, o regăsim lângă montantul C, iar eleronul montat deasupra lunetei și o inserție neagră în partea inferioară a spoilerului spate definitivează estetica noului model.
Paleta de culori exterioare este formată din 2 nuanțe solide, 7 culori metalizate și 4 nuanțe BMW Individual. În premieră, Seria 1 poate fi comandat cu un plafon contrastant, vopsit în negru.
Sportivitatea exteriorului poate fi accentuată și mai mult cu ajutorul pachetelor opționale M Sport și M Sport Design. Nu lipsește pachetul M Sport Pro și accesoriile M Performance, disponibile opțional pentru toate versiunile.
INTERIOR MAI TEHNOLOGIZAT CA ORICÂND
Habitaclul noului BMW Seria 1 a fost și el îmbunătățit. Avem scaune noi, mai confortabile decât înainte, transmit reprezentanții companiei, tapițerii din poliester reciclat, piele ecologică Veganza și Alcantara, dar și o versiune standard fără urmă de piele naturală la interior.
Selectorul transmisiei a fost revizuit, iar ansamblul BMW Curved Display ocupă cea mai mare parte a bordului. Acesta integrează ecranul de 10.25 inch al instrumentarului de bord digital, dar și display-ul de 10.7 inch al sistemului multimedia. Acesta din urmă rulează sistemul de operare de generația a 9-a.
Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este standard.
Numărul de butoane fizice a fost redus la minim. Inclusiv funcțiile sistemului de climatizare sunt acum digitale.
Scaunele încălzite, funcția de masaj și ajustarea electrică a scaunelor sunt opționale. Volanul sport este standard, dar clienții pot bifa și un volan M îmbrăcat în piele și cu padele încorporate. Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 380 și 1.200 de litri.
Gama de motorizări este acum parțial electrificată, în sensul că motoarelor termice le-a fost alăturat un sistem mild-hybrid, integrat în transmisia automată cu 7 rapoarte oferită în standard. Unitatea electrică plusează cu 20 CP și 55 Nm în anumite situații.
MOTORIZĂRI ELECTRIFICATE
Intrarea în gamă se face cu noul BMW 118d: motor diesel de 2.0 litri, cu 4 cilindri, 150 CP și 360 Nm cuplu, 0-100 în 8.3 secunde și 222 km/h viteză maximă.
Avem apoi versiunea 120d, cu același motor diesel de 2.0 litri, dar care în acest caz integrează un sistem mild-hybrid la 48V și oferă 163 CP și 400 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 7.9 secunde și aceeași viteză maximă de 222 km/h.
Urmează noul BMW 120, cu al său motor de 1.5 litri, pe benzină, cu 3 cilindri, 170 CP și 280 Nm (putere motor termic+mild-hybrid), 0-100 km/h în 7.8 secunde și 226 km/h viteză maximă.
Ca și până acum, versiunea de top este M135 xDrive. Aceasta este echipată cu un motor de 2.0 litri, pe benzină, care oferă 300 CP și 400 Nm. Atinge 100 de km/h în 4.9 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Pe lângă elementele de design care îl diferențiază de celelalte versiuni, inclusiv 4 terminații pentru sistemul de evacuare, noul M135 xDrive poate fi echupat cu pachetul M Technology. Acesta include o suspensie sport recalibrată, frâne M Compound și jante forjate de 19 inch.
Indiferent de versiunea aleasă, BMW promite o ținută de drum îmbunătățită, un șasiu ceva mai rigid și o listă lungă de sisteme de asistență oferite în standard.
Regăsim aici tehnologii ca Driving Assistant cu Front Collision Warning, Lane Departure Warning, Exit Warning, Traffic Sign Recognition și Parking Assistant cu Reversing Assistant.
Pe lista de opționale avem, printre altele, Steering și Lane Control Assist, Automatic Speed Limit Assist cu Active Cruise Control și funcție Stop&Go.
Lansarea pe piață a noului BMW Seria 1 este programată pentru luna octombrie 2024.
via BMW
Nu arata rau, dar din fata seamana cu Ford Fiesta.