Noul BMW Seria 5 este disponibil și în România: prețurile pornesc de la 50.600 de euro

Publicat marţi, 08.11.2016 13:36 de Bogdan Mirică

BMW a publicat prețurile noului Seria 5 pe piața din România. A șaptea generație a sedanului german pornește de 50.600 de euro și vine cu o gamă largă de motorizări.

Prezentat la numai câteva săptămâni după Salonul Auto de la Paris, noua generație Seria 5 ar urma să își facă apariția live în cadrul unui salon american, cel mai probabil cel de la Detroit, în ianuarie 2017. Până atunci însă, BMW nu pierde timpul și încearcă să profite la maxim de potențialul pe care îl deține pe piața din Europa. Germanii au anunțat prețurile pentru majoritatea piețelor de pe Bătrânul Continent, implicit și pentru România.

Pe piața de la noi, noul Seria 5 va încerca să satisfacă o arie largă de preferințe, atât diesel cât și benzină. Cei care vor o mașină economică vor primi clasica versiune 520d, care vine opțional alături de xDrive și cutia automată. Motorul oferă 190 de cai putere, un cuplu de 400 de Nm și poate garanta un consum mediu de 4.2 litri/100 de kilometri. Acesta va fi redus la numai 3.8 litri/100 de kilometri când va debuta varianta Efficient Dynamics a versiunii 520d, adică în primăvara anului viitor.

Pentru cei care vor mai multă putere există și 530d, disponibil în standard cu transmisie automată și opțional cu xDrive. Motorul oferă 265 de cai putere și un cuplu de 620 de Nm.

Cei care preferă benzina vor putea alege versiunea 530i, de asemenea disponibilă cu transmisie automată în standard și cu xDrive opțional. Unitatea garantează 252 de cai putere și un cuplu motor de 350 Nm, fiind capabilă să atingă 100 de km/h în doar 6.2 secunde. Pentru cei care își doresc un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde, atunci BMW 540i și cei 340 de cai putere ai săi ar putea fi soluția.

MOTORIZĂRI PREȚURI
(euro, TVA inclus)

Versiune Putere
(CP)
Transmisie
520d 190 CP Man6 50.590
190 CP Aut 52.882
190 CP Aut + xDrive 57.843
530i 252 CP Aut 57.825
252 CP Aut + xDrive 60.465
530d 265 CP Aut 62.265
265 CP Aut + xDrive 62.470
540i 340 CP Aut 63.225
340 CP Aut + xDrive 65.865

În dotarea standard, noul BMW Seria 5 oferă aer condiționat automat, lumini LED posterioare, monitorizare presiune în pneuri, volan sport îmbrăcat în piele, jante de 17 inch, sistem de spălare a farurilor, sistem multimedia Professional, oglinzi exterioare cu funcție antiorbire, sistem de alarmă și senzori de parcare față și spate.

Echiparea standard poate fi completată cu două linii estetice diferite, botezate Sport Line și Luxury Line. De asemenea, există și mai multe pachete, care aduc fie mai multă tehnologie (Pachet Innovation), fie noi elemente de design și mecanice (M Sport).

Prețurile lui BMW Seria 5 pornesc de la 50.600 de euro pe piața din România. Este prețul de achiziție a versiunii diesel 520d. Cei care vor propulsorul entry-level pe benzină, adică 530i, vor trebui să înceapă socotelile de la 60.500 de euro.

NOUL BMW SERIA 5 vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
BMW Seria 5
520d Aut
190 4.1 7.5 52.882
Mercedes-Benz Clasa E
E220d Aut
194 3.9 7.3 50.394
Audi A6
2.0 TDI Aut
190 4.2 8.2 48.663
Jaguar XF
2.0 Aut Pure
180 4.3 8.1 48.840
Volvo S90
D4 Aut Momentum
190 4.4 8.2 50.105
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Începând cu 2017, Seria 5 va avea și o versiune hibridă. 530e iPerformance, cu 252 de cai putere și 420 de Nm. Autonomia pur electrică va fi de 45 de kilometri, iar consumul mediu va avea o valoare de 2.0 litri/100 de km. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se va face în 6.2 secunde.

Va exista și un M550i xDrive, echipat cu un motor de 4.4 litri, gata să ofere 462 de cai putere și 650 Nm. Suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în 4 secunde, adică mai rapid decât actualul M5.

  • Scorpionul.negru, marţi, 08.11.2016 13:55

    Cu fiecare generatie aparuta, constructorii de automobile ridica stafeta la preturi cu cateva mii de euro ! Dar de oferit ceva mai bun si fiabil nu ofera ! Doar tehnologie in exces inutila de cele mai multe ori un design comun si lipsit de personalitate (asata ca sa nu spun urat ).... unde vor sa ajunga cu preturile pt. un banal seria 3 de ex care o sa coste probabil 45 de mii pe viitor ! O suma enorma pt. o asemenea caroserie si model...

  • silimarina, marţi, 08.11.2016 14:18

    A ajuns BMW mai scump si cu performante mai slabe 0-100, decat Mercedes.

  • q, marţi, 08.11.2016 14:29

    mda cu modelul asta si-au incheiat statutul de loc 3 asigurat pe cativa ani ....si mi se pare normal...cel putin ca design merc e la cote maxime(C;E;S chiar daca sunt papusi matriosca....ce mai conteaza....) audi....la fel chiar daca a6,momentan e numai faceliftul e peste noul 5,A4 asta nou e mult peste 3 ....deci cam asta-i BMW in noile haine

  • Kirotractor, marţi, 08.11.2016 15:15

    Subscriu - BMW pare sa se afle intr-o... criza de inspiratie, cu exceptia novatoarelor i-Series (a nu se uita ca pina si micutzul i3, dincolo de propulsia electrica eficienta, e fabricat din fibra de carbon produsa 'acasa' de bavarezi la un cost incredibil de mic.) Sedanurile, dar si Touring-urile nu mai au insa acel "vino-ncoace" care tenta atita lume doritoare de lux ceva mai sportiv decit la Mercedes sau Audi. ...Si totusi, BMW nu cred sa se... predea prea usor si va reactiona rapid la vanzarile-n scadere predictibila - fie si doar reducind preturile sub nivelul competitorilor, daca alte solutii cer prea mult timp.

  • Stefi, marţi, 08.11.2016 15:21

    Un chilipir! :) Singurul motiv pentru care ma bucur ca a aparut modelul vechi e ca (sper ca) o sa scada simtitor preturile la vechiul model pe piata SH. :)

  • Reghe Eftimie, marţi, 08.11.2016 15:34

    Spuneti-mi ca visez si nu-s adevarate acele preturi ? Ma intreb cat de semidoct sa fii sa dai banii pe o masina non-fiabila si diesel cand exista alternative rafinate si ecologice gen Lexus GS 300H , GS450h, Kia Cadenza ELZF .

  • Kirotractor, marţi, 08.11.2016 15:57

    @Reghe (from the USA I believe) - Cum sa nu, preturile-s adevarate si, chiar daca-s mari, BMW crede ca Seria 5 rimeaza cel mai bine cu minimum 5... zeci de mii. :-) Pe de alta parte, BMW-urile SINT totusi fiabile si-n versiunile diesel - f. aproape de nivelul Mercedes si peste Audi, dupa ultimele statistici (inclusiv americanesti, unde Kia Cadenza ELZF e disponibila de altfel - nu si-n Europa insa.)

  • Scorpionul.negru, marţi, 08.11.2016 17:49

    @Reghe Eftimie by Mascarescu Cumpara tu chinezismele alea. BMW e la ani lumina de ele...si e39 e peste un Lexus nou.

  • Mihai, marţi, 08.11.2016 19:01

    Clar Volvo S90.

  • @taratoarea.recalcitranta, marţi, 08.11.2016 19:49

    Tocmai mi-ai amintit de experienta mea cu E39 cu motor de 136 CP diesel. M-a facut muci un Lanos 1.6 16V GT 108CP la semafor. Jenanta situatie. AAA, masina era a unui vecin .

  • tzenu_bmw, marţi, 08.11.2016 23:36

    BMW 530.....motor 2.0 4 cilindri Pret de pornire 58k-60k euro Pana mai pui ceva obtionale pe el.....macar pachetul M-Sport si pachetul Inovation plus cateva maruntisuri(camera pt marsalier, incarcare wireless pt mobil....oricum nu vine standard cu acestea....nu stiu daca nu sunt in dotarea pachetului Inavation) Usor ajungi la un pret de 75k euro pt un cinciarr cu motor de 4 cilindri :))))))))) Oricum sustin ca noul E-Klasse e modelul de luat daca te otientezi pt ceva nou in segmentu E....

  • 8, miercuri, 09.11.2016 11:29

    Intreresant pretul de pornire.

  • Starlea, vineri, 11.11.2016 11:58

    @Tzenu_bmw "mai pui ceva obtionale pe el.....macar pachetul M-Sport si pachetul Inovation plus cateva maruntisuri(camera pt marsalier, incarcare wireless pt mobil" Tu numesti maruntisuri Pacheul M-Sport si Inovation Plus? :))) si incarcarea wireless care a aparut abia anul trecut (niste maruntisuri gen Full Option, cum e invatat romanu')..... si apoi te plangi ca uite domne' cat de scump e!...