Noul CEO Renault promite “redresarea” companiei: “Întotdeauna am ales provocările”

Publicat luni, 22.06.2020 15:53 de Paul Cosma

Luca de Meo își va începe mandatul de CEO Renault de la 1 iulie și promite acționarilor că va redresa compania, în ciuda problemelor actuale. “Întotdeauna mi-a plăcut să merg acolo unde există provocări,” a spus de Meo.

În debutul lui 2020, Renault a anunțat că Luca de Meo va fi noul său șef, după ce Board-ul și președintele Jean-Dominique Senard au finalizat procesul de selecție și numire a noului CEO al companiei.

Mandatul lui Luca de Meo la cârma Renault va începe la data de 1 iulie, iar italianul va fi ajutat de actualul CEO interimar, Clotilde Delbos.

Noul CEO Renault promite “una dintre cele mai surprinzătoare redresări”, după ce a menționat că este conștient de problemele cu care compania se confruntă.

Întotdeauna mi-a plăcut să merg acolo unde există provocări,” a spus Luca de Meo. Șeful constructorului francez este așteptat să-și prezinte strategia până la sfârșitul lui 2020 sau la începutul anului viitor.

Născut în 1967 la Milano, Luca de Meo are o experiență de peste 20 de ani în industria auto. Și-a început cariera la Renault, după care a lucrat pentru Toyota Europe și în cadrul grupului Fiat, acolo unde s-a ocupat de brandurile Lancia, Fiat și Alfa Romeo.

În 2009, s-a alăturat grupului Volkswagen ca director de marketing. Din 2015 și până la începutul acestui an, Luca de Meo a fost CEO-ul Seat.

Via Reuters

  • dan_grc, luni, 22.06.2020 17:30

    In afara de provocare, salariul cat este ? Daca nu reuseste, da banii inapoi ?

  • netam-nissan, luni, 22.06.2020 17:44

    ca fost sef la lancia vad ca nu a dat banii inapoi macar pentru un parastas acolo..

  • Green_Alex, luni, 22.06.2020 18:15

    Ce a facut la Lancia nu prea stiu, dar Seat merge bine in ultimii ani. Sa speram ca va face treaba buna si la Renault.

  • tng, luni, 22.06.2020 20:37

    Ghosn, de fapt, erea pus acolo sa bage Renault in faliment ca sa vina de Meo sa-l salveze.

  • Multă bafta!, luni, 22.06.2020 21:58

    Omul are nevoie angro la sarcina pe care o are. Eu unul îi doresc să reușească. Și poate insuflă ceva mai mult curaj și pentru gama Dacia. Că-i a noastră și cred că se poate visa la mai mult. Hai cu un Sandero RC sub marca Dacia, hai cu un Oroch fabricat la Mioveni, hai cu mai multă larghețe la motorizări, că nu o să afecteze neapărat gama Renault dacă repartizarea se face inteligent. Avem așteptări de la tine, don Luca. Hai că se poate! Baftă!

  • LEE, marţi, 23.06.2020 07:18

    Daca nu va lovi in celelalte branduri din grup, nu le va pune piedica cum a facut libianul, Doamne-ajuta !

  • Ghosn, marţi, 23.06.2020 10:03

    „Întotdeauna mi-a plăcut să merg acolo unde există provocări” se traduce prin „situația la Renault e cam albastră, voi face tot ce pot dar nu garantez nimic” P.S. „Și să nu mă trimiteți să vizitez Japonia, că apetitul meu pentru provocări nu e așa de mare!”

  • Kirotractor, marţi, 23.06.2020 10:19

    @LEE: Vezi că libianul Carlos e libanez... dar de fapt și brazilian cu pasaport francez de nici el nu mai știe cu cine votează. :-) De Meo nu e totuși confruntat cu vreo reală catastrofă la Renault (cărei mărci îi merge însă bine acum?) și sigur va descurca unele ițe ca meșter în PR_marketing și *burete multicultural* care este, vorba vanghelionului. Salariul e mai complicat de calculat pentru upper-management, dar +6 milioane € anual ia sigur, mai mult ca Bollore dar și decit lua Ghosn (4,8 mil.). Măcelarul de costuri cânta însă la mai multe țambale în concern și încasa +15 milioane... care tot nu-i ajungeau, da-i altă discuție asta, despre rapacitatea egoistă pentru sine versus chitroșenia austeră pentru alții.

  • Edikkk, marţi, 23.06.2020 10:38

    Luca de Meo este un mare profesionist chiar şi peste Goshn

  • Ghosn, marţi, 23.06.2020 10:56

    Când mă uit la fața lui Luca și-l văd așa pufos și drăgălaș, încep să cred că va fi devorat cu fulgi cu tot de șacalii din vârful industriilor auto.