Noul Citroen C5 X: motorizare plug-in hybrid și suspensie activă Citroen Advanced Comfort
Citroen a publicat primele imagini și informații cu noul C5 X. Vârful de gamă al producătorului din Hexagon este inspirat de conceptul CXperience, prezentat în urmă cu cinci ani la Paris.
În urmă cu câteva zile, francezii de la Citroen au publicat un scurt teaser video care anunța lansarea unui model așteptat îndelung de fani.
Este vorba despre noua navă amiral a producătorului din Hexagon, o mașină care îmbină eleganța unui sedan cu dinamismul unui break și postura ridicată a unui SUV. Numele său este C5 X.
DESIGN INSPIRAT DE CONCEPTUL CXPERIENCE
Cu un design inspirat de conceptul CXperience, prezentat în 2016 la Salonul Auto de la Paris, noul C5 X impresionează cu o caroserie de tip fastback, jante de dimensiuni mari și o semnătură luminoasă în formă de V, la fel ca C4.
Noul SUV Citroen măsoară 4.805 milimetri lungime, 1.865 mm lățime, 1.485 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul este de 2.785 milimetri. Acest lucru se traduce printr-un spațiu interior generos, mai ales pentru ocupanții locurilor din spate.
Dacă tot vorbim de spațiu, portbagajul are un volum de încărcare de 545 litri. Prin rabatarea banchetei, această valoare crește la 1.640 de litri.
Pentru habitaclu, Citroen a pregătit un display de 12 inch pentru sistemul multimedia, scaune Advanced Comfort, plafon panoramic, Head-up Display, zonă de încărcare prin inducție a telefonului mobil și geamuri laminate cu izolație acustică.
La fel ca și în cazul altor modele din portofoliu, interiorul noului C5 X poate fi personalizat cu ajutorul ambianțelor interioare.
MOTORIZĂRI PE BENZINĂ ȘI VERSIUNE PLUG-IN HYBRID
Citroen C5 X este disponibil cu motorizări pe benzină, iar clienții au la dispoziție și o versiune plug-in hybrid. Aceasta dispune de 225 CP și oferă o autonomie electrică de peste 50 de kilometri.
Pentru un plus de confort, SUV-ul de segment D al francezilor vine echipat cu suspensia Citroen Advanced Comfort (amortizare hidraulică progresivă și trei moduri de configurare).
Lista cu sisteme de siguranță și asistență include Highway Driver Assist, regulator de viteză adaptiv cu funcție Stop & Go, sistem de menținere a benzii de rulare (toate acestea permit un condus semi-autonom de nivel 2), sistem de detectare a unghiului mort, Rear Cross Traffic Alert, Acces și Pornire fără cheie și Top 360 Vision (vedere la 360 de grade).
Noul Citroen C5 X va fi comercializat începând cu a doua parte a anului curent.
via Citroen
-
LUCCI LUCIANO, luni, 12.04.2021 12:28
Acum , Subaru , ce mai fabrica? Noul C3?
-
pipo, luni, 12.04.2021 12:39
Eu ma intreb de la ce vine X-ul ? Ma asteptam sa vad o tractiune integrala dupa ce am vazut noul nume. Adica daca C4 e ...doar C4 , asta de ce e C5X ? @Kiro : se pare ca (doar)aceste caroserii "hibrid" sunt cerute de piata daca mai vrei sa vinzi si altceva decat SUV . Asta e parerea mea.
-
someone23, luni, 12.04.2021 13:08
mie imi place cum mazda cu denumirile ei ii incurca pe toti :))) prima data , bmw nu a putut sa isi numeasca x5-ul in varianta sportiva de top MX5 pentru ca mazda. acum, citroen nu poate sa isi numeasca amiraul cx5 pentru ca, ghici? mazda din nou. asa ca au iesit niste denumiri struto-camile adaptate ca X5 M si C5 X si asa cum zice si pipo, x in denumire dar fara integrala?
-
Cyrus, luni, 12.04.2021 13:40
Ei daca si acesta e un SUV...
-
Kirotractor, luni, 12.04.2021 13:46
@someone23: Așa e, dar eu in locul citronezilor i-aș fi dat în judecată pe japi pentru folosirea acronimului CX (Citroen realmente de excepție, btw.) @pipo: N-am nici timp, nici spațiu, nici chef mai ales :-) să demonstrez că cererile ”pieței” sunt atent modelate de forțe cu interese obscure, omulețus consumatorius ”cerând” de multe ori obiecte inutile, dar intens promovate. Ochiometric vorbind ai însă dreptate, ultimul trend fiind cel al pseudo-SUV-urilor ”aplatizate” ca să aibă un consum cât de cât acceptabil. Nu însă și cu tracțiune integrală, din același motiv de norme / protocoale / standarde emise, cum altfel, de aceleași birocratițe experte de talia Ursulei Von der Leyden. ...Predestinată cred prin nume să salveze urșii poluari. :-)
-
Adrian, luni, 12.04.2021 13:49
Nehotarati ca o fata mare. Ba Cactus, ba Aircross, ba X, toate definind crossovere. Cred ca fiecare generatie vor sa fie unica. Unica in ambiguitate. Apoi, credeam ca Citroen e marca aia mai de buget a grupului. Dar ce.i cu revenirea asta la suspensia hidraulica? Nu se supara aia cu Pejo ca nu o au, dar platesc mai mult si se vad semi-premium? Basca DS.
-
netam-nissan, luni, 12.04.2021 13:53
mă întreb (nelogat din lene, clar) ce-or vrea să mai vândă citronezii la chinezi, dacă au ajuns la 20 mii mașini cumpărate de gălbiori ..de la 320 mii (prin 2014). 2014 320,011 14.29 1.74 2015 298,080 -6.85 1.48 2016 248,509 -16.63 1.05 2017 132,487 -46.69 0.55 2018 113,867 -14.05 0.49 2019 50,279 -55.84 0.24 2020 20,079 -60.10 0.10
-
ds, luni, 12.04.2021 13:57
@Kirotractor, va fi fabricat în China pentru că Dongfeng Motor are un joint vrenture cu Citroen din vremurile cand francezii erau stranși cu ușa, financiar, prin 2014. De fapt același grup mai are "relații" asemănătoare și cu Renault, Kia, Honda, Nissan. Au știut să se învartă chinezii... În altă ordine de idei, Citroen folosește particula CX încă de prin anii 80, cand aveau CX GTi, CX 25. De altfel aceasta provine din prescurtarea de la coeficient aerodinamic. Păcat că nu au înregistrat-o ei înainde de Mazda.
-
Kirotractor, luni, 12.04.2021 14:21
@Adrian: Absolut corect apropo de ambiguitatea mărcii franceze, dar nu și pe tema suspensiei, care NU este ”veritabila” soluție hidropneumatică de pe ex-DS, CX, SM, XM, GSA ori Xantia (fenomenală dezvoltare a sistemului Citroen, am condus așa ceva și e incredibilă-n viraje): https://www.autoplus.fr/citroen/xantia/la-citroen-xantia-activa-v6-1996-plus-rapide-qu-une-mclaren-au-test-de-l-elan-208590 ...ci un ersatz ieftinache, botezat ”suspensions à butées hydrauliques progressives” - am mai scris p-aici despre ele, așa că nu mai bat câmpii din nou.
-
Ion, luni, 12.04.2021 14:55
O masina cu stil , unica , pret calitate fiabilitate buna sa moara de ciuda carcotasii, bravo citroen.
-
Kirotractor, luni, 12.04.2021 15:00
P.S. Probabil cel mai complet articol pe tema pomenită mai sus: http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/fonctionnement-d-une-auto/s-1751-amortissement-citroen-advanced-comfort.php ...în care se și compară în detaliu actualul sistem Citroën *Advanced Comfort* cu fosta suspensie hidropneumatică *Hydractive*, net superioară. ...Dar mai scumpă de produs și necesitând anumite operațiuni de întreținere periodică -- de unde au rezultat unele foste reproșuri ref. la fiabilitatea slabă, nejustificate însă (doar poate pentru habarniștii neglijenți.) Morala: și originalitatea... funcțională costă deseori, dar sacrificarea ei de dragul economiilor e o soluție riscantă, cu rezultate istorice nu tocmai pozitive (și) pentru Citroën. ...Care văd că joacă doar pe extreme-n ultima vreme, de la rolul de sub-marcă PSA/Peugeot cu tendințe low-cost la treziri d-astea spre lux aparent gen C5X.
-
Ion, luni, 12.04.2021 15:22
Anumiti comentatori de pe automarket sunt dusi cu pluta stau numai pe site sa comenteze prost si fara rost, este logic daca nu au alta ocupatie imi vine sa vomit ce pareri au despre aceasta masina, prostu daca nu poate sa-si permita masina, nu stie nici cu ce se mananca marca citroen .
-
ionel, luni, 12.04.2021 17:46
Te-ai autocaracterizat foarte bine Ioane. Acum zi si ceva de masina, lasa banalitatile.
-
Alex, luni, 12.04.2021 19:46
Arata interesant,parca aduce un pic cu un amalgam de volvo v90 cross country &subaru outback dar totusi are un stil unic si clar e mai frunos desenat decat un passat&arteon variant sau shootingbrake funerar :))
-
Tatraurs, luni, 12.04.2021 21:42
Primul Citroen cu care am mers(doar pasager) a fost un BX second pe care-l avea un vecin,io copil,fascinat sa vad cum ridica masina la maximum la fiecare pornire,mai intai spatele si apoi fata(asta era placerea lui).A dat-o dupa multi ani exasperat de fiabilitatea suspensiei hidropneumatice.Doar asta se strica la ea,in schimb era fiabila mecanic si,incredibil pentru baghetari,si electric.Am fost mare fan Citroen mai ales modelele pana in anii 1990-1994,basca c-am scos untul putin timp si dintr-un C2 Vts. Asta nou,C5 Xanax nu-mi mai inspira nimic,nicio inovatie,nimic iesit din comun,nimic șui cum erau odata,acum e doar o noua chinezarie care incearca cica sa reinvie ce a fost mai demult si asta fara sa reuseasca. Ps. D'aia mi-a si placut Espero,dupa mine cea mai misto masina asamblata in Romania,mi-a placut ca aducea cu Bx-ul si Xm-ul,stiu,erau desenate de aceeasi firma,Bertone.Pss.Nu-l bagati in seama pe Ion,probabil iubeste Citroen-urile la fel cum iubesc belgienii veniti in Romania copiii!
-
unu altu, marţi, 13.04.2021 00:54
Cine vorbeste de suspensia hidraulica ca e proasta, ca nu e fiabila, clar vorbeste din auzite. Sunt utilizator de Hidractive 3+ de 5 ani si nu am avut nici cea mai mica problema cu suspensia. Si nici cu masina, sincer. Si nu a fost ingrijita, folosind masina la munca. Carat and shit. Fiabilitatea Citroen-ului asta al meu mi-a depasit asteptarile. Cine vorbeste Citroen de cat de proaste sunt, nu a avut niciuna. Exista o vorba printre "citronisti". Cine nu are, nu-i trebuie, cine are, nu-l mai da. Atat am avut de spus. C5X-ul asta va fi urmatoarea achizitie.
-
ds, marţi, 13.04.2021 08:53
Wow... ce de mînuțe rosii pe aici! Ori au dat hackerii atacul, ori se votează ca în parlament, la mai multe maini.
-
@unul altul, marţi, 13.04.2021 09:50
Sigur n-ai schimbat nici macar un senzor de nivel pana acum? Sa nu zici ca nu,mai gandeste-te!Ai C5 x7(ai zis posesor in ultimii 5 ani),ca asta e ultima care a mai avut H3+.
-
Sak, marţi, 13.04.2021 15:33
Eu nu inteleg de ce au luat-o aproape toti razna cu genul asta de faruri. Este era led-urilor in care pot sa faci cam ce te taie capul in design. Ce-s cu gaurile alea? Si nu numai la ei.... Personal mi se par grotesti.
-
OVIDIU, marţi, 13.04.2021 17:54
X PROVINE DE LA LEGENDELE CIROEN DIN ANII 70 80 XM CX-CU CARE SE ASEAMANA SI NU ARE LEGATURA CU TRACTIUNEA INTEGRALA IN REST O MASINA PESTE MULT PESTE POSIBILITATEA DE INTELEGERE A UNOR INDIVIZI SI ESTE FFF BINE MAI ALES CA ESTE F REUSITA DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE EXT DE 10 INT DE 10 ECHIPAMETE DE 10 PRET DE 10 10 ESTE NOTA PENTRU CEI CE NU INTELEG SUSPENSIA NOUA CEA DE PE C5 AIRCROSS ESTE DIVINA MULT PESTE CAPACITATEA DE INTELEGERE A INDIVIZILOR SCAUNELE CONFORT REGAL DE LA C5 AIRCROSS MA PLIMB ZILNIC CU C5 AIRCROSS CA SA STIE INDIVIZII INTERIORUL PARE MARE CONFORTABIL SI FFF DESTEPT IN REST ESTE FACUT IN CHINA DE CITROEN DE VOLVO CHINEZESTI FACUTE IN EUROPA DE CHINEZI INDIVIZII NU AU AUZIT DAR AU DE COMENTAT UN LUCRU GENERALIZAT SI STIUT TOTI FABRICA MASINI SI ABSOLUT ORICE IN CHINA CU TEHNOLOGIA LOR CARE ESTE PROBLEMA IDI MOTOARE ARHISUFICIENT DE PUTERNICE SI FASNETE FIABILITATE MAXIMA BRAVO CITROEN AI DAT DIN NOU LOVITURA APROPO DE CE OPEL PRELUAT DE CITROEN PEUGEOT A FOST PE PLUS DUPA UN AN DE ZILE DE LA PRELUARE DUPA 45 DA 45 ANI DE PIERDERI INTRBARE PENTRU INDIVIZI IDI SI LAUZ INCA O DATA BRAVO CITROEN
-
3rr, marţi, 13.04.2021 21:53
Tinand cont ca majoritatea "breakurilor" nu arata mai interesant decat versiunea sedan a modelului aferent ,aici macar nu ai un alt reper din cate inteleg pt ca va fi doar versiunea asta si nu si un sedan. Astfel ca pt mine e interesant si chiar mi as lua asa ceva daca as avea cashul necesar. E o pata de culoare in atatea vw si skode care arata 90 la fel . Fac si un clasament personal privind estate urile : 1. Peugeot 508 2. Citroen c5x 3. Insignia 4. Talisman 5. Mazda 6 6. Mondeo 7. Arteon 8. Passat
-
OVIDIU, vineri, 16.04.2021 19:39
HEI LAU SI IDI NICI UN COMENTARIU CRED CA NICI NU STIATI CA VOLVO ESTE FABRICAT IN EUROPA NOASTRA IUBITA DE CHINEZII ORIGINALI DIN CHINA LOR IUBITA SI CU TOATA TEHNOLOGIA LOR CHINEZA CE SA VEZI VOLVO ESTE OK DAR CA CITROENUL CA DE ALTFEL TOTI PRODUCATORII FABRICA MASINI -UNELE- IN CHINA CU TEHNOLOGIA SI MOTOARELE LOR ALE CITROENULUI DEJA ESTE TRAGEDIE NU ASA KIRO SPIRULINULE
Citeste si
-
MODELE NOI | luni, 25 noiembrieVolkswagen Polo va primi un facelift și motoare Euro 7 în 2025Volkswagen Polo urmează să primească o actualizare majoră în 2025. Noua versiune va primi un design revizuit, dar și motorizări noi care să respecte viitoarele norme de poluare Euro 7. Citeste tot
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
Ați uitat un ”mic” detaliu, AM: C5 X-ul ăsta va fi fabricat în... taram-pam-pam, CHINAAA !!! ...Unde nu știu dacă aerul struță-cămiloid de Subaru Outback îl va ajuta-n vânzări, da-n Europa sigur nu. (Ceva mai baroc-kitsch, ba chiar decadent ca design mi-e greu de imaginat). Va fi deci un flop zic eu, fie și doar din cauza motorizărilor 1.2 Puretrosc (OK, max. 1,6 l dar PHEV-izate după dictatul birocretinilor UE) puse p-un găligan de breako-crossover. În fine, pare un truism tocit, dar Citronelele nu mai sunt din păcate ce-au fost.