Noul Ford Mustang GTD, o mașină de curse pentru stradă: 800 de cai putere și aerodinamică activă
Ford a prezentat oficial o nouă versiune pentru Mustang. Aceasta se numește GTD și este o mașină de curse transformată special într-un model de stradă. Noul Mustang GTD primește un motor de 800 de cai putere, suspensie nouă și aerodinamică activă, printre altele.
Constructorul american tocmai a dezvăluit o nouă versiune mai puternică pentru noua generație Mustang. De această dată avem de-a face cu noul Mustang GTD, o versiune care își are originea în Mustang GT3, modelul destinat exclusiv competițiilor. De altfel, noul Mustang GTD este o mașină de curse care a fost modificată pentru a putea fi folosită legal pe drumurile publice.
Față de un Mustang obișnuit, noua versiune GTD primește o caroserie complet nouă, confecționată din fibră de carbon și cu un design concentrat pe performanțe aerodinamice. Practic, toate panourile exterioare sunt noi, iar aici putem vedea elemente aerodinamice precum: un spoiler față, o bară nouă cu prize de aer mai mari, aripi evazate, o capotă nouă cu două prize de aer, praguri noi, bară spate cu difuzor integrat și cu evacuare dublă și, bineînțeles, un eleron mare, montat în două puncte imediat lângă lunetă.
Ca opțiune, clienții pot să aleagă și un pachet special care adaugă elemente aerodinamice active. Astfel, eleronul, precum și unele elemente aerodinamice din față vor putea fi acționate hidraulic. Pachetul mai aduce și un scut de protecție din fibră de carbon, montat sub podea.
Nu doar exteriorul este schimbat complet, ci și habitaclul noului model. Chiar dacă Ford nu a publicat imagini cu interiorul noului Mustang GTD, acesta cuprinde materiale din fibră de carbon, piele naturală și piele întoarsă, alături de ornamente din titaniu create cu imprimante 3D și provenite de la un avion Lockheed Martin F-22 Raptor. În locul unor scaune convenționale avem scaune sport de tip scoică, furnizate de Recaro, în timp ce bancheta este eliminată complet.
Mai multe elemente, precum padelele pentru schimbarea treptelor de viteză, comenzile rotative și chiar numărul cu seria modelului sunt confecționate din titaniu.
Sub capota noului Mustang GTD se află un motor V8 de 5.2 litri supraalimentat care dezvoltă peste 800 de cai putere. Acesta este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu ambreiaj dublu. Mai mult, evacuarea este confecționată din titaniu și conține și valve pentru reglarea sunetului motorului în funcție de modul de rulare ales. Unul dintre aceste moduri este Track Mode, iar modelul primește și un sistem variabil de control al aderenței.
Inclusiv suspensia este complet nouă, fiind semi-activă și care cuprinde și tije de împingere. Astfel, garda la sol este coborâtă cu 40 de milimetri atunci când este selectat modul de rulare Track Mode, iar reglajul activ al suspensiei este realizat cu ajutorul unui sistem hidraulic.
Noul Ford Mustang GTD va încerca, în viitorul apropiat, să stabilească un timp de sub 7 minute pe circuitul Nurburgring din Germania. Pe lângă acest lucru, noua versiune de performanță va avea un preț de pornire de circa 300.000 de dolari, iar vânzările vor începe la sfârșitul lui 2024 sau la începutul lui 2025.
via Ford
Pt. pasionati ca...Mikkke !