Noul Ford Mustang GTD Spirit of America: pachet vizual în culorile steagului SUA

Publicat vineri, 10.01.2025 17:21 de Tiberiu Safta

Ford a pregătit un pachet vizual special pentru Mustang GTD, cea mai puternică versiune a modelului de performanță. Noul pachet vizual, botezat Spirit of America, aduce o caroserie vopsită în culorile steagului Statelor Unite ale Americii.

Înaintea Salonului Auto de la Detroit, Ford a dezvăluit ceva special pentru fanii americani ai lui Mustang GTD. Cea mai puternică versiune de serie a pony car-ului primește o ediție limitată, botezată Spirit of America.

Noua ediție limitată este de fapt un pachet vizual nou, care aduce o vopsea specială. Cei care vor alege acest pachet vor primi o vopsea albă cu o dungă roșie și una albastră. Ambele dungi se preling din bara de protecție din față până la cea din spate și sunt vizibile atât pe capotă, cât și pe plafon și pe hayon. De asemenea, oglinzile sunt vopsite în roșu, la fel și elementele laterale ale eleronului masiv. Pe suprafața inferioară a eleronului este vopsit și numele modelului cu litere de tipar albe.

Pachetul vizual aduce noutăți și în habitaclu. Aici, Mustang GTD Spirit of America primește scaune din piele cu inserții negre, ornamente albe și dungi roșii vizibile în tapițerie. În habitaclu mai sunt prezente și cusături contrastante albastre, precum și ornamente decorative din titaniu.

Noul Ford Mustang GTD Spirit of America va fi produs în serie limitată. Ford nu a confirmat exact câte exemplare vor fi produse.

via Ford

  • bravos, sâmbătă, 11.01.2025 13:02

    spirit of america a fost un brand. acum 60 de ani, un fel de racheta pe roti ,depasea 1000 km/h la bonevile, detinand recordul mondial la autovehicule cu roti.

  • Diana Șosoacă, duminică, 12.01.2025 16:46

    In deja *clasicul* spirit american, too much overdrive, etajarea extrem de lunga a transmisiei in treptele superioare. Inadmisbil sa ai la dispozitie 8 trepte de viteza, dar sa atingi top speed-ul inca din treapta a 6-a, estimez eu. Pe cale de consecinta, este detestabil ca intr-o astfel de declinare extrema, Ford a prioritizat valoarea vitezei maxime (325 km/h) tocmai in detrimentul acelor indici care consfintesc performanta absoluta. Ford trebuie sa dea dovada de reactivitate si sa mute in consecinta. Vreau sa cred ca deciziile mature au intaietate pentru un produs situat la +300 000 $, chiar cu riscul ca o eventuala reajustare a rapoarteror cutiei de viteze cu 8 trepte sa genereze acele incoveniente identificabile exclusiv cu volatilitatea marketingul, adica a priva GTD-ul de a bifa notoria borna pentru USA, 200 mph.

  • spaclu lu manole, duminică, 12.01.2025 19:18

    @Diana, probabil ca etajarea cutiei de viteze a fost facuta pentru reducerea consumului, desi e implauzibil pentru declinarea asta. Chiar si in varianta "hard" (GTD) cati sunt capabili sa atinga 325km/h pe circuit? In plus in America de Nord nu ai un echivalent la Nuerburgring sa se te poti destinde pe 20km. Faptul ca trece de borna 200mph e un factor psihologic in cumpararea masinii. Orice peste e spre imposibil cu eleronul ala fix cat un portavion. Nu stiu etajarea cutiei la GTD dar in mintea mea as fi lasat rapoarte supraunitare pentru vitezele 6-7 si abia a 8-a pentru cruise (economie + confort). Adica as fi calibrat masina preponderent pentru track dar as oferi si o portita pentru confort. Are sanse mari sa devina o masina de colectie mai ales cu km putini. Am un coleg care cumpara masini noi si le vinde in 3-4 ani cu profituri frumusele. Nu pune pe ele mai mult de 2-3000 km, cat sa le miste de ici-colo sa nu stea pe loc.

  • Diana Șosoacă, duminică, 12.01.2025 20:21

    @spaclu lu manole Ma bucur ca nu-s singurul care vede problema intr-o abordare pentru care musai o sa fim sanctionati si incadrati de ceilalti ca fiind doi infantili incurabili.:-)) Pe linia dreapta Dottinger ( 2 km. lungime), GTD este dureros de urmarit, a ostenit de-a binelea in a ajunge la 300 km/h IN TREAPTA A 6-A, chit ca ultima jumatate a acestui aliniament se afla intr-o rampa deloc de neglijat. Suntem pe aceiasi lungime de unda, fara sa devin malitios la adresa Ford, si eu eu estimez ca treapta a 5-a este ultima care-i supraunitara la GTD, o anomalie pentru un model unic/extrem prin definitie. Trebuie prioritizata repriza 200-300 KM/H, chiar daca asta implica reducerea top speed-ul la 300-305 KM/H, eu asta identific ca fiind solutia pentru ca Ford sa puna cu adevarat probleme marcilor europene de prestigiu pe Nordschleife. Daca pe viraje ai rivali care-ti sunt superiori, macar pe aliniamente sa profiti de puterea superioara pe care o ai la dispozitie. (+100 CP vs Benz; +cca.300 CP vs GT3 RS). Iti ofer un exemplu cat se poate de elocvent al unui produs (aparent) softcore si pe care nu gresim deloc sa-l catalogam ca un veritabil tramvai cu patru portiere si cinci locuri intr-o comparatie cu GTD-ul, BMW M340i si a sa transmsie ZF in 8 trepte. I. 5,25 II. 3,36 III. 2,17 IV. 1,72 V. 1,32 VI. 1,00 VII. 0,82 VIII. 0,64 R. 3,71 Nicimacar la treapta a saptea raportul de demultiplicare al transmisiei nu-i indepartat de valoarea 1. ....Pentru o masina la care au acces destule gospodine. Sper ca Ford cunoaste informatiile astea, dar vreau sa cred ca Ford este reactiv la critici constructive, deci sa si reactioneze in consecinta. Este pacat ca unui astfel de produs sa-i fie refuzata exprimarea pe pista a intregului potential de care-i capabil. Degeaba ai un motor care ofera cifre intimidante, daca nu-i oferi si toate elementele complementare pentru a-si pune in valoare intreaga virilitate.

  • @sosoc, luni, 13.01.2025 12:41

    ce e cu adulatia asta penibila sosocule? ai cazut iar in fund? ford ar face bine sa nu mai umple service-urile cu rebuturi si sa nu-si mai bata joc de clienti cu calitatea lor mizerabila. e culmea tupeului sa ceara atatia bani pe o versiune ca asta, ciudata si intr-adevar fara un scop clar, in vreme ce sectiile lor de masini de strada scot numai gunoaie, trancaliciuri de unica folosinta. in niciun caz versiunea asta nu o sa ajute la repararea imaginii dezastruoase pe care publicul si-a format-o despre ford. pe @spaclu il simt mai cu picioarele pe pamant (stiu de fapt ca este, ca activam amandoi pe aici de vreo 15 ani, cu toate ca si el a tot scris sub diverse nick-uri) si oarecum jenat ca initial ti-a cantat in struna, iar acum saracu' nu mai stie cum sa se debaraseze de tine. omul are bunul simt sa nu-ti zica una calda direct, dar tu nu te prinzi. lasa deci un pic de distanta, ca-n trafic, si incearca sa vorbesti normal. lasa fanatismul si arogantele si poate ca asa comentariile tale vor fi luate in seama mai mult pe acest forum. in esenta lor, ar avea poate un sambure de adevar, dar modul in care te exprimi, cu floricele si artificii, te face sa pari infumurat si ridicol.

  • @@Sosoc, luni, 13.01.2025 23:20

    Scuze, dar esti extrem de agresiv cu cineva care are o parere pe un site auto, si atat. Fata de alti utilizatori cel din spatele nick-ului @diana sosoaca este de fapt o persoana foarte decenta si iti place sau nu, foarte citita in domeniul auto. Daca ti-am inteles punctul de vedere, nu inseamna ca ti-l si impartasesc. N-am incercat niciodata sa ma debarasez de el si nici nu sunt jenat ca am schimb de informatii si pareri despre subiecte auto. Nu-l cunosc in viata reala, desi sunt convins ca e o persoana mai mult decat decenta, cu niste ani in spate si cu o educatie peste medie. (Cu mult, as indrazni sa spun). Faptul ca face paranteze si artificii, e alegerea lui cum sa se exprime. Dincolo de astea, sunt totusi informatiile solide si observatiile unui om care stie ce vorbeste in domeniul auto. Nu vreau sa intru in nici un fel de polemica cu tine, dar vreau sa fiu foarte clar ca, eu personal, nu am absolut nimic de comentat la persoana lui @diana sosoaca :) Ti-am mai spus, sunt convins ca nici lui @diana nu-i place ca sunt fan de electrice. E perfect, e parerea lui si i-o respect. Nu m-a jignit niciodata cu aspectul asta. Faptul ca inteapa la general fanii de electrice, e mai mult decat acceptabil e iarasi ok. Apreciaza simtul umorului, si treci mai departe. Faptul ca are o parere mie nu-mi schimba viata cu nimic. Ii place mazda si suzuki swift? Bravo lui, care e problema mea in treaba asta? Omul si-a ales masinile strict pe criterii personale. Ti-am mai spus, lasa-i pe altii cu alegerile si parerile lor. Bucura-te de ce ai, relaxeaza-te si gusta viata din plin cat poti si cu ce poti. Toate sunt trecatoare si o sa vina o vreme in care o sa te uiti inapoi si-o sa-ti dai seama ca ai avut totul dar n-ai stiut sa apreciezi si sa traiesti clipa :)

  • Diana Șosoacă, marţi, 14.01.2025 14:30

    @spaclu lu manole Daca nu gresesc, in SUA, cei ahtiati dupa atingerea +200 mph isi mai dau intalnire -in mod organizat/legal- pe pista de la Cape Canaveral. Pe acei 5 km. lungime, poate ca GTD-ul, avand DRS-ul deschis, sa izbuteasca sa ajunga la 325 km/h. Eu m-am inspirat in recomandarea personala tocmai de la abordarea Porsche. 992 GT3 a rulat in treapta a 6-a pe Nordschleife pe palierul de top speed, spre deosebire de 992 GT3 RS care a folosit si treapta a 7-a pe acelasi aliniament. Porsche a identificat facil beneficiile generate de acel pachet aero superior lui GT3, facand astfel atat de necesarele modificari in transmisie. Similar a procedat si Chevrolet, oferind doua versiuni distincte pentru actualul ZR1, cea fara pachet aero sofisticat, si care prioritizeaza top speed-ul (375 KM/H), iar cea de-a doua, ZTK, recomandabila acelora care mai trec pragul circuitelor (cca.340 km/h). Pe de alta parte, Ford a intrat intr-un club extrem de select -under 7 min.- in care n-au acces prea multi, fiind inconjurat de branduri de prestigiu, asa cum enuntai si tu. Tocmai de aceea, se impune sa amintesc ceea ce poate realiza unul din adversarii GTD-ului...... Hockenheim GP (4.6 km.) AMG GT Black Series Christian Gebhardt 1:43.30 730 CP / 1637 KG Ferrari SF90XX Stradale Christian Gebhardt 1:43.47 1030 CP / 1700 KG Porsche 911 GT3 RS (992) Christian Gebhardt 1:44.40 525 CP/ 1480 KG (sport auto) Cel mai rapid Ferrari pe pista de la Fiorano si care se bucura de dreptul de a rula pe drumurile publice a fost surclasat de un coupe cu motor frontal, Benz-ul avand si dezavantajul clar al raportului CP/KG. ......Ferrari ce-ar trebui sa faca dupa acest rezultat jenant? Sa închidă prăvălia ? De ce nu. N-ar trebui sa fie a doua optiune. Sau poate ca Ferrari n-are de gand sa-mi ofere o astfel de satisfactie:-)), dar parca ar trebui sa umble repejor la acea marja de profit de 40% pentru fiecare exemplar fabricat, deplin injusta, obscena de-a dreptul.