Noul GMC Terrain: americanii au, în sfârșit, un crossover mai atrăgător decât Mazda CX-5, rivalul său direct

Publicat marţi, 10.01.2017 12:36 de Bogdan Mirică

Mazda CX-5 are de înfruntat o concurență puternică în Statele Unite. Mai ales acum, când s-a lansat nonconformistul GMC Terrain.

Nu știm câți dintre voi au auzit de brandul american GMC. Cu atât mai mult de modelul GMC Terrain. Pentru americani este un model popular, iar pentru GMC este unul dintre cele mai bine vândute produse.

Pentru a-l încadra mai bine vă spunem că este un crossover compact, care a primit un design nonconformist și pare să fie ceva mai atrăgător decât rivalul său direct, Mazda CX-5, reînnoit și el cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles.

Noul GMC Terrain nu a mai fost modificat de mai bine de opt ani, așa că noua generație vine la fix pentru a profita de creșterea segmentului.

● Noul Terrain este mai scurt cu 8 centimetri decât vechea generație, iar ampatamentul este și el mai scurt cu 13 centimetri

● Chiar dacă a scăzut în dimensiuni, GMC Terrain poate garanta un spațiu de încărcare de 830 de litri în portbagaj în condiții normale și de 1800 de litri cu scaunele spate rabatate

● Vechile motoare V6 au fost înlocuite cu unități turbo de 1.5 și 2.0 litri, cu puteri de 170, respectiv 252 de cai, asociate unei transmisii automate cu nouă rapoarte

● În premieră, GMC Terrain va beneficia și de un motor diesel de 1.6 litri, care livrează 137 de cai putere și 325 de Nm

● Noul GMC Terrain cântărește doar 1500 de kilograme, cu 210 kilograme mai puțin decât vechiul model

● Interiorul a scăpat de levierul schimbătorului de viteze, acesta fiind acum electronic

● Sistemul multimedia poate folosi un ecran de 7 sau 8 inch, iar melomanii pot opta pentru un sistem audio Bose

● Lista de dotări mai include faruri full LED, un volan încălzit, un portbagaj acționat electric și navigație

● Pachetul de sisteme de siguranță include cameră cu vedere la 360 de grade, asistent pentru păstrarea benzii de mers, frânare automată de urgență

  • gogu, marţi, 10.01.2017 13:20

    si totusi, cine a decis ca ar fi mai atragator decat CX5?

  • someone, marţi, 10.01.2017 14:31

    sant mirat de alegerea motorizarilor pt america...e totusi un GMC

  • scamel, marţi, 10.01.2017 15:06

    sa fie oare prototipul viitorului opel antara? cat priveste aspectul nici eu nu sunt impresionat .iar romanul are multe vorbe despre gusturile omului.

  • Andy, marţi, 10.01.2017 15:24

    Designul e interesant, mie imi place stilul american agresiv, mai ales la suv-uri si pick-up-uri. De fapt modelul respectiv imparte platforma cu noul Chevy Equinox si merge mai inspre premium, GMC fiind in portofoliul GM situat cam pe acelasi palier cu Buick, insa sub Cadillac. GMC se vrea mai "pro" si "rugged" fata de modelele Chevy, asa cum este prezentat oficial brandul. Equinox are un stil mai japonez ca design. http://www.chevrolet.com/all-new-2018-equinox.html Ca o paranteza, atat Buick cat si GMC si Chevy au stat excelent in 2016 la capitolul fiabilitate, in top 6, depasing eterna fiabila Honda: http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016_vds_rank_1.jpg

  • bose, marţi, 10.01.2017 16:20

    Arata excelent exterior/interior,putine crossovere europene arata atat de bine. Cu asa motorizari mici cred ca ar face o figura frumoasa in europa.

  • inexorabil, miercuri, 11.01.2017 02:18

    Evident, GMC este “siamezul” lui Chevrolet-utilitare, dar mi s-a părut ȋntotdeauna că, ȋmpreună cu Oldsmobile, ar fi singurele branduri din Grup neatinse de morbul Opel…Mă rog, cu Ecotec-uri au cochetat amândouă, dar această familie de motoare este rodul colaborării, al implicării tuturor mărcilor din corporație, nu o exclusivitate germană. Dar, când apelezi la motorașele astea deja anunțate, deja se cheamă că gândești ȋn stil european…Păi, să vină la noi, @bose, cum să nu! :) Undeva, ȋn străfundul sufletului, tot speram că tocmai infamia din articol nu se va ȋntâmpla…Cu ocazia restructurării din 2009-2010, poate ar fi fost mai indicat ca GMC să dispară (să fim onești cu noi ȋnșine: nici nu prea are rost să existe, câtă vreme Chevy-utilitare este fix același lucru, cu oarece diferențe de design, plus, desigur, altă emblemă și altă grilă – măcar că aceasta din urmă constituie tot farmecul lui GMC) și să rămână…Hummer. Eh, ce să facem, mergem mai departe, ȋnghițim ȋn sec și mizăm pe strategiile luminoase (adică la ordinea zilei) ale lui opel motors (:| Eu, unul, mă voi consola cu grila; tot e ceva!