Noul Lexus LBX, cel mai mic model al mărcii: motor hibrid de 136 CP

Publicat marţi, 06.06.2023 11:15 de Tiberiu Safta

Lexus a lansat oficial noul său model de dimensiuni compacte LBX. Acest crossover este înrudit cu Toyota Yaris Cross și este cel mai mic model care va fi oferit de către Lexus în Europa.

Constructorul japonez a dezvăluit oficial noul LBX, un crossover de dimensiuni compacte. Noul model al producătorului nipon de mașini de lux este cel mai mic din gamă, iar acesta va fi disponibil, pentru început, exclusiv în Europa.

CROSSOVER ÎNRUDIT CU TOYOTA YARIS CROSS

La prima vedere, Lexus LBX este un model înrudit cu Toyota Yaris Cross. Asta, în primul rând, este vizibilă datorită dimensiunilor compacte ale noului model. Noul Lexus LBX măsoară 4190 de milimetri în lungime, 1825 de milimetri în lățime și 1545 de milimetri în înălțime. Ampatamentul noului crossover compact măsoară 2580 de milimetri.

De asemenea, noul Lexus LBX este bazat pe platforma TNGA-B, împărtășită cu Toyota Yaris Cross, Yaris și chiar cu Aygo X. Noul crossover premium cântărește 1280 de kilograme.

DESIGN DINAMIC ȘI FLUID

În ceea ce privește design-ul, noul Lexus LBX primește o grilă cu aspectul specific al mărcii japoneze și cu formă trapezoidală. Aici putem observa și farurile LED subțiri cu o semnătură luminoasă ascuțită, precum și două prize de aer în care sunt încadrate luminile secundare. Partea din față este completată de un mic scut de protecție negru cu elemente din aluminiu, pentru un aspect mai robust.

Caroseria noului crossover japonez are un design fluid, în conformitate cu limbajul de design al mărcii Lexus Next Chapter Design. Plafonul este vopsit într-o culoare contrastantă neagră, iar aici mai avem și jante de 18 inch vopsite în negru cu accente argintii.

Partea din spate are un aspect ceva mai agresiv, datorită stopurilor unite printr-o singură bandă LED, dar și mulțumită barei de protecție sculptate cu două prize de aer mici. Aici putem remarca și lipsa siglei Lexus în favoarea unei inscripții cu numele mărcii și o altă inscripție cu numele modelului, care este mai mică.

TAPIȚERIE DIN PIELE ÎN STANDARD

Habitaclul noului Lexus LBX are un design tipic minimalist, dar care oferă multă tehnologie la bord. Astfel, modelul compact vine echipat cu un instrumentar digital de 12.3 inch împreună cu un ecran de 9.8 inch pentru sistemul multimedia Lexus Link Connect. Acesta oferă conexiune wireless cu Apple CarPlay și conexiune cu fir pentru Android Auto.

Noul model primește scaune, volan, panourile portierelor și planșa de bord îmbrăcate în piele semi-anilină în standard. Opțional, este disponibilă și piele vegană. De asemenea, noul Lexus LBX mai primește și un sistem de iluminare ambientală, un heads-up display și un sistem audio Mark Levinson cu 13 incinte. Portbagajul lui Lexus LBX are o capacitate de 332 de litri cu scaunele spate în poziție normală.

MOTOR HIBRID DE 136 CP

Sub capota noului Lexus LBX avem un motor hibrid convențional cu 3 cilindri de 1.5 litri. Acest motor oferă 136 de cai putere și un cuplu de 185 Nm. Astfel, noul crossover compact are nevoie de 9.2 secunde pentru a atinge 100 de km/h. În standard, puterea este transmisă către roțile din față. Însă, Lexus oferă și sistemul de tracțiune integrală E Four.

Producția noului Lexus LBX va debuta oficial la finalul lui 2023, urmând ca vânzările să înceapă în primele luni ale lui 2024. Deocamdată, Lexus nu a anunțat prețurile noului model.

via Lexus

  • idic, marţi, 06.06.2023 11:49

    Identificați diferențele față de SângeYoung KG Tivoli. :))

  • :-D, marţi, 06.06.2023 12:30

    Arata ca o copie chinezeasca dupa un Lexus real.

  • HENRY, marţi, 06.06.2023 13:14

    FORD Mondeo isi vrea bordul inapoi

  • Banditos, marţi, 06.06.2023 13:19

    baby shark

  • Octavian, marţi, 06.06.2023 13:28

    Pot spune că este o masina urata ? Interiorul este ca la Mondeo (a cincea ) și spatele da puți spre Dodge Durango

  • Banditos, marţi, 06.06.2023 15:10

    @henry/octavian.....bordul ala de Modeo (si Focus) de care te plangi s-a dovedit unul dintre cele mai ergonomice din industrie. Toti, ca o turma, au renuntat de cativa ani la genul asta de configuratie (ecran pozitionat mai jos si butoanele imediat sub acesta). Avand asa ceva pot sa spun ca accesul la orice comanda se face extrem de natural si in confort deplin.

  • Mike, marţi, 06.06.2023 20:35

    hibrid non plugin..... Uzată moral în 2023