Noul Lexus RX. Design nou și motoare electrificate, inclusiv un hibrid cu încărcare la priză
Lexus a lansat, oficial, noua generație a SUV-ului RX. Noul model de lux aduce un limbaj de design nou în gama constructorului japonez. La momentul lansării, noul RX este disponibil cu trei motoare electrificate, cel mai puternic dintre ele dezvoltând 371 de cai putere.
Constructorul japonez a dezvăluit, oficial, cea de-a cincea generație a SUV-ului de lux RX. Noul model introduce un limbaj de design complet nou, numit "Next Chapter". Astfel, noul Lexus RX are un aspect unic, care combină elementele de design ale unui automobil convențional cu cele ale unei mașini electrice. Acest lucru iese cel mai mult în evidență mulțumită grilei frontale, care combină aceste elemente estetice.
NOUL LIMBAJ DE DESIGN "NEXT CHAPTER"
Noua generație RX a crescut în dimensiuni față de vechiul model. Ampatamentul este mai lung cu 60 de milimetri, iar puntea față este mai lată cu 15 milimetri. În schimb plafonul este mai scund cu 10 milimetri, pentru a-i oferi noului RX un aspect mai dinamic și mai sportiv. Partea din față este completată de faruri LED triple, mai compacte și cu un design mai ascuțit, alături de două prize de aer în părțile laterale ale barei față. Cei care aleg pachetul F SPORT vor avea un design mai agresiv, cu prize de aer mai mari. Exteriorul este completat de jante cu dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch.
Noul limbaj de design se continuă și în partea din spate, acolo unde avem stopuri LED unite printr-o bandă, alături de noua inscripție Lexus, care înlocuiește tradiționala siglă. Tot aici trebuie menționat că puntea din spate este mai lată cu 50 de milimetri față de vechiul model, ceea ce îi oferă un aspect mai dinamic și mai elegant.
INTERIOR BAZAT PE CONCEPTUL TAZUMA
Habitaclul noului RX a fost conceput după limbajul conceptual Tazuma, văzut la modelele NX și RZ. În limba japoneză, Tazuma înseamnă frâiele unui cal, iar cockpit-ul lui RX a fost creat special pentru a fi cât mai intuitiv și ușor de utilizat de către șofer. Astfel, avem un instrumentar de bord digital și un sistem multimedia nou, cu un ecran de 14 inch, care grupează informațiile esențiale în așa fel încât șoferul le va putea observa cu ușurință.
Scaunele și planșa de bord sunt îmbrăcate în piele ecologică, care poate fi vopsită în negru sau într-un bej care imită culoarea nisipului. Inclusiv volanul și maneta schimbătorului de viteză sunt îmbrăcate în piele sintetică. De asemenea, este disponibil și un sistem de iluminare ambientală cu 64 de culori la alegere.
Grație noii platforme GA-K, noul RX este cu 90 de kilograme mai ușor decât modelul anterior, iar spațiul la interior a crescut la rândul său. Suspensia spate multi-link îi oferă lui RX o stabilitate îmbunătățită și un nivel de confort crescut.
TREI MOTOARE ELECTRIFICATE
La momentul lansării, noul Lexus RX este disponibil cu patru motorizări, dintre care trei sunt electrificate. Mai întâi avem versiunea RX350h, cu un motor hibrid de 2.5 litri, care dezvoltă 245 de cai putere și cu un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h de 8 secunde. Urmează, versiunea hibridă cu încărcare la priză, RX450h+. Aceasta dispune de un propulsor de 2.5 litri, care dezvoltă, cu ajutorul motorului electric, un total de 306 cai putere și o autonomie de 65 de kilometri. Accelerația de la 0 la 100 km/h este gata în circa 7 secunde.
Apoi, avem cea mai puternică versiune, RX500h. Aceasta este echipată cu un motor de 2.4 litri turbo, hibridizat, care dezvoltă 371 de cai putere și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6 secunde, mulțumită noului sistem de tracțiune integrală DIRECT4 și a unei cutii automate cu 6 trepte.
Singura versiune convențională, RX350, va fi oferită doar în Europa de Est, cu un motor de 2.4 litri turbo care dezvoltă 279 de cai putere și un cuplu de 430 Nm. Cu ajutorul unei cutii de viteze automate cu 8 trepte, această versiune atinge 100 km/h în 7.1 secunde.
Noul Lexus RX este dotat cu numeroase sisteme avansate, printre care: monitorizare panoramică, parcare automată avansată, sistem de pre-coliziune, asistent pentru virarea automată de urgență, cruise control adaptiv, asistent pentru trasa benzii de rulare, asistent pentru schimbarea benzii, asistent pentru direcția activă, monitorizare șofer și un asistent proactiv la condus.
Lexus nu a dezvăluit informații cu privire la prețul noului RX.
via Lexus