Noul Lotus Evija Fittipaldi: producție limitată și aluminiu reciclat dintr-un monopost de F1
Lotus a publicat primele imagini și informații despre noua ediție specială Evija Fittipaldi. Producția este limitată la doar 8 exemplare și, deloc surprinzător, toate au fost deja vândute.
În 1972, legendarul pilot brazilian Emerson Fittipaldi și britanicii de la Lotus au scris istorie. La volanul monopostului Type 72, Fittipaldi a câștigat 5 din cele 11 etape ale sezonului, iar la final a ridicat deasupra capului atât trofeul de campion mondial la piloți cât și pe cel de la constructori.
Acum, 50 de ani mai târziu, Lotus marchează momentul cu o ediție specială a modelului Evija. Denumită sugestiv Evija Fittipaldi, aceasta va fi replicată în doar 8 exemplare, toate fiind deja vândute.
Noul Lotus Evija Fittipaldi are destule detalii care fac trimitere la performanța din 1972, inclusiv grafica neagră-aurie și numărul 8 pe montantul B.
Semnătura marelui Emerson Fittipaldi este brodată pe bord, iar tapițeria din piele neagră și cusăturile aurii creează un echilibru între exterior și interior. De asemenea, o serie de accente aurii pot fi regăsite la nivelul mai multor elemente, inclusiv a pedalelor.
Fără îndoială cea mai evidentă trimitere la momentul 1972 este butonul rotativ de pe consola centrală. Acesta a fost confecționat manual utilizând aluminiu reciclat din monopostul Type 72 pilotat de Fittipaldi.
Ediția specială Lotus Evija Fittipaldi are aceleași performanțe ca un exemplar standard. Asta înseamnă că cele 4 motoare electrice dezvoltă în continuare peste 2.000 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în mai puțin de 3 secunde.
Cu o singură încărcare, Evija poate parcurge puțin peste 400 de kilometri.
via Lotus
Lotus Evija se produce din 07.2019 și de abia acum aflu de el (vina mea). În schimb știri despre Rimac apar în fiecare lună (bravo lor) de credeam că-i cea mai tare electrică. Dar se pare că nu este.