Noul Mazda CX-60 diesel: motorul de 3.3 litri are două versiuni de putere și mild-hybrid

Publicat marţi, 05.07.2022 16:45 de Tiberiu Safta

Mazda a dezvăluit informații noi despre motorul diesel e-Skyactiv D, care va fi prezent pe noul Mazda CX-60. Noul motor de 3.3 litri va fi disponibil în două variante de putere și va dispune de noua tehnologie DCPCI pentru reducerea emisiilor.

Anul acesta, Mazda și-a anunțat intenția de a se reorienta către piața auto premium odată cu lansarea noului SUV CX-60. Noul model reprezintă etalonul mărcii japoneze în prezent și este oferit cu motoare pe benzină convenționale și hibride cu încărcare la priză.

Chiar dacă cei mai mulți constructori au început să renunțe la motoarele diesel, Mazda va păstra acest motor pentru CX-60. Știm, deja, că noua unitate e-Skyactiv D este un motor de 3.3 litri cu 6 cilindri. Abia acum, Mazda a dezvăluit detalii noi despre acest motor.

Noul propulsor va fi disponibil în două variante de putere. Prima variantă va dezvolta 200 de cai putere. Modelele echipate cu acest motor vor avea două roți motrice pe puntea spate. Cea de-a doua variantă dezvoltă 254 de cai putere și va putea fi asociată modelelor cu tracțiune integrală. Ambele variante dezvoltă 550 Nm și dispun de un sistem microhibrid de 48 de Volți.

Varianta de 254 de cai putere îl va ajuta pe CX-60 să atingă 100 de km/h în 7.4 secunde și o viteză maximă de 219 km/h. Noul motor va dispune și de noua tehnologie Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition (DCPCI), care promite o eficiență termică de peste 40%.

În ceea ce privește consumul, varianta de 200 de cai putere reușește să atingă 4.9 litri/100 km, iar cea de 254 de cai putere promite un consum de 5.3 l/100 km.

Noul motor diesel pentru Mazda CX-60 va fi disponibil din ianuarie 2023. În același an, constructorul japonez va lansa CX-80, un SUV plasat deasupra lui CX-60. În 2025, compania va lansa noua platformă Skyactiv EV Scalable Architecture pentru viitoarele sale modele electrice.

via Mazda

  • Mike, miercuri, 06.07.2022 07:13

    Marii poluanţi japonezi care nu sunt în stare să facă maşini electrice Este incredibil cum ditamai Toyota la prima maşină electrică îi cad roţile... Sau Mazda fac electrică cu autonomie 150-200 km Și dacă tot sunt incompetenţi să facă maşini electrice... aruncă 3 litri diesel mild hybrid. Spor la 6 litri diesel microhibrid :))))

  • Seriff, miercuri, 06.07.2022 09:20

    @mike, esti praf, du-te acasa On topic: diesel: motorul de 3.3 litri, wow ,asa ceva in ziua de azi cand toti pun motoare de drujba, mi se pare foarte tare, felicitari MAZDA.

  • idic, miercuri, 06.07.2022 10:42

    Numai ieri așteptam pe banda 1 după doi bucicliști, trezându-mă cu un nor negru în parbriz de la o Mazda, probabil cx-5, venită de pe banda 2, la un deget de ghidoanele curajoșilor. Prin Românica nu se prea înțelege că filtrele se mențin doar cu drumuri lungi. Și cum se obține ITP-ul cu norii negri?!? Numai dacă s-ar face ITP serios ar înțelege și românache că economia la motorină pentru un diesel chinuit în oraș se duce înzecit pe revizii.

  • Seriff, miercuri, 06.07.2022 12:58

    @idic, aia e si ce? Ai murit? Mergi mai departe, nu te mai ofensa la orice nimic.

  • idic, miercuri, 06.07.2022 13:27

    De ce m-aș ofensa? În curând ne vom obișnui și cu diverși domni și doamne care vor excreta din mers. Eram pe aer condiționat, bucicliștii au servit din norul natural. Să fim serioși, sunt cu miile tiribombele care n-au nicio treabă cu euro 2, dar au itp-ul la zi. E totuși important, mai ales dacă se nimerește poliția pe lângă nor.

  • Seriff, miercuri, 06.07.2022 13:35

    Politia merge cu loganuri ruginite vai de ele, acum, ca a scos o masina fum, aia e, masinile scot fum de 100 de ani, sunt lucruri mai importante pe lumea asta decat fumul masinilor.

  • idic, miercuri, 06.07.2022 14:00

    OK, să anulăm eghereele și să ne vindem catalizatoarele. Mașinile nu scot fum decât dacă sunt defecte. De aceea iele trebe reparate.

  • Kap, miercuri, 06.07.2022 14:01

    Ce bășcălie de bodegă, ”masinile scot fum de 100 de ani”. Cine nu face diferența între gaze arse controlat și fumul poluator al unui cazan neîntreținut nu merită carnet nici pentru căruță. Una e să mergi legal cu un non-euro îngrijit la zi și să scoată abur pe țeavă iarna, cu totul altceva să te-nnegrească un diesel euro 6 cu filtrul în neregulă când pleacă de la semafor sau să te înece într-un nor albăstrui câte un Astra G de 20 de ani care arde la fel de mult ulei ca și benzină. De-aia nu putem discuta de poluare decât după ce sunt trase pe dreapta instant toate fumigenele (și mă refer și la suvoaie scumpe birjărite pe-afară dacă e cazul) și trimise la RAR să ia ITP-ul fără ”șpagă la băieți”.

  • CiprianBi, miercuri, 06.07.2022 14:05

    @Kap Amin!

  • ds, miercuri, 06.07.2022 14:15

    Chestia 4.9 și 5.3 consum, la puteri de 200 și 254 cp, se vrea o glumă bună. Mai ales că este un microhibrid, nici măcar plug-in. În buna tradiție Mazda, un motor aspirat ce, probabil, nu va fi disponibil pe piețele din Europa.

  • nică, miercuri, 06.07.2022 16:03

    Eu zic că dacă staţiei ITP i s-ar aplica o amendă zdravănă în momentul în care un autoturism este depistat în trafic cu anumite valori ale noxelor, la 2 autoturisme depistate suspendarea activităţii şi la 3 desfiinţarea ar putea rezolva problema uşor.

  • Seriff, miercuri, 06.07.2022 16:31

    @Kap si Idic, eu nu vad ce legatura are faptul ca a scos nu stiu ce Mazda cu 500.000 km rupta in doua fum cu masina din articol, iar comparati mere cu pere, asta ce inseamna ca Mazda sunt proaste ca masini sau ce? Inseamna ca exista o Mazda neintretinuta care scoate fum, faceti frate plangere la Politie, la RAR, unde vreti daca va deranjeaza atat de tare.

  • idic, miercuri, 06.07.2022 17:04

    Are. Mă uit la poză și o văd hârșită prin orașe, de acasă la grădi, oprit motor, încă o tură până la școală, apoi la serviciu, prânz, mici, manele, burdihan, 20 km/zi, 8 drumuri, filtre moarte în 2 luni, fum negru.

  • Seriff, miercuri, 06.07.2022 17:17

    Aa, dar aia care isi cumpara electrice de 2 tone doar ca masina de oras sunt ok nu? Ce legatura au manelele cu Mazda? Si care iti e tie problema cu traseul unui om? Prostul moare de drum lung si tu de grija altuia, vezi-ti de treaba ta, esti ca babele alea care stau si se uita unde se duce x si de unde vine y.

  • idic, miercuri, 06.07.2022 18:08

    Problema e că vă recunosc ușor în trafic. :)

  • St M, vineri, 02.09.2022 08:49

    @Idic: Generalizarile nu sunt bune la nimic, asa cum nici mediile nu sunt. Trebuie sa dispara moda balcanica de masina sh cu sute de mii de km, eventual diesel, rupta p-afara dar adusa in tara si tinuta cu mandrie in fata blocului ca vorba aia, are romanul cu ce si nu cumva sa fie Dacia, macar BMW. Intretinerea unei masini costa, dar facuta ca lumea duce masina aia la rulaje mari si emisii scazute. Da, dieselul e recomandat la drumuri lungi. Da, de la euro 6 in sus poluarea e minima...daca si numai daca o intretii. Suv-urile nu au ce cauta in orase, sunt mari, consuma, ocupa spatiu, polueaza. Dar pentru concedii si drumuri lungi, da, merita. Daca discutam strict de poluare, toate masinile polueaza, de la electrice la termice. Dar...daca tinem la sanatate ar trebui sa respectam si reguli de bun simt, sa le interzicem p-alea care polueaza pentru ca sunt neintretinute, amenzi, desfiintari de statii itp etc. De acord. Asta tine insa de educatie. Si a spune ca toate Mazdele polueaza rau sau ca toate electricele sunt verzi, asta clar e semn de aberatie sau de neintelegere.