Noul McLaren Solus GT, o mașină de Formula 1 de serie: motor V10 de 840 de cai putere
McLaren a publicat primele imagini oficiale cu noul Solus GT, un model care poate fi considerat o mașină de Formula 1 de serie. Noul model a fost construit special pentru circuit, este propulsat de un motor V10 de 840 de cai putere și are o aerodinamică inspirată din actualele monoposturi de Formula 1. McLaren Solus GT va fi produs în doar 25 de exemplare.
Constructorul britanic tocmai a lansat cel mai interesant și avansat model din istoria mărcii. Noul model se numește Solus GT și este o mașină construită cu un singur scop: pentru a fi folosită exclusiv pe circuit. De altfel, noul model este, practic, un monopost inspirat din Formula 1 și care se aseamănă și cu un prototip de la Le Mans.
Deși pare greu de crezut, noul Solus GT este un model de serie, deoarece McLaren va construi numai 25 de exemplare ale acestui model extrem de exclusivist. Acest model se bazează pe McLaren Vision GT, o creație virtuală concepută pentru jocul video Gran Turismo Sport pentru Playstation.
Așa cum se poate vedea, caroseria lui Solus GT este concepută strict în scopuri aerodinamice. Privită de sus, noul model are un aspect de săgeată, iar elementele aerodinamice au fost concepute cu ajutorul unui tunel aerodinamic și prin tehnologia virtuală CFD (Computational Fluid Dynamics). Cele mai importante elemente aero sunt tunelele venturi, astfel, Solus GT beneficiază de așa-numitul efect de sol văzut la actualele monoposturi de Formula 1.
Mici detalii, precum farurile LED sub forma unor benzi extrem de subțiri, sunt vizibile. Fluxul de aer circulă începând de la spoiler-ul față și care ajunge la tunelele venturi până la difuzorul spate. În total, Solus GT poate genera o forță de apăsare de până la 1200 de kilograme.
Evident, caroseria este confecționată din fibră de carbon, iar Solus GT conține și un sistem de protecție Halo, ascuns în spatele parbrizului. Acesta se deschide înspre partea din față, astfel încât Solus GT nu are portiere. Sistemul Halo este confecționat din titaniu, la fel ca cel folosit în Formula 1.
Sub priza de aer de pe acoperiș este integrat și un sistem de protecție în caz de răsturnare, confecționat tot din fibră de carbon în combinație cu titaniu. În total, mașina cântărește sub 1000 de kilograme.
Jantele de 18 inch completează exteriorul și conțin doar o singură piuliță centrală de montare. Acestea sunt încălțate în anvelope de aceeași specificație folosită la Le Mans, fiind disponibile două compoziții: una slick, pentru uscat, iar cealaltă compoziție este de ploaie. Bineînțeles, frânele sunt făcute din carbon-ceramică, iar balansul frânelor poate fi reglat de șofer.
Fiind un monopost, habitaclul lui Solus GT este restrâns, fiind prezent doar un singur scaun. Volanul este inspirat din Formula 1 și conține un ecran cu toate informațiile despre mașină. Mai mult, McLaren oferă și un serviciu special pentru clienții lui Solus GT, prin care aceștia își pot crea propriul scaun care să le acomodeze proporțiile fizice.
Ei vor primi și un combinezon omologat de FIA, alături de o cască de protecție, sistem HANS și inserții de urechi pentru comunicare prin radio. Va fi disponibil și un program de antrenare pentru clienți.
Noul McLaren Solus GT este propulsat de un motor V10 de 5.2 litri, aspirat natural, care poate ajunge până la 10.000 de rpm și care dezvoltă 840 de cai putere și 650 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 2.5 secunde și atinge o viteză maximă de peste 320 de km/h. Pentru prima dată la un model de serie McLaren, motorul este o componentă integrală a șasiului.
Puterea este transmisă cu ajutorul unei cutii de viteze cu 7 trepte. Ambreiajul său este din fibră de carbon, iar suspensia spate este fixată direct la cutie.
Suspensia față a lui Solus GT este de tip pushrod (tije de împingere), în timp ce suspensia spate este de tip pullrod (tije de tragere). Evident, mai multe setări ale suspensiei pot fi reglate direct de la volan.
Noul McLaren Solus GT va fi produs în doar 25 de exemplare, toate fiind deja vândute. Livrările primelor exemplare vor începe abia în 2023.
via McLaren
nu poate oare si vw sa-i copieze? cu materiale normale, un motor electric de 100 de cai, mai mica, si doar 10 mii de euro?