Noul Mercedes-Benz C63 AMG va fi un hibrid de 558 de cai putere

Publicat marţi, 23.03.2021 13:15 de Lestyan Bela

Următoarea generație Mercedes-Benz C63 AMG va fi propulsată de un motor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri, împrumutat de pe A45 S AMG. Agregatul va fi ajutat de un motor electric, iar modelul va avea o putere totală de 558 de cai putere.

Versiunea de performanță a noului Clasa C este victima multor controverse. Germanii au decis să renunțe la motorul V8 bi-turbo de 4.0 litri, în favoarea agregatului de 2.0 litri în patru cilindri. Propulsorul va fi preluat de pe modelul A45 S AMG, dar va primi un turbocompresor electric în locul turbinei clasice. De asemenea, un sistem hibrid va lucra alături de motorul turbo. Astfel, noul C63 AMG va fi printre primele modele Mercedes-AMG,

alături de noul GT73e, care sunt electrificate.

Motorul în patru cilindri, luat de la fratele său mai mic, va dezvolta 426 de cai putere. Propulsorul electric de 203 de cai putere va fi amplasat pe puntea spate și va fi alimentat de un sistem electric de 400 de volți. În ansamblu, C63 AMG va avea 558 de cai putere și un cuplu de 800 Nm. Astfel, noua generație este cu 48 de cai putere și cu 100 Nm mai performantă decât predecesorul propulsat de motorul V8.

Cu toate acestea, din pricina sistemului hibrid, care adaugă 250 de kilograme, noul C63 va cântări aproape două tone. Din fericire, motorul cu patru cilindri este mai ușor decât unitatea V8 și asigură o echilibrare 50:50 a maselor pe cele două punți.

În ciuda kilogramelor în plus, accelerarea de la 0 la 100 km/h va avea loc în doar 3.5 secunde, cu 0.3 secunde mai rapid decât BMW M3 Competition. Bineînțeles, sistemul de tracțiune integrală este standard.

Cu o baterie complet încărcată, Mercedes-Benz susține că noul C63 are o autonomie electrică de 60 de kilometri. Consumul se dorește să rămână în jurul valorii de 3l/100 km, dar această valoare este doar teoretică. În orice caz, C63 hibrid va consuma mai puțin decât predecesorul cu motor V8.

Pe parte de transmisie, puterea va fi distribuită celor patru roți prin cutia automată în 9 trepte de pe actuala generație.

Lansarea se așteaptă să aibă loc la începtul anului 2022. Merceds-Benz nu a confirmat încă extinderea modelului AMG și în variante coupe sau cabrio, dar un model break se află în dezvoltare.

Via: autobild.de

  • Adrian, marţi, 23.03.2021 14:52

    Si o sa sune ca o drjuba

  • netam-nissan, marţi, 23.03.2021 15:19

    Nu chiar, dle Adrian - abia când AMG o trece la 3 cilindri o să sune drujbărește. Interesant e că aiurelile astea hibrizibile ”sportive” de două tone și 600 CP cu consum de 3 l/100 km cică nu suferă de presupusa criză GTI.