Noul Mercedes-Benz CLA: sistem multimedia bazat pe AI și autonomie de 790 km

Publicat vineri, 14.03.2025 10:53 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a dezvăluit oficial noua generație CLA. Aceasta este prima generație care primește versiuni electrice, precum și tehnologie bazată pe inteligența artificială.

Campania de promovare pentru noua generație Mercedes-Benz CLA a ajuns la sfârșit. Noua generație a berlinei de dimensiuni compacte, a treia la număr, tocmai a fost dezvăluită în toată splendoarea sa. Cel mai nou model al mărcii germane aduce un design retușat, dar în același timp familiar, precum și o serie de tehnologii noi și, poate cel mai important, propulsoare electrice, în premieră pentru CLA.

EVOLUȚIE, NU REVOLUȚIE

Caroseria noului Mercedes-Benz CLA are un design asemănător cu generațiile precedente. Forma foarte rotundă și aerodinamică este păstrată și la noua generație, schimbările cele mai mari fiind aduse la faruri și la stopuri. Noua generație Mercedes-Benz CLA va putea fi ușor de recunoscut după faruri noi mai subțiri și unite printr-o bandă LED. Opțional, sunt disponibile și faruri LED Multibeam, care au o semnătură luminoasă în forma siglei Mercedes-Benz.

Versiunea electrică prezentată aici primește o grilă acoperită cu nu mai puțin de 142 de stele mici iluminate. Trecem în părțile laterale, acolo unde observăm o altă noutate. Mânerele portierelor sunt acum ascunse pentru a optimiza aerodinamica. Apropo de aerodinamică, noul Mercedes-Benz CLA are acum un coeficient aero de 0.21.

În standard, noul model vine echipat cu jante de 17 inch, dar sunt disponibile și jante mai mari, de 18 și 19 inch. Și în spate avem acum stopuri LED unite printr-o bandă, precum și ornamente decorative în partea inferioară a barei de protecție.

Față de generația precedentă, noul Mercedes-Benz CLA a crescut în dimensiuni. Astfel, noul model are acum o lungime de 4722 milimetri (+41 milimetri) și un ampatament de 2789 milimetri (+61 milimetri).

INTERIOR COMPLET DIGITAL

Cea mai mare noutate de natură vizuală este prezentă în habitaclu. Interiorul cu care ne-a obișnuit CLA de-a lungul celor două generații precedente este acum complet reinventat în spiritul minimalismului și digitalizării. Instrumentarul analog este înlocuit cu noul MBUX Superscreen, care integrează un instrumentar digital de 10.25 inch, un ecran central de 14 inch și un display pentru pasagerul din față, tot de 14 inch.

Noul ecran masiv afișează cea de-a 4-a generație a sistemului MB.OS, care integrează în premieră programe de inteligență artificială de la Microsoft și Google. Sistemul integrează și un asistent virtual, MBUX Virtual Assistant, bazat pe inteligența artificială generativă. Aici sunt disponibile programe AI precum ChatGPT și Google Gemini.

Ca dotări, noul Mercedes-Benz CLA primește un volan sport îmbrăcat în piele, scaune față reglabile electric și încălzite, plafon panoramic din sticlă și climă automată cu o singură zonă în standard.

Portbagajul noului model are o capacitate de 405 litri. Versiunile electrice primesc și un frunk cu o capacitate de 71 de litri.

AUTONOMIE DE 792 KM

La momentul lansării, noul Mercedes-Benz CLA este oferit doar în versiune electrică. Aici, sunt disponibile două motorizări: CLA 250+ with EQ Technology și CLA 350 4MATIC with EQ Technology. Cea dintâi versiune are un singur motor electric montat în spate și care dezvoltă 272 cai putere și un cuplu de 335 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h este gata în 6.7 secunde, iar viteza maximă este de 210 km/h.

Cea de-a doua versiune primește două motoare electrice pentru ambele punți, care dezvoltă împreună 354 cai putere și 515 Nm. Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde și atinge aceeași viteză maximă.

Versiunea CLA 250+ are o autonomie de 792 kilometri în regim WLTP, în timp ce versiunea mai puternică CLA 350 4MATIC poate să parcurgă 771 kilometri cu o singură încărcare. Ambele versiuni primesc o baterie cu o capacitate de 85 kWh ce poate fi încărcată la un curent maxim de 320 kW.

Pe piață vor fi lansate și două versiuni hibride ale noului CLA, care vor primi un motor pe benzină de 1.5 litri cuplat la un motor electric integrat în cutia de viteze. Aceste versiuni vor avea o baterie de 1.3 kWh, precum și un sistem de 48 de volți.

Deocamdată, Mercedes-Benz nu a anunțat prețurile noului CLA.

via Mercedes-Benz

  • Matei_cel_nou, vineri, 14.03.2025 11:18

    E o mini revoluție. 800V, 790km, încărcare la max 320kW la prețul asta. Designul e dezamăgitor, comparativ cu cel al conceptului, dar a primat coeficientul aerodinamic. Bordul e tipic Mercedes entry-level, din păcate. Chiar mai rău. Varianta break o sa fie pe lista scurta, pentru mine. Dacă reușesc sa ma împac cu discoteca de pe bord.

  • Andrei, vineri, 14.03.2025 11:58

    Din punct de vedere tehnic sta excelent. Bănuiesc ca viitoarele C și E vor avea autonomie peste 800km.

  • @ Autor, vineri, 14.03.2025 12:19

    Buna draga Autor al Articolului de fata Mai jos este o mica completare : "Pe piață vor fi lansate și două versiuni hibride ale noului CLA, care vor primi un motor CHINEZESC pe benzină de 1.5 litri cuplat la un motor electric integrat în cutia de viteze CHINESEASCA" Multumim pt intelegere. QED !

  • MarS, vineri, 14.03.2025 12:36

    Inteleg ca in spate stai inghesuit, desi ampatamentul e maricel. fail

  • deputy, vineri, 14.03.2025 12:52

    800 pe hartie, poate 500-600 in realitate. asta daca nu se vrea sa devina cel mai lent mercedes de pe autostrada.

  • Matei_cel_nou, vineri, 14.03.2025 13:32

    @deputy Are cutie de viteze cu doua trepte, a doua cu raport 5:1, pentru viteze de autostrada. Va fi considerabil mai eficienta la viteze mari decât cele cu o singura treapta. Porsche mai are așa.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 14.03.2025 13:55

    @deputy La ce baterie si ce aerodinamica are s-ar putea sa zburde lejer 500km pe autostrada. Aerodinamica e singura cu care se pot juca producatorii ca in rest eficienta bate spre 100% la toate capitolele (incarcare, descarcare, recuperare). Bordul e luat la reducere de pe Temu in varianta Karaoke Oranj ca doar la asta au prins discount.

  • Dutz, vineri, 14.03.2025 15:41

    La o lungime de peste 4,7 nu mai este clasa A…, design exterior ok, se pară că au vrut să-l facă “nervos”, dar a ieșit mai mult “trist”, la interior este absolut abominabil în special cockpit-ul, bănuiesc că la face lift o să introducă lumini ambientale și în cusăturile scaunelor. Autonomia VS capacitate baterie mi se pare cam exagerată, dar nu este singurul caz și la ICE-uri este la fel.

  • @Matei, vineri, 14.03.2025 15:48

    zici ...la pretul asta. care pret? Deocamdată, Mercedes-Benz nu a anunțat prețurile noului CLA.

  • zarnesteanu, vineri, 14.03.2025 16:05

    Tehnologic sta foarte bine iar cu modelul asta ar trebui sa se linisteasca taberele electric vs ice. Fiecare are ce-si doreste si Mercedes se pare ca a invatat sa propuna o platforma pentru toate gusturile. Deci se poate :) Imi place foarte mult autonomia electrica, timpul de incarcare ajunge la 300km in 10 minute si nu cred ca mai sunt prea multe de comentat aici. Tinand cont ca masina o incarci 98% din timp acasa, sunt zero probleme cu range anxiety sau planificare la drumuri lungi. In plus, la aproape 800 km, poti sa dai drumul la aer conditionat permanent vara sau sa faci +27 inauntru pe timp de iarna, fara nici cea mai mica greata. Cu alte cuvinte, consumatorii nu mai sunt un motiv de ingrijorare. Interiorul e foarte reusit iar materialele sunt in sfarsit acolo unde trebuie sa fie intr-un Mercedes, chiar si la clasele mici. Din pacate ecranul e horor si strica toata atmosfera. Eu inteleg modernismul, dar e ceva grotesc in implementarea asta. Chiar si Escalade IQ au reusit o implementare eleganta, fata de CLA. Oricum, e clar ca Mercedes vrea sa revina acolo unde ii este locul, dar mai ales sa intre in secolul 21 cu tehnologia electrica. Pasul este ferm si bine facut, dar le mai ramane sa angajeze un om cu capul pe umeri la design. In alta ordine de idei, R Class-ul diesel al nevestei a ajuns la locul de veci, iar inlocuitorul e un SUV electric. Masina asta nu este doar ce am sperat, dar mi-a depasit toate asteptarile. Cand va veni vremea sa inlocuiesc C Class-ul va fi probabil un CLA electric (daca pot sa trec peste uratenia ecranului) sau ceva de la GM (Cadillac/Chevy). Sunt singurii care la ora imi fac cu ochiul si mi se potrivesc cu nevoile curente de transport. Am sa astept 2-3 ani inainte sa-mi formez o parere despre masina electrica, la o exploatare indelungata, dar deocamdata, din ceea ce observ, pentru mine e ireversibil. Inca mai am CLK-ul dar m-am gandit serios sa-l vand. Cea mai neasteptata opozitie, a venit din partea familiei :) Nu pentru ca este o masina pe combustie interna, ci pentru ca anii au trecut foarte frumos peste ea si e o bijuterie care isi arata valoarea abia acum, la mai mult de 20 de ani de la lansare. Absolut toti o adora :) Vom vedea :)

  • Fast_and_Curious, vineri, 14.03.2025 16:25

    @Zarne - I feel you :) Mi-am vandut C-Class-ul acum 3 saptamani, acum am VW ID.7. Stii ce? mi-e dor de C-Class :) Poate pentru ca sunt un petrol head declarat. VW e o masina foarte faina, noua, mare, bine construita, pt mine si familia mea e ideala, dar nu e Mercedes! Si cine a avut Mercedes (de la clasa C in sus) stie ce spun. Intr-adevar am avut grija de C, mai ales la partea mecanica, nu m-am zgarcit la bani cand a fost vorba de intretinere, dar m-am si bucurat de multe multe drumuri si concedii faine si absolut niciodata nu m-a lasat in pana. Inca nu pot spune cum va fi cu electrica la drum lung, inca nu am apucat. Dar ceea ce am observat la masinile moderne este ca toate normele de asistare a condusului cu "bells & whistles", la toate marcile, strica foarte mult din placerea condusului. Oi fi io mai conservator, dar parca prea s-a ajuns la extrema.

  • zarnesteanu, vineri, 14.03.2025 17:35

    @F&C, merci, felicitari pentru achizitie si s-o stapanesti sanatos, fara incidente. (By the way, se zice "I feel for you" :):), altfel iese altceva si sunt sigur ca nu ai vrut sa spui asta :):)) Mercedes te tine ca in palma daca ai grija de el. Pentru mine, masina electrica e ideala la nevoile mele curente. Eu nu merg in concediu cu masina de exemplu. Nu stau la bloc, si am unde s-o incarc fara sa fiu legat de chargerele publice. Am drumuri dese si relativ scurte, majoritatea prin oras, maxim 200 km pe zi, in total. Deci pentru mine e foarte simplu s-o incarc peste noapte, chiar si la priza de 110V. La 80% am autonomie de 430 km la temperaturi in jur de 0 grade. Am aruncat ani de zile banii pe benzina si motorina cand puteam foarte bine sa-i folosesc pentru plata unei masini noi. Curentul la mine e 3 centi KW intre 11.00pm - 6.00 am. La o baterie de 85 kW, ma costa maxim $3.00 si merg 515-560 km. Plus, la nevoie, am access nu doar la incarcatoarele publice, dar si la Supercharger-ele Tesla. Pai nu merita? Repet, e doar cazul meu. Daca as sta la bloc, in Romania, fara retele de incredere si scumpe ca porcul, masina electrica n-ar avea nici un sens. Legat de sistemele de asistenta, mie imi plac si m-am obisnuit foarte repede cu ele. Copii deja conduc si i-am pus pe asigurare pe masina noua, pentru ca C Class-ul si CLK-ul n-au nici macar camera de mers inapoi, dara-mi-te unghi mort, mentinerea benzii, franare de urgenta, samd. Am reticente serioase sa-i las cu "clasicele". Inca o chestie super interesanta este ca asigurarea la R Class ma costa peste 1500 pe an. Dealerul mi-a dat pe ea $500 la trade-in. La masina noua asigurarea e mai ieftina cu cateva sute bune. Deci, da, masinile noi sunt tot mai scumpe, dar poti sa balansezi cheluielile cu tehnologia de pe ele.

  • eu, vineri, 14.03.2025 17:58

    se simte in aer ca abia acum, in jurul bornei 2024/2025, interesul de a trece la propulsia electrica a prins avant, cu sau fara subventii, mai degraba fara. a trecut de stadiul de fita si a ajuns pe buzele tuturor, a coborat de la nivelul de noutate excentrica cu care urmareai doar sa impresionezi la nivelul de achizitie bazata pe ratiune si utilitate, pe nevoi dar si pe confort/lejeritate in utilizare. pana si oameni normali cu nivel mediu al veniturilor, hard working middle class cum s-ar zice, au serios in vedere electrice din segmentul celor accesibile, gen Opel Frontera / Suzuki e-Vitara, segment care sta sa explodeze. iar cand unul ca @zarne spune ca trecerea e ireversibila, cu siguranta stie ce spune si pe ce se bazeaza. ma bucur sa te revad @zarne, dupa o foarte indelunga absenta, desi daca ai mai trecut pe aici stii deja ca forumul nu mai e ce-a fost, calitatea conversatiilor este abisala. oricum insa, sa citesc comentarii ca ale tale, atat de echilibrate si de bun simt, e nepretuit, acum realizez cat mi-ai lipsit :)) sa le stapaniti sanatosi amandoi @zarne, @fast. pentru mine CLA-ul asta se prezinta foarte interesant, cifrele sunt incredibile, dar tare ma tem ca pretul va fi si el inaccesibil. pe lista mea scurta am momentan ioniq 5 si 6 si mazda 6e si cateva variante de suv, dar cum abia tin pasul cu noutatile, e foarte posibil ca achizitia finala sa fie cu totul alta. pot sa spun insa clar, dupa ceva experienta acumulata cu electricele, ca si la mine ireversibilul se va produce cat de curand.

  • Matei_cel_nou, vineri, 14.03.2025 18:30

    Nu au anunțat preturile dar au anunțat unde îl încadrează. Citez din autocar.co.uk To that end, pricing is expected to start in the low-to-mid £40,000 range.