Noul Mercedes E-Klasse, dezvaluit accidental
Desi era asteptat abia saptamana viitoare, noul E-Klasse a fost dezvaluit prematura dupa ce o brosura a ajuns in mainile presei.
Desi ieri anunta ca va oferi toate detaliile si fotografiile oficiale ale noului E-Klasse saptamana viitoare, cei de la Mercedes se vad tradati de o brosura a sedanului, publicata astazi in presa de specialitate. Asa cum e si normal, brosura ofera toate detaliile despre versiunile de motorizare si informatii despre imbunatatirile aduse noului E-Klasse.
Sedanul premium a crescut in dimensiuni, comparativ cu predecesorul sau. E-Klasse masoara acum 4868 mm lungime (cu 12 mm mai mult), 1854 mm latime (cu 32 de mm in plus) si o inaltime de doar 1470 mm (cu 13 mm mai putin). Ampatamentul acrescut si el, masurand acum cu 20 de mm mai mult, adica 2874 mm.
Brosura dezvaluie si primele imagini cu interiorul sedanului german, care imprumuta linia introdusa de GLK, insa intr-o maniera mai rafinata. Acelasi lucru se intampla si la exterior unde blocurile optice frontale, linia arcuita a caroseriei si posteriorul se aliniaza noii filosofii de design Mercedes.
Sub capota lui E-Klasse se vor afla unitati diesel si benzina mult imbunatatite in ceea ce priveste consumul si aportul de putere. Fanii motorizarilor diesel vor avea la dispozitie cinci versiuni diferite de putere: un nou propulsor cu patru cilindri, de 2.1 litri, care dezvolta 136, 170 si 204 cai putere si un V6 de 3.0 litri care livreaza 231 (versiune BlueEfficiency) si 211 cai putere (versiune Bluetec).
Cei care prefera benzina nu au fost nici ei uitati, Mercedes oferind ca entry level un motor cu patru cilindri, de 1.8 litri, care dezvolta 184 si 204 cai putere. Gama este completata de un V6 de 3.5 litri si 272 de cai, disponibil pe versiunea 4Matic, de un V6 cu injectie directa si 292 de cai putere si, bineinteles, de varful de gama V8 de 5.5 litri si 388 de cai putere care poate fi combinat cu propulsia spate sau tractiunea integrala.
Pe parcursul acestui an, Mercedes intentioneaza sa completeze gama modelului E-Klasse cu o varianta Estate (break) si una coupe. Mai tarziu, in 2010 sau 2011, constructorul din Stuttgart va introduce o versiune hibrida si una de performanta, provenita de la AMG. Aceasta din urma va fi propulsata de un motor V8 de aproximativ 550 de cai putere si va putea sa se bata de la egal la egal cu rivalul BMW M5.
via | CarScoop
Imi place modelul asta...aduce un aer proaspat in clasa mare. Interiorul ramane minunat, asa cum ne-a obisnuit Mercedes. Felicitari MB!!!