Noul Mini Cooper Cabriolet: variantă decapotabilă cu până la 204 CP

Publicat miercuri, 09.10.2024 14:27 de Tiberiu Safta

Mini a lansat oficial noua variantă decapotabilă a lui Cooper. Noul model este disponibil, pentru început, cu 3 motoare pe benzină, cu puteri de până la 204 cai putere.

Noua generație Mini Cooper este acum disponibilă și în varianta Cabriolet. Noua variantă cu plafon retractabil primește toate dotările noi văzute la varianta hatchback a noii generații Cooper, precum și 3 motoare pe benzină cu puteri diferite.

Ca design, noul Mini Cooper Cabriolet este desenat conform noului limbaj de design Charismatic Simplicity. Față de vechiul Cooper Cabriolet, noua generație a crescut în dimensiuni. Astfel, noul Mini Cooper Cabriolet măsoară 3879 milimetri în lungime (+4 mm), 1744 milimetri în lățime (+17 mm) și 1431 milimetri în înălțime (+16 mm).

În partea din față avem o grilă mai mare, separată pe două zone de o bară centrală, precum și faruri LED noi cu semnături luminoase diferite în funcție de echipare. Noul model primește jante cu dimensiuni cuprinse între 16 și 18 inch, iar paleta de culori include nu mai puțin de 12 nuanțe diferite. Exteriorul este completat de stopuri LED aliniate vertical.

Noul Mini Cooper Cabriolet este disponibil în 3 versiuni: C, S și JCW. De asemenea, sunt disponibile 3 linii de echipare: Classic, Favoured și JCW.

În habitaclu, noua variantă decapotabilă a lui Mini Cooper primește aceleași dotări ca varianta hatchback. Vorbim aici de un ecran central OLED cu diametrul de 240 de milimetri, care afișează sistemul multimedia Mini OS 9. De asemenea, avem și un sistem de iluminare ambientală cu proiectarea luminii pe bord, precum și deja cunoscutele Mini Experience Modes, care schimbă atmosfera din habitaclu. Opțional, este disponibil și un Head-Up Display.

În standard, noul model primește scaune gri sau negre din piele artificială în combinație cu tapițerie textilă albastră. Pentru versiunea JCW, noul model primește scaune sport în piele sintetică neagră și albastră și care conțin cusături roșii.

Plafonul retractabil se poate deschide în două feluri: fie ca o trapă, fie retras complet. Prin apăsarea unui buton, deschiderea plafonului durează 18 secunde, iar acesta poate fi deschis în mers până la viteze de 30 km/h. În spatele ocupanților este prezent și un deflector de vânt pentru optimizarea fluxului de aer. Cu plafonul deschis, portbagajul are o capacitate de 160 de litri, iar cu acesta închis, spațiul este mărit până la 215 litri. Închiderea plafonului durează 15 secunde.

Așa cum am menționat mai devreme, noul Mini Cooper Cabriolet primește 3 motoare pe benzină, însă Mini a dezvăluit detalii pentru numai două dintre ele. Versiunea Cooper Cabriolet vine cu un motor de 2.0 litri în 4 cilindri, care dezvoltă 163 de cai putere și 250 Nm. În cazul acestei versiuni, sprintul de la 0 la 100 km/h este gata în 8.2 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/h.

Versiunea mai performantă Cooper S Cabriolet aduce un motor cu aceeași cilindree, dar care livrează 204 cai putere și 300 Nm. Cu acest motor, noul Mini Cooper Cabriolet accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde și atinge o viteză maximă de 237 km/h.

Noul model mai poate fi dotat cu un sistem de reglare selectivă a direcției, precum și cu pachetul opțional Driving Assistant Plus. În total, avem 12 senzori cu ultrasunete și 4 camere Surround View, iar clienții mai pot bifa și asistentul Parking Assistant Professional pentru parcare automată.

Deocamdată, Mini nu a anunțat prețurile noului Cooper Cabriolet. Producția noului model va avea loc în Marea Britanie, la uzina de la Oxford.

via Mini

  • Elektrikkk, miercuri, 09.10.2024 18:20

    Când ai spus cilindri deja gata, tehnologie din secolul trecut... dacă nu chiar două secole de-acuma...

  • Dutz, joi, 10.10.2024 02:07

    Exact este tehnologie veche dar care se caută… în schimb tu cu prostiile tale nu. Pune mâna și citește ce s-a întâmplat cu Northvolt, câte filiale au dat deja faliment sau sunt în insolvență, la fel cu inițiative din Anglia, Italia samd. Rahatul este ținut sub preș, dar nu înseamnă că nu pute. Este doar o chestiune până când tehnologia viitorului va devenii ceea ce am spus. Bateriile de astăzi sunt nefezabile, nu pot îndeplinii ceea ce se vrea de la ele. Cei care le pot utiliza sunt sub 5% la nivel mondial și cu asta basta. Electromobilitatea este un pacient în comă susținut artificial, să vedem cât.

  • Mana-rece-suflet-cald, vineri, 11.10.2024 14:17

    Ce nu înțeleg unii, este că nu se putea ajunge la baterii performante (care vor veni în curând, vezi solid-state) fără investițiile necesare. Nu poți dezvolta tehnologia vehiculelor fără emisii doar în laborator, până ajunge să depășească net la toate capitolele, motoarele termice. NorthVolt și mulți alții merită toată considerația pentru rolul ingrat de deschizători de drumuri.

  • Mana-rece-suflet-cald, vineri, 11.10.2024 14:20

    On topic. Măcar sunt motoare pe benzină, care nu lasă fum și miros în spate.