Noul Mini Countryman: devine electric și este primul Mini produs în Germania

Publicat vineri, 01.09.2023 12:02 de Tiberiu Safta

Mini a lansat oficial noua generație Countryman, care primește și versiune electrică. Noul model este primul Mini produs în Germania, iar acesta aduce un design nou la exterior și la interior, precum și autonomie de peste 460 de kilometri.

Constructorul britanic tocmai a prezentat cea de-a 3-a generație a lui Countryman. Lansarea noului crossover britanic are loc simultan cu cea a noii generații Cooper, iar ambele modele primesc acum și versiuni electrice. Noua generație Mini Countryman propune un limbaj de design nou atât la exterior, cât și la interior și mai aduce și o serie de tehnologii noi, cum ar fi un sistem multimedia nou și un sistem de conducere semi-autonomă.

DESIGN SIMPLIFICAT, DIMENSIUNI MAI MARI

La fel ca modelul Cooper, noul Mini Countryman aduce un design nou al caroseriei, bazat pe noul limbaj de design al mărcii Charismatic Simplicity. Noul model va putea fi ușor recunoscut după noua grilă desenată în forma unui octogon, dar și după noile faruri cu un design ceva mai pătrățos față de generația anterioară.

Tot aici putem remarca mai multe accente aurii în zona grilei, barei de protecție și la capacele oglinzilor, care înlocuiesc vechile accente cromate. Farurile conțin tehnologie LED pentru luminile de zi și pentru cele principale, iar în funcție de echiparea aleasă, acestea își pot schimba semnătura luminoasă. De altfel, sunt disponibile 3 semnături luminoase diferite, care conțin și animații pentru deschiderea și închiderea mașinii.

Partea laterală are un design fluid și neted, accentuat de noile mânere de tip clapetă ale portierelor. Tot aici putem vedea și un element de decor montat în geamurile spate laterale, vopsit într-o culoare contrastantă diferită față de restul caroseriei. Inclusiv plafonul este vopsit într-o nuanță contrastantă diferită, la fel și jantele, cu dimensiuni cuprinse între 17 și 20 de inch.

Partea din spate a fost și aceasta redesenată cu stopuri LED mai ascuțite și amplasate pe verticală, în timp ce suportul pentru numărul de înmatriculare a fost mutat pe sub hayon. La fel ca farurile, stopurile primesc și acestea 3 semnături luminoase diferite. Aici mai avem și un scut de protecție montat sub bara din spate, precum și o inscripție mare cu numele noului model.

La fel ca fratele său mai mic, noua generație Countryman a crescut în dimensiuni. Astfel, noul model măsoară 4433 de milimetri în lungime, 1843 de milimetri în lățime și 1656 de milimetri în înălțime. Inclusiv ampatamentul este mai lung și măsoară 2692 de milimetri.

INTERIOR SIMPLIFICAT, BORD ÎMBRĂCAT ÎN MATERIAL TEXTIL

Pentru noua generație Countryman, interiorul a fost simplificat și puternic digitalizat. Acest lucru este evident în special datorită noului ecran central OLED, dar și a numărului mic de comenzi fizice. La fel ca la noul Cooper, noul Mini Countryman primește un bord îmbrăcat pentru prima dată în material textil, fiind vorba de poliester reciclat.

Interiorul lui Countryman va putea fi ușor de recunoscut după aeratoarele montate pe verticală și după mânerele interioare montate tot pe plan vertical. Noul model este disponibil în 4 linii de echipare: Essential, Classic, Favoured și John Cooper Works. În funcție de echiparea aleasă diferă culoarea tapițeriei, dar și forma scaunelor. De pildă, cei care aleg echiparea JCW primesc scaune sport reglabile electric și cu funcție de memorie. Opțional, este disponibil și un sistem de masaj în scaune.

Interiorul este iluminat cu ajutorul unui plafon panoramic opțional, dar și cu un sistem de iluminare ambientală. Portbagajul noului Countryman oferă o capacitate de 460 de litri cu bancheta în poziție normală, respectiv de 1450 de litri cu scaunele rabatate.

ECRAN DIGITAL OLED ȘI EXPERIENCE MODES

La fel ca la Cooper, interiorul noului Countryman este împărțit în două zone. În cea superioară găsim ecranul OLED rotund cu diametru de 240 de milimetri, care este folosit atât pentru sistemul multimedia, cât și ca instrumentar digital. Pe ecranul rotund este afișată interfața grafică a noului sistem de operare Mini Operating System 9 și conține widget-uri care pot fi personalizate în funcție de preferințele șoferului.

În partea de jos a ecranului găsim și o bară permanentă cu comenzi rapide pentru navigație, telefon, radio și climă.

O altă noutate este reprezentată de noile Mini Experience Modes. Acestea sunt moduri de afișaj diferite care creează o atmosferă specifică în habitaclul noului Countryman. În funcție de modul afișat se schimbă interfața grafică, iar suprafețele bordului sunt iluminate cu nuanțe și forme specifice, mulțumită unui proiector montat în spatele ecranului OLED.

Noul Mini Countryman preia toate modurile Experience Modes ale lui Cooper. Mai exact, vorbim aici de următoarele moduri: Core, Green, Go-Kart, Personal, Vivid, Balance și Timeless. În schimb, pentru că noul Countryman este creat pentru a merge și pe teren accidentat, Mini mai oferă și modul exclusiv Trail Mode.

Mai mult, în locul unde ar fi amplasat instrumentarul digital, poate fi montat un heads-up display.

BARĂ NOUĂ PENTRU COMENZILE FIZICE

Partea inferioară a habitaclului lui Countryman este caracterizată de bara pentru comenzile fizice. De aici sunt accesate cele mai importante funcții ale mașinii, cu butoane pentru frâna de parcare, selectarea vitezelor, start/stop, schimbarea modurilor din habitaclu și pentru reglarea volumului radio.

Datorită noii configurații, s-a creat mai mult spațiu în zona consolei centrale, acolo unde avem și o zonă de încărcare wireless pentru smartphone. Noul model mai primește și asistentul personal Mini Intelligent Personal Assistant, alături de personajul Spike, care poate fi activat prin comandă vocală.

CONDUCERE AUTONOMĂ DE NIVEL 2

Noul Mini Countryman este primul model al mărcii care este oferit cu un sistem de conducere autonomă de nivel 2. Sistemul este disponibil în cadrul pachetului opțional Driving Assistant Professional. Cu acest sistem, mașina se va putea conduce singură până la o viteză de 60 de km/h. Chiar și așa, șoferul trebuie să fie mereu pregătit să preia controlul în anumite situații.

Alături de noul sistem semi-autonom, noul Mini Countryman mai primește următoarele dotări: cruise control activ, asistent pentru bandă și pentru direcție, parcare automată cu cameră de 360 de grade și un asistent pentru remorcare.

DOUĂ VERSIUNI ELECTRICE

Pentru început, noul Mini Countryman va fi oferit cu propulsoare electrice. Aici avem două versiuni diferite: Countryman E și Countryman SE ALL4. Prima versiune primește un motor electric de 204 cai putere și 250 Nm. Cu acest motor, Countryman atinge 100 de km/h în 8.6 secunde și o viteză maximă de 170 de km/h. Autonomia lui Countryman E este de 462 de kilometri în regim WLTP.

Cea de-a doua versiune primește două motoare electrice de 313 cai putere și 494 Nm. În această configurație, Countryman SE ALL4 atinge 100 de km/h în 5.6 secunde și o viteză maximă de 180 de km/h. În schimb, autonomia este mai mică, de 433 de kilometri în regim WLTP.

Indiferent de versiunea aleasă, ambele vor putea trage un curent de până la 130 de kW, de unde rezultă o repriză de încărcare de la 10% la 80% în mai puțin de 30 de minute.

VERSIUNI CU MOTOARE DIESEL ȘI PE BENZINĂ

Noua generație Mini Countryman va fi disponibilă și în versiuni cu motoare termice diesel și pe benzină în viitorul apropiat. Deocamdată, Mini nu a oferit detalii tehnice despre aceste motorizări.

Alături de asta, noul Countryman mai poate fi echipat și cu o suspensie adaptivă, care coboară garda la sol cu 15 milimetri.

Deocamdată, Mini nu a anunțat prețurile noului model. Este de așteptat ca noua generație Countryman să fie disponibilă pe piață începând din 2024.

via Mini

  • Octavian, vineri, 01.09.2023 12:39

    Arata interesant la exterior, dar la interior arat marfa . Cred ca asta va fii viitoarea masina a nevestei mele

    VictoRRR, vineri, 01.09.2023 15:02

    da, și mie mi se pare foarte mișto, speram sa aibă și un preț bun

  • Mana-rece-suflet-cald, vineri, 01.09.2023 13:57

    Arată bine, dar în continuare, nu aflăm nimic despre o eventuală integrare cu Google Maps și Waze. La modelele anterioare, ai acces numai cu un telefon Apple. Altfel, experiența mea din primăvară cu un Mini ClubMan (o săptămână prin Provence), a fost una excelentă. Apropo, știați că la firmele de închirieri auto din țările cu apă caldă, chiria la mașinile electrice e mult mai mică decât la cele cu motor termic?

  • Seriff, vineri, 01.09.2023 14:58

    Zici ca e Fiat Multipla, ce mizerie de masina, daca se poate numi asa.

  • Alin, vineri, 01.09.2023 17:57

    Ce bine arata Countryman fata de Mini cel simplu. Vai cat de oribil e ala, o bataie de joc, un fel de rebut. Aici farurile se combina excelent cu grila aia si mai ales conturul la grila care la mini normal il face urat, aici se imbina frumos cu lumina la faruri si restul caroseriei. Stopurile de asemenea merg bine aici, la mini simplu, iar, un esec de proportii. Elemente de design pe laterala aici, chiar arata fain. Asta e demn de a fi denumit o generatie urmatoare la mini, este o evolutie. Mini simplu e un rebut oribil, ca si cum ar fi o copie de 2 bani din china.

  • pipo, sâmbătă, 02.09.2023 09:45

    Nici-un cuvânt despre All4 ? Cele 2 motoare de pe SE ce sens au atunci ? Îmi pare o idioțenie sa pui 2 motoare electrice pe un astfel de model conceput pt. drumuri mai grele și sa nu ai tracțiune pe ambele axe. În rest , arata bine , nu zic , dar la exterior parca se îndepărtează usor prea mult vizual de un Mini. @Seriff , eu chiar nu va înțeleg aversiunea fără limite pt orice electrica și nici a celorlalți pt termice. Sa compari asta cu un Multipla..!