Noul motor 2.2 diesel de Honda:150 CP şi 110 grame CO2/km

Publicat vineri, 12.08.2011 14:29 de Sebastian Toma

Noul motor 2.2 i-DTEC de la Honda va debuta pe cel de-al nouălea Civic şi va furniza 150 CP şi 350 Nm, în timp ce emisiile de CO2 vor fi mai reduse decât la o unitate de 1.6 litri.

Honda a prezentat specificaţiile noului său motor diesel de 2.2 litri. Unitatea va debuta pe Civic şi a fost dezvoltată special pentru a atinge şi chiar depăşi specificaţiile rivalilor de la Ford şi Volkswagen, spun cei de la Honda. Motorul i-DTEC dezvoltă 150 CP, cu 10 CP în plus faţă de precedesorul său, iar cuplul motor a urcat la 350 Nm.

Emisiile de CO2 au ajuns la doar 110 grame per kilometru, remarcabil pentru cilindreea acestei unităţi.

Cei de la Honda spun că aceste valori sunt atinse graţie unei serii de modificări, implicând aici atât motorizarea propriu-zisă, cât şi setările aerodinamice ale noului Civic. În plus, traseul uleiului prin motor a fost optimizat pentru a reduce pierderile şi frecările, în timp ce componentele interne ale motorului au primit şi ele modificări pentru a reduce frecările. Adăugarea unui sistem Start/Stop a dus la reducerea emisiilor de CO2 cu cinci grame pe kilometru, adaugă cei de la Honda.

Noul Civic va fi oferit exclusiv în versiunea cu cinci uşi şi va debuta în 2012 pe piaţa din Europa. Emisiile de CO2 ale motorului diesel de Honda sunt comparabile cu cele ale motoarelor 1.6 de la Ford şi de la Volkswagen, în timp ce nivelul de putere al unităţii este mai apropiat de motoarele de 2.0 ale acestora. Excepţia o face Volkswagen Golf GTD, cu ai săi 170 CP.

Via | Autocar

  • McLaren, vineri, 12.08.2011 15:23
    singura problema...

    ....e peste 2L. Si cum aproape orice tara europeana taxeaza pentru motor de peste 2L de parca ti-ai luat Veyron....nu ii vad un viitor stralucit.

  • Paul, vineri, 12.08.2011 15:38
    @McLaren

    De accord cu tine :). Plus ca apropae toti producatorii au inceput un proces de downsizing la motoarele diesel. Astfel ca Honda va fi in dezavantaj cu acest motor fata de concurenta. PS: mitsubishi a lansat anul acesta parca un motor propriu diesel de 1,8 si 150 de cai.

  • Bibicul, vineri, 12.08.2011 15:42

    Fratilor sunt intr-o dilema totala! Vreau sa imi cumpar masina si as dorii si parerea altora.Am pus intrebarea la Raspunsuri dar cred ca persoana care trebuie sa se ocupe cu asa ceva e in concediu sa ii lene sa selecteze intrebarile!

  • mtk1, vineri, 12.08.2011 15:43
    ford

    daca tot de facea referire la ford ..ei au un tdci de 2.2 cu 200 cai si 450Nm cuplu EURO5. Nu stiu cat co2 scoate dar nu cred ca e mare diferenta fata de 2.0 tdci (163 cai) care are 129. Oricum cum spunea si McLaren nu o sa aiba sigur succes in europa acest motor pt ca nu e sub 2.0 L

  • CO2, vineri, 12.08.2011 16:36
    @mtk1

    Nu stii emisiile pentru ca nu te-a interesat. Un Ford Modeo cu 2.2 TDCi 200CP are 159 g / km emisii CO2, deci mult peste media unui motor de cilindreea asta... si are 420 Nm, nu 450... iar 2.2 tdci 163 CP are 139 g/km, nu 129... asa ca... esti doar un bagator de seama pe aici ca multi altii... esti ca in bancul ala: "tanar frumos,inalt, nu beau ,nu fumez,am o masina tare,casa cu 12 camere, parinti bogatii,nu vreau nimic doar ma laud ! "

  • dan, vineri, 12.08.2011 16:49
    re

    Conteaza cate emisii CO2 scoate ptr cineva ? NU ... ptr utilizatori conteaza sa fie cat mai mic si cat mai puternic ....

  • zoltan, vineri, 12.08.2011 17:15

    da va conta, in curand vom fi impozitati in functie de CO2 ca si in tarile civilizate

  • Costi, vineri, 12.08.2011 18:54
    Da de unde?

    Mai puternic? De cativa ani tot ofera 150CP si 350Nm! Practic l-au mai "curatat" un pic,dar fara sa faca progrese la capitolul putere si cuplu.Dar de catre cei de la Honda este considerat progres! Ce sa mai spui de cei de la BMW si Mercedes si chiar VAG,PSA,Ford,care ofera mult peste ce ofera Honda in materie de putere si cuplu raportat la cilindree.In fine,fiecare producator auto cu viziunea sa!

  • And, vineri, 12.08.2011 18:55
    Cilindree mare, putere mica, anul 2011 :|

    Taxele sunt mari la motoare peste 2l, si primu exemplu care imi vine in minte este e46 incepand cu 2002, motor putin sub 2l, 150 cp... Si cum zicea si paul, pe lancer gasim 1,8 diesel de 150 de cai...so wtf e cu puterea asta?!

  • Ax, vineri, 12.08.2011 19:08
    E o gluma?

    e de rasul curcilor... cand acum psa_ul are hdi de 2 la 163cp si 2.2la 204cp ma apuca ... Pacat de marca honda. Nu au avut decat 2.2benzina parca de 200cp. Pacat

  • Andrei, vineri, 12.08.2011 21:20

    Au avut 2.0 aspirat 200 hp in 2012 probabil vor iesi si variantele imbunatatite ptr type R, atunci este de discutat nu acum cand se stie clar ca Honda nu este un tractor nemtesc ci un aspirat benzina in radacinile sale istorice.

  • BaditzaEx, vineri, 12.08.2011 21:39
    @ax

    ala de 200cp era 2.0 benzina In fine ,la diesel nu prea au nimerit-o cu toate ca poate o fi mai fiabil,mai curat,dar reclama nu-si prea are rostul avand intr-adevar in vedere ce ofera concurenta si cat de mari sunt taxele..., sa vedem in schimb motoarele pe benzina ,acolo ar tre sa vedem niste schimbari in bine si mai accentuate altfel ajung si sub nivelul la Opel :( , iar pt varianta S si R ( in 3 usi sport ) ca sa se mai poata lupta cu noul GTC, Scirocco sau Megane tre musai sa scoata niste motoare mai actualizate - macar cele otto

  • 7 4 5, sâmbătă, 13.08.2011 02:10

    BMW - 2.0d - 204 cp Mercedes - 2.1 CDI (250 cdi) - 204 cp Peugeot - 2.2 HDI (204 CP) Pentru toate celalalte exista MasterCard

  • denon, sâmbătă, 13.08.2011 14:26

    Saab - 1,9TTiD - 180cp

  • mrmod, sâmbătă, 13.08.2011 21:20
    "Downsizing pentru Europa"

    Nu va suparati pe mine... dar dupa parerea mea numai Europa nu avea nevoie de downsizing.. nici la dimensiuni (exterioare/interioare) nici la motoare.. deja erau mici amandoua.. Daca avea cineva din lumea asta de downsizing era SUA intr-o anumita masura.. desi impotriva credintei populare V8-urile nu cred ca mai sunt demult majoritare acolo.. un motor normal pentru ei este ceva de genul 3.5L/V6 deci nu stiu ce tot indruga toata lumea "downsizing".

  • Dukat, miercuri, 17.08.2011 15:58

    Cateva cuvinte si din partea mea :) Taxele in Europa sunt putin mai variata, nu toata lumea plateste in functie de marimea motorului - spre ex, in Olanda volumul taxei de drum depinde de greutatea oficiala (din CIV) a masinii in cauza. Desi mai nou cred ca se ia in calcul si nivelul de poluare dar din cate am vazut numai in minus, deci masinile "verzi" (motor mai mic cu consum redus sau hibrizii) nu platesc nici aceasta taxa. Despre noul motor diesel...asta e al doilea motor diesel pe care Honda il construieste, primul a fost/este pe actualul Civic si nu numai si a aparut in 2003. Din acest punct de vedere o comparatie cu VW and Co. nu e foarte fair, desi se poare face... Merci :)

  • LEE, miercuri, 28.09.2011 09:30
    impozite

    In unele tari se plateste IMPOZIT la emisa de g CO2/km, si se pare ca si la noi va apare in urmatorii 2 ani, asa ca...........