Noul Nissan Qashqai e-Power: propulsor electric de 190 de cai putere și motor termic pe post de generator

Publicat marţi, 08.03.2022 12:16 de Tiberiu Safta

Nissan a prezentat versiunea electrificată a SUV-ului Qashqai, numită E-Power. Noul model dispune de un motor electric de 188 de cai putere, iar motorul termic funcționează exclusiv pe post de generator. Mașina este disponibilă numai în Europa.

Constructorul japonez a lansat o nouă versiune electrificată pentru Nissan Qashqai, numită e-Power. Noua mașină este destinată exclusiv pieței europene, iar vânzările  vor debuta în această vară. Qashqai e-Power este al doilea astfel de SUV electrificat lansat de Nissan, după modelul Juke Hybrid

.

Ceea ce îl face pe noul Qashqai e-Power unic este sistemul de propulsie. Mașina dispune de un motor termic pe benzină, turbo, în 3 cilindri și de 1.5 litri, care dezvoltă de unul singur 156 de cai putere. Însă, motorul cu ardere internă funcționează doar ca un generator pentru motorul electric și nu este, de altfel, cuplat la trenul de rulare al mașinii.

Propulsia este realizată de un motor electric care dezvoltă 188 de cai putere și care primește curent de la motorul termic cu ajutorul unui invertor. Depinde de modul de rulare, și acumulatorul poate fi alimentat direct de la motorul termic. Nissan spune despre această configurație că permite motorului cu ardere internă să lucreze la o turație optimă, din care rezultă emisii scăzute și eficiență crescută. De asemenea, Nissan precizează că noul Qashqai e-Power se comportă ca o mașină electrică la condus.

Un sistem special, numit Linear Tune, monitorizează funcționarea motorului termic și mărește turația atunci când motorul electric este mai solicitat.

Nissan nu a oferit date cu privire la performanțe sau la autonomia electrică. Noul Qashqai e-Power poate fi dotat și cu sistemul e-Pedal, care permite accelerarea, decelerarea și frânarea cu doar o singură pedală. Așa cum am spus, mașina va fi disponibilă numai pe piețele din Europa, iar vânzările vor debuta în vara acestui an.

via Nissan

  • eu, marţi, 08.03.2022 13:02

    cea mai eficienta implementare a unui motor termic pe o masina.

  • pipo, marţi, 08.03.2022 14:16

    As vrea sa vad cum explica dealerii unui om normal modul de functionare al acestui ....(era sa spun motor) ansamblu de propulsie. Cred ca 90% din populatie nici nu stiu ce ala un kw d-apoi sa le mai spui de generatoare, invertoare, ca nu stiu cati 156 cai care de fapt se transforma in 188...wtf !!?? In orice caz , deci cat ar trebui sa consume minunea asta ?

  • ^^^, marţi, 08.03.2022 14:55

    Cand se transforma energia mecanica a motorului in energie electrica si apoi invers catre roti se pierde foarte mult. Avem 2 transformari fiecare cu un randament subunitar desigur. Si subunitar bine. Un motor cinstit de 150 CP cu cutie manuala il face pe asta la capitolul consum si fiabilitate. Probabil si la viteza maxima.

    Dutz, miercuri, 09.03.2022 01:19

    Corect, praf in ochi si prezentare beneficii doar dintr-o perspectiva. Se va putea testa foarte ușor aceeași masina pe varianta clasica si va cu cel puțin 20% mei eficientă.

  • Adrian, marţi, 08.03.2022 21:13

    Chevrolet Volt folosea sistemul asta in 2010. Deci ce e unic la Nissan?

  • Tembelus Rex, miercuri, 09.03.2022 00:33

    I se împlinește visul lui E-Dickkk.....de ani de zile ne freacă la icre cât de bună și avansată e tehnologia asta și "răii" de la Nissan nu catadicsesc să o aducă și pe bătrânul continent

  • Chera Robinson, joi, 10.03.2022 07:44

    Dacă un Qashqai dotat cat de cat decent e 26k cu toate ,,reducerile " care de fapt nu prea exista, modelul asta sigur o sa sara de 35-40k...Pai ai alte variante mai bune in banii ăștia..

  • BOGO, marţi, 15.03.2022 12:23

    CAT TINE BATERIA CU PRICINA ? LA CAT TIMP SE SCHIMBA ? EHEEEE...