Noul Peugeot 208 facelift: două motorizări hibride noi și versiune electrică e-208 cu 400 km autonomie
Peugeot a prezentat oficial noul 208 facelift. Versiunea actualizată a subcompactei franceze primește un design revizuit, alături de două motorizări hibride noi. Din gamă mai face parte și versiunea electrică e-208, cu 400 de kilometri autonomie.
Actuala generație Peugeot 208 a fost lansată în 2019, iar de atunci a devenit un model de mare succes pentru marca franceză. Acest lucru este evidențiat de faptul că, în 2022, Peugeot 208 a fost cea mai bine vândută mașină din Europa în segmentul său. Acum, a venit timpul să facem cunoștință cu noua versiune actualizată, 208 facelift.
DESIGN REVIZUIT
La fel ca noile 508 facelift și 2008 facelift, noul Peugeot 208 facelift primește lumini secundare desenate sub forma unor colți, un lucru care îi oferă subcompactei un aspect mai sportiv. Alături de asta, Peugeot 208 facelift primește faruri cu o semnătură luminoasă nouă, precum și o grilă nouă, mai lată și care se îmbină mai elegant cu restul părții frontale datorită accentelor vopsite în culoarea caroseriei.
Partea din spate a fost și aceasta modificată cu stopuri care includ o semnătură luminoasă nouă. Semnătura luminoasă este acum orientată pe plan orizontal sub forma a 3 colți, față de planul vertical așa cum era cazul lui Peugeot 208 pre-facelift.
Noul Peugeot 208 facelift păstrează aceleași dimensiuni ca predecesorul său: 4055 de milimetri lungime, 1745 de milimetri lățime și înălțime de 1.43 de metri. Versiunea actualizată primește și două culori noi, galben Agueda și gri Selenium. În total, paleta de culori a noului 208 facelift include 7 nuanțe diferite. Exteriorul este completat de jante noi, cu dimensiuni de 16 sau de 17 inch.
3 LINII DE ECHIPARE
La momentul lansării, noul Peugeot 208 facelift este disponibil în 3 linii de echipare: Active, Allure și GT. Cei care aleg echiparea de bază primesc cei 3 colți în partea din față, 3 LED-uri orizontale în partea din spate, aer condiționat manual, instrumentar analog, ecran central de 10 inch și un singur port USB-C.
Echiparea intermediară Allure vine cu jante de 16 inch, o grilă cu accente vopsite în culoarea caroseriei, oglinzi rabatabile electric, asistent de parcare față și spate, instrumentar digital, 3 porturi USB-C și un port USB-A.
Linia de echipare de top GT aduce faruri full LED, o cameră de marșarier cu definiție HD, acces fără cheie, iluminare ambientală, instrumentar digital cu interfață 3D și accente negre lucioase pentru aripi.
ECRAN CENTRAL DE 10 INCH
Cea mai mare noutate în habitaclul noului Peugeot 208 facelift este ecranul central, care măsoară acum 10 inch pe diagonală, față de 7 inch cum este cazul versiunii pre-facelift. Alături de asta, modelul primește și un instrumentar digital de 10 inch cu interfață 3D în cazul versiunii GT, precum și iluminare ambientală cu 8 culori diferite și un nou sistem Peugeot i-Connect, care este acum dotare standard și în echiparea de bază.
DOUĂ MOTORIZĂRI HIBRIDE NOI
Gama de motorizări a noului Peugeot 208 facelift a fost îmbogățită cu două unități hibride noi, de 100 sau de 136 de cai putere. Propulsorul este compus dintr-un motor pe benzină cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte care integrează un motor electric. Ambele motorizări dispun de un sistem de 48 de volți, iar Peugeot spune că noile motoare promit o reducere a consumului de carburant cu 15%.
VERSIUNE ELECTRICĂ E-208, CU 400 KM AUTONOMIE
Bineînțeles, nu lipsește din gamă nici versiunea electrică e-208. Aceasta este propulsată de un motor electric de 156 de cai putere, alimentat de o baterie de 51 de kWh. Asta înseamnă o autonomie de 400 de kilometri în regim WLTP, iar bateria va putea fi încărcată de la 20% la 80% în 25 de minute, la o priză de 100 de kW.
La final, Peugeot 208 facelift mai primește și două motorizări pe benzină pur termice, PureTech 75 și PureTech 100. Cea dintâi motorizare, de 1.2 litri cu 3 cilindri, dezvoltă 75 de cai putere și este cuplată la o cutie manuală cu 5 trepte. Motorul mai puternic, de 100 de cai putere, este cuplat la o cutie manuală cu 6 rapoarte.
Deocamdată, Peugeot nu a anunțat prețurile noului 208 facelift. Primele exemplare vor ajunge pe piață în noiembrie.
via Peugeot
o veste buna in sfarsit (asta dupa ce ford scoate maine din fabricatie pe Fiesta) conceptul de masina de oras ar fi bine sa ramana , fiindca mai degraba conduci o buburuza din asta decat un suv de 2 tone. daca as zice ca nu imi place ceva, ar fi instrumentele de bord cocotate deasupra volanului. Ca si ergonomie Opel Corsa pare mai convenabila cutiile de viteze cum or fi cu dublu ambreiaj sau clasice. le tot schimba nici nu mai stii ce sa alegi...