Noul Porsche 911 facelift este aici: în premieră, versiune hibridă cu 541 CP

Publicat marţi, 28.05.2024 18:15 de Tiberiu Safta

Porsche a prezentat oficial noul 911 facelift, cunoscut sub numele de cod 992.2. Noua versiune actualizată introduce, în premieră, o versiune hibridă, capabilă să ofere 541 de cai putere.

A venit momentul să facem cunoștință cu noul Porsche 911 facelift, cunoscut alternativ și sub numele 992.2. Pentru prima dată în cei 61 de ani de producție, legendarul model de performanță primește acum și o versiune hibridă, cu un propulsor care oferă 541 de cai putere. Pe lângă noua versiune electrificată, noul model actualizat aduce și noutăți vizuale la exterior, dar și dotări noi în habitaclu.

PORSCHE 911 CARRERA GTS, PRIMUL 911 HIBRID

Așa cum spuneam, cea mai mare noutate adusă de noul Porsche 911 facelift este o versiune hibridă, botezată Carrera GTS. Sub capota noului model se ascunde un motor boxer turbo cu 6 cilindri, de 3.6 litri, care este cuplat la două motoare electrice. Unul dintre acestea este integrat în turbocompresor și oferă, de unul singur, 15 cai putere. Al doilea motor electric este montat în cutia de viteze automată PDK și oferă un plus de putere de 54 de cai putere și 150 Nm.

În total, noul propulsor hibrid dezvoltă 541 de cai putere și 610 Nm. Fără asistență de la motoarele electrice, noul propulsor de 3.6 litri livrează 485 de cai putere și 570 Nm. Astfel, noul Porsche 911 Carrera GTS accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.0 secunde și atinge o viteză maximă de 312 km/h.

FĂRĂ MOD DE RULARE ELECTRIC

Interesant este faptul că, deși este hibrid, noul Porsche 911 Carrera GTS nu dispune de un mod de rulare electric. În schimb, motorul electric montat în interiorul cutiei de viteze este alimentat cu o baterie de 12 volți și cu o capacitate de 1.9 kWh. Celălalt motor electric, montat între turbocompresor și roata turbinei, funcționează și pe post de generator, cu ajutorul energiei rezultate din fluxul gazelor de eșapament.

O astfel de configurație permite utilizarea unui singur turbocompresor, fără nevoia de a monta unul suplimentar. De asemenea, propulsorul termic primește și tehnologia VarioCam. Față de versiunea de bază de dinainte de facelift, noul Porsche 911 Carrera GTS are o masă proprie mai mare cu numai 50 de kilograme.

VERSIUNE DE BAZĂ MAI PUTERNICĂ

Bineînțeles, noul Porsche 911 facelift este disponibil în continuare și cu motoare pur termice. Versiunea de bază Carrera primește un motor mai mic, de 3.0 litri, cu două turbocompresoare. De aici rezultă 394 de cai putere (+9 cai putere față de predecesor) și un cuplu de 450 Nm, ceea ce înseamnă un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.1 secunde (3.9 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono) și o viteză maximă de 294 de km/h.

Pentru început, noul Porsche 911 facelift este disponibil exclusiv cu cutie automată. Versiunea Carrera S, care va fi lansată abia în 2025, va primi și o cutie manuală.

SIGLĂ PORSCHE ILUMINATĂ, FARURI LED MATRIX ÎN STANDARD

În premieră pentru Porsche 911, farurile LED Matrix sunt acum dotare standard. Astfel, toate luminile sunt acum integrate în același bloc optic, inclusiv luminile de zi și de semnalizare. În partea din spate este prezentă o priză de aer nouă pentru bara din față și pentru capotă, iar aici avem, tot în premieră și o siglă Porsche iluminată, imediat sub stopurile LED unite.

În standard, atât versiunea de bază, cât și cea hibridă primesc jante de 19 inch în față și de 20 de inch în spate. Opțional, sunt disponibile și jante mai mari, de 20 de inch în față, respectiv de 21 de inch în spate. Pentru prima dată, clienții mai pot alege și jantele speciale Exclusive Design, care primesc lame din fibră de carbon pentru a îmbunătăți eficiența aerodinamică.

Noul model primește și aerodinamică activă cu flapsuri montate în bara din față și cu elemente aerodinamice montate sub caroserie. De asemenea, este disponibil și o evacuare sport pentru versiunea de bază Carrera.

COCKPIT DIGITAL, BUTON START-STOP

O altă premieră pentru Porsche 911 este un instrumentar 100% digital cu diagonală de 12.6 inch și cu 7 afișaje diferite. De asemenea, în locul unei chei de contact, motorul noului Porsche 911 facelift va fi pornit cu un nou buton start-stop, o altă premieră. Tot aici mai avem și un ecran central de 10.9 inch pentru sistemul multimedia.

Iar noutățile nu se opresc aici, deoarece, pentru prima dată în lunga sa istorie, noul Porsche 911 facelift este oferit în standard cu numai două scaune, în loc de 4. Anterior, această configurație era rezervată pentru versiunile mai performante ale lui 911. În schimb, Porsche oferă pachetul 2+2 gratuit pentru cei care, totuși, doresc să aibă 4 scaune.

DIRECȚIE INTEGRALĂ ÎN STANDARD

La final, noul Porsche 911 facelift beneficiază de sistemul Porsche Dynamic Chassis Control pentru suspensia activă, precum și de direcție integrală, care este acum dotare standard. Porsche mai oferă și o suspensie sport cu un sistem de amortizare variabilă și cu o gardă la sol mai joasă cu 10 milimetri.

Noul Porsche 911 facelift este disponibil în variantele de caroserie Coupe, Cabriolet și Targa. Comenzile au fost deja deschise în Germania, acolo unde prețul de pornire al versiunii de bază este de 128.700 de euro. Între timp, prețul de pornire pentru noua versiune hibridă este de 170.600 de euro.

via Porsche

  • , marţi, 28.05.2024 18:56

    o bijuterie de masina atat estetic dar si tehnic

  • spaclu lu manole, marţi, 28.05.2024 20:07

    Daca iti permiti, Porsche trebuie sa ai macar odata in viata.

  • Diana Șosoacă, marţi, 28.05.2024 20:16

    Care-s, concret, beneficiile hibridizarii dpdv al consumului de combustibil ? Zic ca acest detaliu era vital de semnalat. Din perspectiva performantei nu convinge pe deplin, avea valori intimidante si fara cele 50 kg. in plus. Care-i capitolul la care face cu adevarat diferenta vs varianta GTS non hibrida, poate la reprize ? Sigur la preț, nu ?:)

  • Diana Șosoacă, marţi, 28.05.2024 20:45

    Erată la spaclu lu manole Să ai Porsche 911 macar odata in viata.

  • Dutz, marţi, 28.05.2024 22:06

    Diana, era doar retorică, nu? ;) Știm ca nu ajuta la nimic… doar scade dinamismul, la fel știm ca nu-și cumpără nimeni Porsche pentru consum. Cu hibrid au închis gura focilor… pentru moment.

  • MarS, marţi, 28.05.2024 22:26

    Nici nu trebuiau sa ii zica hybrid, nu are sensul inteles adica de redus consumul sau emisiile. Intrebarea este cum va arata Turbo S ? :D Dar Turbo GT2 RS? :DDD

  • nobody, marţi, 28.05.2024 22:41

    Hibridul e facut pentru a atinge targetul de emisii stabilit de politicienii destepti. Doar ca e facut in stilul Porsche si reuseste sa nu-i creasca greutatea. Doar nu-ti iei masina de 170k si te uiti la economia de carburant de 2k eur pe 5 ani

  • Focă, miercuri, 29.05.2024 10:21

    Băi Putz, mai lasă-ne in pace măcar o zi. Delfinii ce mai fac?

  • Matei, miercuri, 29.05.2024 10:33

    Motorul electric diminuează/reduce turbo lag-ul. Guralivii anti-EV ar trebui să știe ce e aia.

  • ^^^, miercuri, 29.05.2024 11:57

    Turbosuflanta e asistata electric ca sa nu existe turbolagul ala de care zici. Deci tot nu are rost hibridizarea.

  • Diana Șosoacă, miercuri, 29.05.2024 12:59

    Porsche are intr-adevar resurse, a reusit sa așeze noul motor de 3.6L cu 11cm. mai jos în compartimentul motor comparativ cu fostul 3.0L. Spre comparatie, de la 2000 rpm noul motor de 3,6 litri are nevoie de 0,8 secunde pentru a atinge valoarea maximă de supraalimentare, 1,8 bari, spre deosebire de cele 3 secunde cat ii erau necesare vechiului 3.0L. Porsche nu uita de buzunarele voastre, ofera scaunele din spate, care mai adauga 10 kg la masa totala, ca opțiune gratuită în gama GTS.

  • andrei, joi, 30.05.2024 10:00

    ba are rost hibridizarea. devine clar mai responsiv cu ajutor electric. si au gandit-o super bine tehnic cu motorul ala integrat asa.