Noul Porsche 911 GT3 R Rennsport, o mașină construită special pentru circuit
Porsche a dezvăluit oficial noul 911 GT3 R Rennsport, o versiune de performanță bazată pe modelul de concurs GT3 R. Noul model este conceput exclusiv pentru a fi folosit pe circuit, iar acesta va fi produs în doar 77 de exemplare.
În cadrul unui eveniment pe circuitul Laguna Seca din Statele Unite, Porsche a dezvăluit în urmă cu puțin timp o versiune de performanță extremă a lui 911. Cel mai nou membru al familiei legendarului model poartă numele 911 GT3 R Rennsport și este o mașină creată strict pentru a fi folosită doar pe circuite. Altfel spus, noul model nu este legal pe drumurile publice.
Fiind o mașină de competiție în esență, noul model este bazat pe versiunea 911 GT3 R, și aceasta fiind la rândul său o mașină de curse. Caroseria noului model este creată aproape în totalitate de la zero. Singurele elemente preluate de la 911 GT3 R sunt capota din față și plafonul. Restul panourilor caroseriei sunt create special pentru versiunea Rennsport.
Partea din față este dominată de elemente sculptate în scopuri aerodinamice, aici fiind prezent un spoiler montat în bara din față. Bineînțeles, aceasta integrează și o serie de prize de aer pentru răcirea motorului și a altor componente importante. Aripile evazate prezintă un design unic în gama lui 911, iar în partea din spate avem un eleron masiv, cu un design inspirat de către emblematicul Brumos Porsche 935/77 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Daytona în 1978.
Tot în spate avem, pentru prima dată, inscripția Porsche iluminată cu roșu și amplasată imediat sub banda LED pentru stopuri. Exteriorul este completat de jante de 18 inch încălțate în anvelope slick. Noul Porsche 911 GT3 R Rennsport este construit la standardele de siguranță impuse de FIA. Astfel, în habitaclu avem un roll-cage și alte numeroase elemente de protecție preluate direct din lumea motorsportului.
Habitaclul lui 911 GT3 R Rennsport permite montarea a unui singur scaun, cel al pilotului. Acesta primește un instrumentar digital principal, precum și câteva ecrane suplimentare în care sunt redate imaginile camerelor exterioare. Asemenea camere sunt montate în zona oglinzilor.
Sub capota noului model de performanță se ascunde un motor boxer cu 6 cilindri de 4.2 litri, aspirat natural, care dezvoltă 620 de cai putere și care poate să urce în turații până la 9400 rpm. Motorul este conceput special pentru a rula cu combustibil de tip E25, astfel încât propulsorul noului model va putea fi alimentat chiar și cu combustibili sintetici.
Puterea este transmisă către roțile din spate, iar motorul este cuplat la o cutie de viteze secvențială cu 6 trepte, acționată prin padele amplasate la volan. Evacuarea a fost reproiectată special pentru ca sunetul motorului să fie și mai tare prin comparație cu 911 GT3 R. La final, suspensia noului model este preluată de la GT3 R, iar amortizoarele sunt reglabile în 5 direcții.
Noul Porsche 911 GT3 R Rennsport va fi produs în serie limitată. Mai exact, constructorul german va construi doar 77 de exemplare ale noului model.
via Porsche