Noul Porsche 911 Turbo S facelift: cel mai puternic 911 de serie are 711 CP

Publicat luni, 08.09.2025 10:37 de Tiberiu Safta

Porsche a lansat oficial noul 911 Turbo S facelift. Cel mai nou model din gama lui 911 are un motor hibrid care dezvoltă 711 cai putere, ceea ce îl face să fie cel mai puternic Porsche 911 de serie produs vreodată.

A venit momentul să facem cunoștință cu cel mai puternic Porsche 911 de serie din istorie. Acesta este noul 911 Turbo S facelift, care primește acum un motor hibrid și o caroserie mai aerodinamică datorită unui nou sistem de aerodinamică activă.

AERODINAMICĂ ACTIVĂ INTELIGENTĂ

La nivel estetic, noul Porsche 911 Turbo S facelift aduce câteva noutăți față de vechiul model. Cea mai mare noutate este adusă de aerodinamica activă inteligentă. În față, noul model de performanță primește aripi active de răcire amplasate vertical, precum și un spoiler frontal activ și reglabil. În spate este prezent un eleron extensibil și care se înclină în funcție de viteza de rulare.

Datorită noului pachet aerodinamic, noul Porsche 911 Turbo S facelift are un coeficient aerodinamic mai mic cu 10% față de vechiul model. De asemenea, noua aerodinamică activă îmbunătățește performanța de frânare în condiții de ploaie. Atunci când este selectat modul de ploaie, difuzoarele frontale se închid pentru a proteja discurile de frână din față împotriva apei.

NOUA CULOARE TURBONITE

Numeroase elemente vizuale, cum ar fi sigla Porsche, numele modelului, inserțiile vizibile în eleron, jantele și dungile vopsite sub geamurile laterale sunt vopsite în noua culoare numită Turbonite. Această culoare este disponibilă exclusiv pentru noul model.

Aceeași culoare se regăsește și în interior sub forma unor accente vizibile pe panourile portierelor, la volan, pe ceasul central Sport Chrono și în jurul consolei centrale. Această culoare apare inclusiv pe centurile de siguranță și pe anumite butoane din tunelul central. În premieră pentru Porsche 911, sunt prezente elemente decorative structurate din fibră de carbon îmbinate cu neodim. Tot aici avem și un capitonaj al plafonului realizat din microfibră perforată.

Ca dotări, noul Porsche 911 Turbo S facelift primește, printre altele, scaune sport reglabile electric în 18 direcții, adaptive și cu memorie. Pe tetiere este brodată și inscripția cu numele modelului.

CEL MAI PUTERNIC 911 DE SERIE

Sub capota noului Porsche 911 Turbo S se ascunde un motor boxer hibrid de 3.6 litri în 6 cilindri, bi-turbo, care dezvoltă 711 cai putere și 800 Nm. Cu aceste valori, noul Porsche 911 Turbo S este, oficial, cel mai puternic 911 de serie produs vreodată. Propulsorul preia sistemul T-Hybrid al lui 911 GTS și este ajutat de două turbocompresoare electrice. Partea electrică este alimentată de o baterie de 1.9 kWh, aceeași capacitate ca în cazul lui 911 GTS.

Cu o cutie de viteze automată PDK cu 8 trepte și cu tracțiune integrală, noul Porsche 911 Turbo S sprintează de la 0 la 100 km/h în 2.5 secunde, fiind mai rapid cu 2 zecimi de secundă față de modelul precedent. De asemenea, repriza de la 0 la 200 km/h durează 8.4 secunde, o îmbunătățire de 0.5 secunde. Cel mai puternic Porsche 911 de serie atinge o viteză maximă de 322 km/h.

CU 14 SECUNDE MAI RAPID PE NURBURGRING

Deși noul Porsche 911 Turbo S facelift cântărește mai mult cu 85 de kilograme față de vechiul model, acesta este acum mai rapid, inclusiv pe legendarul Nurburgring Nordschleife. Cel mai puternic Porsche 911 de serie a stabilit un timp de 7 minute și 3.92 secunde, ceea ce îl face mai rapid cu circa 14 secunde față de vechiul 911 Turbo S.

Pentru noul model, anvelopele din spate sunt mai late cu 10 milimetri comparativ cu vechiul mode. În standard, noul 911 Turbo S facelift aduce sistemul de frânare Porsche Ceramic Composite Brake, cu discuri mai mari și cu plăcuțe noi pentru o putere de frânare și mai mare. Discurile din față au un diametru de 420 milimetri, în timp ce discurile din spate au crescut de la 390 milimetri la 410 milimetri. Acestea sunt cele mai mari frâne montate pe un model Porsche cu două uși.

Alte noutăți includ sistemul electro-hidraulic Porsche Dynamic Chassis Control pentru șasiul adaptiv, faruri HD Matrix LED și un sistem de evacuare din titan, care este mai ușor cu 6.8 kilograme. Pentru prima dată, Porsche 911 Turbo S facelift primește brațe ale ștergătoarelor din fibră de carbon, care sunt cu 50% mai ușoare față de materialul obișnuit.

La final, Porsche oferă și un ceas de mână cu o carcasă din titan și cu o curea din piele, ambele finisate în culoarea Turbonite.

Deocamdată, Porsche nu a dezvăluit prețurile noului 911 Turbo S facelift.

via Porsche

  • Jian de la Calafat, luni, 08.09.2025 11:19

    Scheiße ! De miticul motor de 3.8L nu te atingi! Este straniu sa renunti la parametri net superiori ai rafinamentului, 102/76 mm. alezaj/cursa pentru niste firavi 97/81 mm. alezaj/cursa ai boxerului de 3.6L. O decizie total neinspirata. Vmax in scadere apreciabila de la 330km/h, bine macar ca au reusit sa-i ofere macar 200 mph. Si pentru ca arsu' (aparent) eco n-are cum sa fie oferit gratis, Porsche a stabilit ca se impune ca doritorii sa contribuie cu alti 25 000 Euro peste suma ceruta pentru 992.1 Turbo S. Zic ca-i aproape rezonabil pentru neavizati, cumperi 85 kg. suplimentare de Turbo S pentru numa' 25k Euro.

  • Opticianul, luni, 08.09.2025 11:27

    Parca era mai Fainutz inainte de facelift...