Noul Renault Clio va avea un "benzinar" de 0.9 litri şi 85 de cai

Publicat vineri, 12.08.2011 16:25 de Bogdan Mirică

Noua generaţie Clio va beneficia de noi motoare cu trei cilindri. Primul va fi o unitate pe benzină de 0.9 litri şi 85 de cai putere. În 2014 va sosi şi un diesel de 1.2 litri şi 98 de cai.

Lansarea celei de-a patra generaţii a modelului Clio reprezintă un moment important în istoria Renault. Constructorul francez pune la punct cu sfinţenie toate detaliile produsului său sub-compact, pentru a oferi pieţei un nou best-seller. Şi pentru ca succesul să fie garantat, Renault are nevoie şi de o gamă de motorizări competitivă.

Tocmai de aceea, francezii investesc masiv în dezvoltarea unor noi unităţi, supuse tendinţei generale de downsizing.

Unele motorizări cu patru cilindri, diesel şi benzină, vor fi trecute în rezervă. Locul acestora va fi luat, printre altele, de o unitate TCE de 0.9 litri, supraalimentată, capabilă să furnizeze 85 de cai putere şi 140 de Nm. Motorul se va alătura altor două unităţi TCE, de 1.2 litri 105 cai şi 1.4 litri 136 de cai.

Pentru fanii dieselului vor fi disponibile, mai întâi, deja cunoscutele versiuni de putere ale motorului de 1.5 litri: 75, 90 şi 105 cai putere. Nu va lipsi nici unitatea de nouă generaţie, 1.6 dCi de 130 de cai. În 2014 însă, gama noului Clio va fi împrospătată cu un nou diesel, cu doar trei cilindri şi o capacitate de 1.2 litri. Motorul va oferi două versiuni de putere, una de 80 şi una de 98 de cai putere.

Şi pentruc a ecuaţia să fie completă, pe unele versiuni de motorizare Renault va oferi publicului o transmisie cu dublu ambreiaj EDC.

  • antonny, vineri, 12.08.2011 17:40
    ****

    Sunt cam in urma cu motorul diesel de 1.2 ,GM deja testeaza in India pe spark .Cei de la GM au reuşit să obţină atât cea mai mare valoare a cuplului motor din clasa sa de cilindree, cât şi cel mai performant cuplu la turaţii scăzute pentru clasa de cilindre de până în 1.000 cmc. Motorul oferă 100 Nm la 1.250 rpm şi un cuplu maxim de 140 Nm la 1.750 rpm.Chevrolet va primi cel mai puternic motor diesel de un litru din lume.

  • the hep, vineri, 12.08.2011 18:03

    oare motoarele pe benzina vor avea injectie directa?

  • ScorpyonVAG, vineri, 12.08.2011 18:20
    @

    @antonny: dar daca ne gandim ca TDI-ul de la VAG furnizeaza doar 75Cp, si noul propulsor, va oferi 98cp, deci nu va fi chiar in urma cu ,,motorasul" diesel. 98CP ? sa nu uitam ca exista 1.9TDI de 90CP, 1.3CDTI 90CP, si multe alte motorizari, deducem ca este chiar performant.

  • Hadouken, vineri, 12.08.2011 19:17

    TDI-ul 1,2 de la VAG furniza (observa trecutul) 61 CP - dar cu un consum de 3 litrii/100 km si 1,4 75CP, erau valori in 1999.

  • C-G-C, vineri, 12.08.2011 19:39
    dci

    Am citit intr-o revista de profil, interesat fiind de Clio 4, ca noile motoare diesel de 1.2 si 1.6, sunt protejate de peste 30 de patente, fiind "pline" de tehnologie de ultima ora. @the hep: da, vor avea injectie directa si distributie pe lant.

  • ScorpyonVAG, vineri, 12.08.2011 20:22
    @

    @C-G-C: de unde stii de distributie ? @Hadouken: prima data sa folosit pe LUPO TDI 1.200CM3 61CP, iar acuma pe POLO 6R 1.200CM3 75CP. Si ei au progresat, insa Renault va lansa un motor mai performant.

  • Ducu, vineri, 12.08.2011 20:57
    Lant

    1.6 DCI e pe lant si asta pare derivat din 1.6, probabil va fi tot pe lant

  • @antonny, vineri, 12.08.2011 21:29

    140 Nm obtine motorul de 0.9 cmc pe benzina de la Renault, conform autointernationaal.nl , asa ca ce spui tu cu 140 Nm la diesel 1.0 cmc e praf in ochi. Sa-ti cumperi tu kitsch-ul ala de matiz! Se pare ca noul Clio va veni si cu 1.6 Turbo 190 CP de pe Juke. Asta in afara de versiunea RS. Autointernationaal conchide apoi foarte frumos: "In short, the Ford Fiesta and Volkswagen Polo may wet their pants: the fourth generation Clio Renault is going for gold! "