Noul Renault Espace facelift: design revizuit și sistem de recunoaștere a șoferului

Publicat joi, 20.03.2025 14:59 de Tiberiu Safta

Renault a dezvăluit oficial noul Espace facelift. Noua versiune actualizată a SUV-ului primește un design exterior revizuit, materiale noi în interior, precum și tehnologie nouă, inclusiv un sistem de recunoaștere a șoferului.

Constructorul francez a lansat oficial noul Espace facelift. Actuala generație, lansată în 2023, este prima sub forma unui SUV de dimensiuni medii. Pentru noul model, Renault a pregătit numeroase actualizări majore, atât la nivel estetic, cât și în ceea ce privește dotările și tehnologia. Noul Renault Espace facelift va fi disponibil pe piață de la sfârșitul primăverii.

PARTE FRONTALĂ REDESENATĂ

Noul Renault Espace facelift primește un design revizuit semnificativ față de modelul de până acum. Partea frontală este complet redesenată, cu o grilă nouă, o bară de protecție diferită și faruri cu un design nou și cu semnătură luminoasă nouă. În standard, noul model primește lumini de zi montate în bara de protecție și faruri LED adaptive. Opțional, clienții pot bifa și faruri LED Matrix.

Nu doar partea frontală este nouă, ci și partea din spate. Aici avem stopuri complet redesenate și sunt acum mai mici față de până acum. Bineînțeles, și acestea beneficiază de tehnologie LED și primesc o semnătură luminoasă nouă.

Noul Renault Espace facelift va fi disponibil în 3 linii de echipare la momentul lansării: Techno, Esprit Alpine și Iconic. Paleta de culori este îmbogățită cu o nuanță nouă de gri albăstrui Baltic.

SCAUNE NOI ȘI MATERIALE MAI CALITATIVE

În habitaclu, principalele noutăți constau în scaune față noi, care promit acum să ofere o susținere laterală mai bună. De asemenea, este prezentă și o tapițerie nouă, reciclată în proporție de 98%, precum și materiale noi, care se anunță a fi ceva mai calitative față de cele prezente la modelul de până acum.

În funcție de echiparea aleasă, tapițeria poate fi aleasă cu diferite culori. Echiparea de top Iconic aduce tapițerie textilă neagră sau gri, la alegere. Tot aici, Renault spune despre noul Espace facelift că are o izolare fonică mai bună, datorită utilizării de materiale noi în acest scop.

PLAFON PANORAMIC MAI MARE

Ca dotări, noul Renault Espace facelift primește un ecran curbat de 24 de inch pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia OpenR. Opțional, este disponibil și un head-up display de 9.3 inch. Cei din față au la dispoziție un încărcător prin inducție, două porturi USB-C și o priză de 12 volți. Pasagerii din spate primesc și ei două porturi USB-C, iar o a doua priză de 12 volți este montată în portbagaj.

Nou pentru Renault Espace facelift este plafonul panoramic Solarbay, cu o suprafață de sticlă de aproape 2 metri pătrați și cu funcție de opacitate. Plafonul este împărțit în 9 segmente cu reglare individuală a transparenței.

La fel ca până acum, noul Renault Espace facelift este oferit în versiuni cu 5 locuri și cu 7 locuri. În cazul primei versiuni, portbagajul are o capacitate cuprinsă între 692 litri și 2224 litri. Versiunea cu 7 locuri oferă un portbagaj cu o capacitate cuprinsă între 520 litri și 2054 litri. Cu scaunele din al treilea rând în poziție, portbagajul oferă doar un spațiu de 212 litri.

MOTORIZARE HIBRIDĂ DE 200 CP

Pentru început, noul Renault Espace facelift este oferit cu o singură motorizare. Mai exact, sub capotă se află un propulsor hibrid, alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1.2 litri turbo în 3 cilindri și din două motoare electrice alimentate de o baterie de 2 kWh. Întreg propulsorul dezvoltă 200 de cai putere, iar acesta este cuplat la o cutie automată multimodală.

Cu acest propulsor, Renault Espace facelift accelerează de la 0 la 100 km/h în 8.8 secunde și promite un consum mediu de 4.8 litri/100 km.

SISTEM DE RECUNOAȘTERE A ȘOFERULUI

Noul Renault Espace facelift este primul model de serie al mărcii care vine dotat cu un sistem de recunoaștere a șoferului. Acest sistem constă într-o cameră video montată în montantul A din stânga. Odată ce camera recunoaște șoferul, sistemul activează profilul utilizatorului cu toate setările personalizate activate, cum ar fi posturile radio preferate, poziția scaunelor și utilizarea aplicațiilor Google.

Alături de acest sistem, Renault Espace facelift mai vine dotat și cu butonul My Safety Switch. Prin acest buton amplasat pe volan, șoferul poate activa sau dezactiva setările preferate pentru 5 sisteme de siguranță avansate în același timp. Noul model primește și tehnologie de condus autonom de nivel 2, grație sistemului Active Driver Assist.

SCOR PENTRU ȘOFAT ÎN SIGURANȚĂ

Noul model integrează și tehnologia Safety Score, prin care șoferul este evaluat în funcție de cât de sigur este la volan. La finalul fiecărei călătorii, șoferul primește un scor de la 0 la 100 pentru siguranță, iar sistemul poate oferi și sfaturi personalizate de îmbunătățire a condusului în siguranță.

De asemenea, noul Renault Espace facelift mai primește și sistemul Safety Coach, care analizează în timp real datele cu privire la riscurile din timpul unei călătorii.

Noul Renault Espace facelift va fi disponibil de la sfârșitul primăverii. Prețurile nu au fost încă anunțate.

via Renault

  • alex_cu_a_mic, joi, 20.03.2025 16:07

    Am impresia ca daca se va mai face o viitoare generatie Concorde, va fi motorizata tot cu 1.2 turbo si motor electric.

  • Jian de la Calafat, joi, 20.03.2025 18:01

    Daca au oferit prima dintre primeniri -sunt convins ca n-are cum sa fie ultima, parol!- la nici doi ani de la debut, situatia-i dramatica pentru nava amiral Renault. A propos, a reusit sa egaleze macar vanzarile Talisman -cu a sa caroserie considerata desueta pentru aceste vremuri- in primii sai doi ani (2015-2017)? ....Cel mai probabil, nu. N-avea cu ce sa capteze, noul Espace este un summum al neajunsurilor. Faceliftul nu fascineaza nici pe departe, dar designerii Renault au beneficiat de-un mare avantaj: mai jos n-aveau unde sa coboare, bifasera deja hidosul deplin in urma cu cca. 2 ani. Ce-i apartine lui De Meo este pus deoparte, tenacitatea sa debordanta in a silui in fel si chip, atat Dacia cat si Renault. Asadar, De Meo a validat tuturor faptul ca este un prădător patologic. Orice societate bine pusa la punct reactioneaza in consecinta, anihileaza imediat astfel de comportamente extrem de nocive, dovedite deviante, ale caror consecinte sunt deja teribile. Rog institutiile abilitate ale statului sa-si faca datoria, este (si) rolul lor sa ne protejeze.

  • Ambulanța, joi, 20.03.2025 23:05

    Ni-no-ni-no!