Noul Renault Master este aici: versiunea electrică are autonomie de peste 410 kilometri

Publicat marţi, 21.11.2023 16:03 de Tiberiu Safta

Renault a dezvăluit oficial noua generație Master. Noua utilitară franceză primește și versiuni electrice, cu o autonomie de peste 410 kilometri.

Renault a prezentat oficial cea de-a patra generație a utilitarei Master. Noul model aduce un design complet nou, precum și o gamă bogată de motorizări care include motoare diesel și versiuni electrice, precum și o versiune cu hidrogen, care va fi lansată în viitor.

DESIGN PĂTRĂȚOS ȘI FARURI LED MARI

Noul Renault Master adoptă un limbaj de design complet diferit față de generația anterioară. Caroseria rotundă și fluidă este înlocuită de un design pătrățos și mai ascuțit, vizibil în special în partea din față. Aici putem remarca faruri LED desenate în forma literei C, precum și o grilă de dimensiuni foarte mari, în centrul căreia este montată noua siglă a mărcii franceze.

Renault precizează că noua generație Master este mai aerodinamică față de modelul anterior, datorită caroseriei noi care are un coeficient aero mai mic cu 20%. Partea din spate are un design simplu și este mai îngustă față de modelul de dinainte, însă forma asimetrică a geamurilor din spate este păstrată.

Pentru început, noul model utilitar va fi disponibil în 20 de variante de caroserie diferite cu siluete cuprinse între 11 metri cubi și 22 de metri cubi. Ușa glisantă laterală are o deschidere mai mare cu 40 de milimetri, iar suprafețele de încărcare sunt mai lungi cu 100 de milimetri. Inclusiv raza de virare este mai mică cu 1.5 metri față de generația anterioară.

HABITACLU DIGITALIZAT

Noul Renault Master aduce și un design nou al habitaclului, fiind acum mai pătrățos ca înainte. În premieră, noul Master vine echipat în standard cu un ecran central de 10 inch, precum și cu un instrumentar digital. Mai mult, modelele echipate cu cutie automată au maneta pentru selectarea treptelor de viteză amplasată lângă volan, ceea ce creează mai mult spațiu în zona centrală.

Și pentru că tot am vorbit de spațiu, habitaclul noii generații Master are o capacitate de 135, un plus de 25% față de generația trecută.

Bineînțeles, noul model primește 3 scaune. Cel din mijloc poate fi rabatat și transformat într-o măsuță. Spătarul scaunului din mijloc integrează un spațiu de depozitare pentru laptop-uri, precum și câteva porturi USB-C.

4 MOTOARE DIESEL MAI EFICIENTE

Noua generație Renault Master primește în gama de motorizări nu mai puțin de 4 motoare diesel. Clienții vor putea alege între versiuni cu 105, 130, 150 sau 170 de cai putere. Acestea pot fi cuplate la o cutie manuală cu 6 trepte sau la o cutie automată cu 9 trepte. Indiferent de varianta de putere aleasă, noile motoare diesel promit să ofere un consum mediu mai mic cu 1.5 litri/100 de km față de generația anterioară.

DOUĂ VERSIUNI ELECTRICE

Noul model este disponibil și în două versiuni electrice. Prima versiune primește un motor de 130.5 cai putere, iar propulsorul mai puternic dezvoltă 143 de cai putere. În ambele cazuri, acestea oferă un cuplu de 300 Nm.

Cea dintâi versiune este alimentată de o baterie de 40 de kWh, de unde rezultă o autonomie de 180 de kilometri în regim WLTP. Versiunea mai puternică primește o baterie mai mare, de 87 de kWh, ceea ce înseamnă și o autonomie mai bună: peste 410 kilometri în regim WLTP. Bateria va putea fi încărcată la o stație de încărcare rapidă de 130 de kW, unde 30 de minute de alimentare sunt de ajuns pentru o autonomie de 229 de kilometri.

În viitor, noul Renault Master va primi și o versiune alimentată cu hidrogen.

20 DE SISTEME DE ASISTENȚĂ ȘI FRÂNARE DINAMICĂ

Noul Renault Master primește un sistem de frânare dinamică, prin care eficacitatea frânelor rămâne neschimbată indiferent de greutatea transportată. De altfel, noul Renault Master poate să care până la 1625 de kilograme de marfă.

De asemenea, noul model vine dotat cu nu mai puțin de 20 de sisteme de asistență, care includ: frânare de urgență automată, stabilitate laterală activă, asistent inteligent pentru limita de viteză și asistent de stabilitate pentru remorci.

Versiunile electrice ale noului Master beneficiază și de sisteme V2L și V2G, prin care mașina devine o sursă de alimentare. La final, noul model primește și sistemul multimedia OpenR Link, cu conexiune wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto.

Noul Renault Master va fi disponibil începând din primăvara lui 2024.

via Renault