Noul supercar Ford GT sfidează normele de consum: este chiar mai însetat decât strămoșul său, vechiul Ford GT
Agenția Americană pentru Mediu a publicat consumul obținut de supercarul Ford GT în timpul testelor sale oficiale. A reieșit că acesta consumă mai mult și decât vechiul Ford GT.
Noul Ford GT este unul dintre cele mai dorite modele din istoria Ovalului Albastru. Numărul clienților care și-ar fi dorit mașina depășește cu mult oferta Ford. Chiar dacă au existat doar cuvinte de laudă până în acest moment, Ford GT nu pare a fi mașina perfectă.
Cel puțin nu după ce Agenția Americană pentru Mediu (EPA) a calculat consumul real al supercarului Ford.
Însă, dacă le punem pe lângă cele ale rivalilor din segment, ele par destul de mari și exagerate în contextul eforturilor actuale de reducere a consumului și emisiilor. Spre exemplu, Ferrari 488 GTB se laudă cu un consum mediu de 13 litri/100 de kilometri, Lamborghini Huracan cu 13.8 litri/100 de km, iar Honda NSX, cu propulsia sa hibridă, promite 11.2 litri/100 de km. Toate aceste valori sunt cele comunicate de aceeași agenție americană.
Mai mult, potrivit datelor EPA, noul Ford GT este chiar mai însetat decât strămoșul său, deși dispune de un motor V6 Ecoboost de 3.5 litri, mai mic decât clasicul V8 de 5.4 litri. Vechiul Ford GT consuma 19.6 litri în oraș și 12.3 litri pe autostradă.
Chiar dacă nu va fi un element îngrijorător pentru viitorii săi clienți, consumul ridicat, la pachet cu emisiile mai mari, ar putea aduce taxe mai ridicate pentru clienți, în funcție de țara în care este înmatriculat supercarul.
Deci se arata ca motorizarile mici supraalimentate nu sunt mai economice decat unele mari si aspirate. Pana la urma nu este nici un V8 pe acest model ? E blasfemie.