Noul Volkswagen Golf R facelift: 333 de cai putere

Publicat miercuri, 26.06.2024 12:39 de Tiberiu Safta

Volkswagen a lansat oficial noul Golf R facelift, cea mai puternică versiune a compactei germane. Noul model primește un motor de 333 de cai putere și o ediție specială nouă.

Constructorul german a dezvăluit oficial noul Golf R facelift. Aceasta este cea mai puternică versiune a compactei germane și este și al doilea cel mai puternic Golf de serie din istorie, după noul Golf GTI Clubsport.

MOTOR DE 333 CP

Asta se datorează unui motor de 2.0 litri turbo care dezvoltă 333 de cai putere și 420 Nm. Față de precedentul Golf R, noul model este mai puternic cu 14 cai putere. Motorul este cuplat la o cutie automată DSG cu 7 trepte, iar puterea este transmisă către toate roțile cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală 4Motion. Acesta din urmă include și tehnologia de vectorizare a cuplului R-Performance Torque Vectoring.

Noul Volkswagen Golf R facelift atinge o viteză maximă limitată electronic la 250 de km/h. Dacă bifezi pachetul opțional R-Performance, atunci vei avea o viteză maximă mai mare, de 270 de km/h.

MOD DE RULARE SPECIAL PENTRU NURBURGRING

Pachetul opțional R-Performance nu doar că mărește viteza maximă a noului model, dar aduce și două moduri de rulare noi: Drift și Special. Cel dintâi mod de rulare este conceput special pentru derapaje controlate, în timp ce modul Special oferă cele mai bune setări pentru un tur rapid pe legendarul Nurburgring.

Același pachet opțional mai adaugă și un eleron mai mare, precum și un cronometru GPS și un indicator al forțelor laterale și longitudinale (G-Meter).

SIGLĂ VOLKSWAGEN ILUMINATĂ

Noul Volkswagen Golf R facelift este disponibil în variantele de caroserie hatchback și Variant. În cazul variantei break, portbagajul are o capacitate maximă de 1642 de litri, cu bancheta rabatată. Ambele variante vin dotate cu șasiul adaptiv DCC.

La exterior, noul hot hatch primește faruri LED Plus redesenate, precum și o siglă Volkswagen iluminată. Bara din față integrează elemente aerodinamice active, iar în spate avem și stopuri LED noi. Exteriorul este completat de jante de 19 inch cu un design nou și care cântăresc doar 8 kilograme pentru fiecare roată.

CHATGPT INTEGRAT

În habitaclu, noul Volkswagen Golf R facelift primește scaune sport cu tetiere integrate în spătarele scaunelor, precum și numeroase accente albastre sub forma unor cusături sau suprafețe vopsite. Aici avem și un instrumentar digital de 10.23 inch, precum și un ecran central cu diagonală de 12.9 inch și care afișează o grafică nouă.

Noul model de performanță primește și un asistent vocal cu ChatGPT integrat, precum și suprafețe tactile iluminate pentru reglarea temperaturii. Opțional, vor fi disponibile scaune îmbrăcate în piele Nappa și ornamente din fibră de carbon.

EDIȚIE SPECIALĂ BLACK EDITION

Odată cu lansarea noului Golf R facelift, Volkswagen prezintă și o ediție specială pentru noul său model de performanță. Noua ediție poartă numele Black Edition și primește o vopsea neagră, alături de embleme întunecate, etriere vopsite în negru, jante de 19 inch cu design exclusiv, faruri LED IQ Light Matrix cu tentă închisă și terminații ale evacuării vopsite în negru.

Pe piața din Germania, noul Volkswagen R facelift pornește de la 53.795 de euro pentru varianta hatchback, respectiv 55.065 de euro pentru varianta break. Ediția specială Golf R Black Edition propune un preț de pornire de 58.440 de euro. Pe această piață, pre-vânzările vor începe în 3 iulie.

via Volkswagen

  • Fick, miercuri, 26.06.2024 14:45

    Tristă masină, ma scuzați!

  • Diana Șosoacă, miercuri, 26.06.2024 16:25

    Golf = Sfântul Graal al clasei compacte.

  • DC, miercuri, 26.06.2024 17:43

    S-au dus vremurile in care Golf era masina poporului. 55.000 euro acum? Adio masina nemteasca daca asa trateaza viitorii posibili clienti cu aceste preturi.

  • Dutz, miercuri, 26.06.2024 18:18

    Cele câteva elemente vizuale gen jenți, spoilere, eleron.. nu scot din anost-itate un model care nu are ce trebuie pentru un R. Chiar dacă la condus ar fi dezirabilă… nu-i destul.

  • @ Dutz, miercuri, 26.06.2024 18:56

    Jante, nu Jenti. * Nu sunt unul din vehementii tai denigratori, ci doar un automobilist dornic de exprimare corecta.

  • Andrei, miercuri, 26.06.2024 20:55

    Unii nu inteleg ca exact asta apreciaza clienti de Golf: faptul ca nu ies in evidenta si ca masina arata banal. E drept ca 8 nu mai e lanivelul lui 7.

  • Andrei, miercuri, 26.06.2024 20:56

    Dar trebuie sa fii nebun sa dai 60000 euro pe asa ceva.

  • Seriff, joi, 27.06.2024 10:12

    @20:56 Si ce anume din clasa hot hatch ai putea sa iei mai ieftin? Ma refer la o masina pe benzina de minim 300 de cai, in afara de electrice, alea nu sunt masini.

  • Banditos, joi, 27.06.2024 11:25

    Si acum poate o pun de un duel Golf R vs Civic Type R,

  • Diana Șosoacă, joi, 27.06.2024 15:57

    Dutz Constat ca ai devenit mai catolic chiar si decat Papa. P.S. N-am deplina convingere a faptului ca este tocmai o calitate.:)