Noul XPeng G9 este SUV-ul electric cu cea mai rapidă încărcare din lume

Publicat joi, 22.09.2022 12:43 de Alexandru Monenciu

Constructorul chinez de automobile a publicat noi detalii și imagini cu SUV-ul electric G9. Acesta va fi comercializat la nivel global, după cum au anunțat, anterior, reprezentanții companiei.

Chinezii de la XPeng își pregătesc, de aproximativ 2 ani, debarcarea pe piețele internaționale, inclusiv pe cea din Europa. Unul dintre modelele care îi vor face cunoscuți este SUV-ul cu zero emisii G9.

Acum, constructorul asiatic a publicat noi detalii despre acesta. Așadar, aflăm că noul XPeng G9 va fi disponibil în 6 versiuni: trei cu roți motrice spate și trei cu tracțiune integrală.

Cele dintâi vor fi echipate cu un singur motor electric, care dezvoltă 313 CP și 430 Nm. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră va fi atinsă în 6.4 secunde, iar viteza de top se oprește la 200 km/h. Autonomia variază între 570 și 702 kilometri (standardul chinez).

Clienții care bifează una dintre cele 3 versiuni cu tracțiune integrală vor primi 2 motoare electrice care dezvoltă în total 551 CP și 717 Nm. Asta înseamnă că repriza 0 - 100 km/h durează, în acest caz, 3.9 secunde. Viteza maximă rămâne neschimbată.

La rândul ei, autonomia maximă este de 650 de kilometri.

SUV-UL ELECTRIC CU CEA MAI RAPIDĂ ÎNCĂRCARE DIN LUME

Potrivit celor de la XPeng, noul G9 este SUV-ul electric cu cea mai rapidă încărcare din lume. La o stație de 480 kW trebuie să aștepți 5 minute pentru o autonomie de 200 de kilometri. Repriza 10% - 80% durează 15 minute.

Trecând peste designul exterior, SUV-ul cu zero emisii G9 are o lungime de 4.891 milimetri, o lățime de 1.937 milimetri, iar 1.680 de milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii. Portbagajul are o capacitate de încărcare cuprinsă între 660 și 1.576 de litri.

Cel de la volan are la dispoziție un instrumentar de bord digital și două display-uri centrale de 15 inch fiecare. Sistemul multimedia are asistent vocal cu răspuns rapid și care poate controla peste 600 de funcții ale mașinii.

Tot la capitolul tehnologie amintim sistemele de asistență de generația a doua, cei 31 de senzoi, camera video montată în față și două senzori LiDAR.

XPeng G9 va fi comercializat la nivel global. Primele exemplare vor fi livrate în China, începând cu luna octombrie, iar prețurile pornesc de la circa 44.500 de euro și ajung până la 67.500 de euro.

via Carscoops

  • Vali, joi, 22.09.2022 13:42

    15 minute pana la 80%? Pai ei nu stiu ca un plin la diesel dureaza 2 minute si asigura un range de 1000km lejer? Si acest pret de maxim 67000 euro este exagerat. Poti lua cu banii astia un sfert de Alpina B7 cu motor V8 si 2 turbine :)) Tot mai bun un BMW dizal pana la urma in Romania...

  • Catalin, joi, 22.09.2022 15:24

    Să am banii ăștia, aș cumpăra pe loc și P7 și G3 și G9, oricare dintre ele.Si NIO și BYD....

  • Ha ha ha, joi, 22.09.2022 15:36

    la statie de 480kW. Pai la ce curent e acolo trebuie sa declansezi incarcarea cu telecomanda sa scapi de riscul de a fi traznit. 15 minute e de la 0 la 80 sau de la 10 la 80 ca ma gandesc ca nimeni nu poate ajunge la incarcat cu zero. Nu de alta dar riscul de a te face de rahat cu pana prostului e criminal de mare la aceste masini.

  • Dutz, joi, 22.09.2022 17:35

    Ok, este despre electrice si evoluția lor (așa cum este), nu văd relevantă comparația cu diesel (deșii nici un secret ca-s fan datorită propriilor nevoi). Pe de alta parte in acest caz nu este nici o evoluție care poate fi fructificata pentru ca nu are omul unde sa încarce la cât poate “trage” masina. Altfel spus cu un Class ajungi in același timp de la A la B ca si cu Porsche, dar dacă poți financiar si vrei Porsche nu am nici un drept sa-ți spun ca ești dobitoc nu-ți iei Class (ales aleator). Așa ca dacă cineva se descurca cu o electrică si nu-l interesează investiția șamd, toate bune. In materie de masini majoritatea ne luam mai mult decât ne trebuie si peste ce ne permitem, sau pe firma ;)

  • Mircea Badea, vineri, 23.09.2022 04:04

    Din păcate e suv... totuși nu se poate conduce și ecu cu doar o treime din putere?

  • Seriff, vineri, 23.09.2022 14:15

    Astia ne zic sa facem dus in 2, sa stam la 19 grade, sa stingem becul si aici se vorbeste de statie de 480 kw, cand vreodata va exista asa ceva pe toate drumurile? Cand o face plopul pere. Astia la Ikea au inchis amaratele alea de 22 kw. Astea sunt stiri SF care niciodata nu vor fi putea fi concretizate in lumea reala, adica sa fie full de astfel de statii. Si da, tehnologia diesel este, a fost si va fi cea mai buna. Motoarele noi, sunt silentioase, economice si fiabile

  • r, vineri, 23.09.2022 22:15

    Prin acest articol China ne arată că la ei nu este criză de curent(au un program de sute de centrale pe cărbune ), gaz au de la cioloveci, nu s-au aliniat la directivele Davos și de aceea își permit să dea ora exactă la electrice. Dar nici stații de încărcare la 480 KW nu cred că au, poate doar de 1 MW în visurile lor maoiste, și nici baterii care să suporte prăjirea la puterea asta. Este doar un exercițiu de dominare psihică în speranța ocupării Taiwanului.

  • adig01, sâmbătă, 24.09.2022 09:58

    480kw veți găsi doar langa centrala atomica de la Cernavodă conectat direct la reactoare. Abia găsești cate o priza de 50kw libera iar pentru 150kw spui o rugăciune iar ei vin cu 480...

  • Mircea Badea, duminică, 25.09.2022 20:46

    dezvoltarea electrica este exponentiala, nu ca la afumatoare. in curand ti se va scula parul la fiecare cativa km..

  • Seriff, luni, 26.09.2022 09:01

    @Mircea Badea, pentru tine am lasat diesel-ul 10 minute dimineata sa mearga la relanti. Sper sa te afum cat mai mult.

  • eu, duminică, 26.11.2023 10:28

    consider ca un pret mai mare de 35,000 euro nu isi are rostul sa dai pe o masina in romania la ce infrastructura exista iar unde ajunge un bme s-au tesla ajunge si dacia 1300