Noutați Volvo: facelift pentru XC40 Recharge și versiune entry-level pentru C40 Recharge
Constructorul suedez de automobile anunță o serie de noutăți pentru modelele cu zero emisii C40 Recharge și XC40 Recharge. Acesta din urmă a primit un facelift minor, iar cel dintâi o versiune cu un singur motor electric.
Modelele cu zero emisii Volvo C40 Recharge și XC40 Recharge au primit acum o serie de îmbunătățiri. De acum, gama lui C40 Recharge include și o versiune mai accesibilă, echipată cu un singur motor electric.
Unitatea cu 231 CP și 330 Nm este montată pe puntea față, iar din pachet mai face parte și o baterie cu capacitatea de 69 kWh. Constructorul suedez anunță o autonomie de 434 kilometri (ciclu WLTP), acumulatorul putând fi încărcat și la stații rapide. În acest caz, repriza 10 - 80% durează 32 de minute.
În ceea ce privește variantă cu zero emisii a lui XC40, aici putem spune că este vorba despre un facelift minor. Volvo a pregătit o grilă frontală fără ramă, spoiler față revizuit, faruri retușate, jante cu design nou, iar paleta de culori exterioare a fost completată cu nuanțe noi.
Pentru interior, clienții vor putea bifa și o tapițerie din materiale sustenabile, așadar fără urmă de piele.
via Volvo
-
@Dutz, sâmbătă, 05.03.2022 11:56
Cred ca la Volvo vorbim de mici modificari estetice din cate se vede si Volvo, spre deosebire de multi altii, au tinut acelasi aspect al masinilor si pe electrice un xc40 electric nu difera ca aspect prea mult de un xc40 pe benzina sau diesel cu exceptia grilei din fata si alte mici modificari. Cat despre electrificare, Volvo a facut pasi mari inca de acum vreo 6-7 ani cu PHEV. Si ei vand electrice din ce in ce mai bine. Eu zic sa nu iti mai dai cu parerea despre ce vor face altii, ca nu se potriveste cu ce vrei tu. Daca vrei, poti reveni la telefon fix cu fir, TV/monitor cu tub (care cantareau kg bune) si calculatoare care se intindeau in cateva camere, iar acum ai mai multa putere intr-u laptop pe care il bagi intr-o geanta/rucsac. Eu zic ca trebuie sa evoluam. Tu ce crezi?
-
^^^^, sâmbătă, 05.03.2022 12:19
Edikkk! tu esti?
-
Mana-rece-suflet-cald, sâmbătă, 05.03.2022 14:53
@Dutz, nu e nimic schimonosit la Volvo. De exemplu, ce vezi tu schimbat la XC40 Recharge, față de variantele cu motor termic sau hibrid plug-in? Sunt perfect identice ca aspect, doar grila diferă, din motive evidente. Apoi, mașinile electrice au nevoie disperată de un CX mai bun, pentru eficiență și un range mai mare, de aceea au forme mai atipice. Apoi, nu știu de unde culegi tu cifrele alea, dar Volvo se ține de promisiune. Din 2030, toate mașinile noi, vor fi electrice sau plug-in hibrid. Că vrei tu, sau nu, se va întâmpla. Deci, obișnuiește-te cu ideea că nu faci parte din publicul țintă al acestei companii, ca și a multor altora. În rest, e loc pentru toată lumea, noi nu vom mai fi pe acest pământ când nu vor mai circula deloc mașini termice. Așa că bucură-te în continuare de ce ai, mergi în călătorii cu familia sau prietenii și nu mai duce grija celor care duc lumea înainte. Parafrazând o reclamă, "Lasă că știu ei ce fac!"
-
Dutz, sâmbătă, 05.03.2022 16:00
Am înțeles ca aveți de recitat imnul pro electrice. Nu are nici o legătura povestea asta cu evoluția telefonului, dar atâta ați reușit voi ca si argumente așa ca ce sa mai spun. Copy/paste. Putem compara masina cu căruță sau cu mersul pe jos… așa ca se fie o comparație corecta pe pare de evoluție a mobilității. Indiferent de motor tot masina este iar Electricele încă sunt foarte scumpe ECO, nu au autonomie, se încarcă foarte greu… deci unde-i evoluția? Nu in ultimul rând vorbeam de electrice in general… textul meu încă se poate re-citi, nu am criticat nici un model electric de la Volvo. Intr-un face lift minor la exterior este posibil ca lucrurile sa stea diferit la partea tehnica. Îmi iau cifrele de la job pe parte de vânzări, service, dificultăți pe parte tehnica, defecte etc… lucrez in automotiv de aproape 20 de ani. Dacă am știi cu ce provocări se confrunta Electricele ca si componente, cablaje si ma refer la complexitate si fiabilitate ați înțelege mai ușor ca nu sunt împotriva electricelor. In foarte multe cazuri si aspecte nu sunt dezvoltate complet, se schimba specificațiile de producție in draci, asta înseamnă ca deșii vorbim de aceeași masina de la același producător avem componente cu diferențe majore in mai puțin de 6 luni. Ne întrebam unii cum se va face întreținerea acestor “unicate”, ce se întâmpla in caz de accident minor cu daune si pe parte tehnica? Am masina (și de la job- Volvo XC60 T6 cu de toate) al cărei cost acoperă fără probleme o electrică si cred ca ai înțeles de ce nu fac parte încă din publicul țintă. Conduc spre 1000 km pe săptămâna (deci autonomia contează) si infrastructura pentru încărcare este aproape zero pe aici la fel si planurile de dezvoltare. Volvo a vândut 2 electrice in 6 luni VS 350 clasice. Șeful Volvo pe zona locuiește la 3 case de mine, hibridele nu ma interesează… da deloc. In foarte multe tari este prea repede impusă treaba… avem exemple in România din păcate câte vrem, încă nu sunt drumuri, de câte ori ne urcam la volan si parcurgem 300, 400 de km ne expunem unor riscuri enorme… dar nu voi una si buna cu evoluția telefonului si va mirați de ce sunteți considerați limitați si manipulați… ați (nu știu exact câți sunteți, ca nu aveți cohones nici măcar sa folosiți același pseudonim) înțeles? Simplu?
-
@Dutz, duminică, 06.03.2022 00:15
Eu cred ca are foarte mare legatura evolutia telefonului cu cea a masinilor. Nu doat ca are legatura ca si asemanare, dar daca casti ochii bine Apple vrea sa se bage pe piata masinilor electrice, Huawei, Sony. Deci mai clar de atat nu cred ca poate fi. Si s-au mai dat niste exemple: plice electrice/vitroceramice/inductie sunt peste aragazele vechi pe Gaz. Exemplele pot continua la nesfarsit. Dar evolutia variaza foarte mult de la tara la tara. Daca prin vest toti dezvoltatorii imobiliari sunt obligati sa puna din faza de constructie planuri fotovoltaice pe case si cladiri, pe la romani mai greu. Fa un experiment foarte simplu: mergi pe Google maps pe satelit si vezi cam cate case si cladiri au panouri solare pe ele prin Olanda, Danemarca, Anglia si compara cu Romania. Apoi vezi cate centrale eoliene au si compara cu Romania. Apoi vezi ce infrastructura de incarcare are o tara mica precum Olanda, vezi apoi Germania si compara cu Romania. Si apoi vezi cam cate masini noi si cate sh cumpara olandezii, germanii, englezii si cam cate iau romanii. Suntem mult in urma si ramanem din ce in ce mai mult. Asta pentru ca treaba e simpla: toti zic ca nu se poate si nu se merita, asa cum zici si tu. Daca aceeasi atitudine ar fi avut-o si cei din vest, ar fi fost si ei ca romanii. In schimb la ei se vrea si se poate. Germanii isi cumpara electrice desi au autostrazi fara limita. La ei intra pe piata Tesla, Fisker, fara frica pentru ca stiu ca asta e viitorul. In Norvegia intra pe piata Xpeng, Nio, desi deja sunt multe firme deja consacrate pe acolo de 10 ani. Tot se mai baga si altii pentru ca EXISTA CERERE. Deci nu recita nimeni imnuri, asta e realitatea. Ca romanii sunt foarte limitati, asta se vede: fug toti din tara de ce bine o duc! Si unde se duc??? Doar nu se duc la mai rau, majoritatea emigreaza in vest si tarile nordice. Aia vand sh diesel si trec pe electrice, romanii "fac afaceri" cumparand de 3 ori mai multe jafuri decat masini noi, pentru ca stiu ei bine ca un Bemveu sh cu cate sute de mii de km si facut din bucati, e mult mai bun si arata mai bine ca un Logan. Asta in timp ce germanii, englezii cumpara sandero si duster fara sa le fie rusine, desi ar putea si ei sa ia sh-uri de la ei din tara.
-
Dutz, luni, 07.03.2022 02:46
Din nou te duci la imnul copy/paste obsesiv. Diferența între clasice si electrice nu este cum spui tu de la telefonul cu disc sau telegrama la smartphone. Va place sa aberați ca si cum a-ți schimba ceva. Dacă ți se potrivește electrica nu te poate opri nimeni sa faci ceva in privința asta. Doar am remarcat ceva legat de design-ul unor electrice (si nu putine) care mi se pare exagerat si deloc elegant (pararea mea, care este subiectiva). Faptul ca se anunța face lift la care-ți trebuie instrucțiuni sa vezi despre ce-i vorba… nu-i știre, nu merita sa se vorbească sau sa se scrie un articol. Faza ca trebuie sa fie aerodinamice, din nou nimic nou, toți știm acest lucru de mulți ani si dacă bine țin minte Mercedes (si nu doar) s-a cam apropiat de Cd 20, in consecință nu se mai pot face minuni deșii este loc de îmbunătățiri tot timpul. Nu doar Electricele profita de un coeficient redus… mai ales ca in general nu se conduc cu viteze mari VS clasicele (diesel) care bagă la greu pe autostrăzi peste 30.000 km/an. Panouri pe case… serios??? Abia duc gospodăria si ce faci in cele 100 zile pe an fără soare? De ce s-au dat drumul din nou la nucleare, sau chiar mai rău se vor reporni cele pe cărbune? Încă nu suntem nici la 5% electrice pe drumuri iar ca si km parcurși nu depășesc 0,5%… asta este realitate, nu cratere de la 5 buc anul trecut la 15 anul asta, wauuu 300% de la nimic la nimic!!! Nu zic ca nu se poate cu electrică, nu zic ca nu ajuta in câteva situații… din contra este loc si pentru una si pentru alta și mai mult încă mare nevoie. Hai sa vedem când le scade prețul, creste autonomia, scade timpul de încărcare, scade greutatea, se dezvolta infrastructura… si mai vorbim. Cam multe de rezolvat, nu?
-
@Dutz, luni, 07.03.2022 09:40
Ti se par tie multe de rezolvat. La norvegieni, olandezi nu li se pare. Au si infrastructura, au si masini electrice multe pentru ca vor si pot. Nici norvegienii si nici olandezii nu au soare 365 zile pe an si nici temperaturi excelente, dar nu au vazut in asta o problema. Daca zici de pret, greutate, performante, vezi ca s-a facut un comparativ la BMW cu ICE si full electric: preturile asemanatoare, greutati asemanatoare, performante asemanatoare. Deci avand in vedere ca suntem la inceput de drum in electrificare, in maxim 5 ani electricele vor fi mai ieftine ca cele cu motoare termice, mai usoare si nici nu vor avea probleme cu autonomia sau infrastructura in tarile dezvoltate (Romania este inca groapa de gunoi pentru germani, nu se ia in calcul decat pentru sh-uri vandute, nu masini noi).
-
Seriff, luni, 07.03.2022 11:10
Ce vrajeala, daca te duci in Olanda, e plin de termice, unde sunt electricele alea? In trafic nu sunt, trec rar, dar propaganda merge, da bine la fraierii spalati pe cap.
-
Joe, luni, 07.03.2022 16:19
Urat. Si Polestar-ul e urat. L am vazut live pe strada. Zici ca fac economie cu design-ul.
-
Dutz, marţi, 08.03.2022 06:07
Dacă tu compari un BMW M si “dopat” cu de toate cu o electrică si ești surprins ca au același cost si greutate, ce sa mai spun?… aceeași masina cu motor “normal” de doar 190 CP costa jumătate si are greutate semnificativ mai mică. Pentru deplasare nu avem nevoie de mai mult de 150 CP si aproape 90% din piața mondiala este sub, la fel si costul de achiziție este sub 20.000 de euro. Acolo trebuie sa ajungă Electricele sa fie vandabile, nu la 600 CP si 100.000 de euro. Cum ai spus si tu, mai vorbim peste 5 ani, sau mai bine 7-10, ce zici? Pentru cine vrea si poate plății pentru lux, si gadgeturi este alta poveste.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Interesant ca deja (face lift se impune după minim 3 ani de la lansare, cel mai comun 4), este nevoie de face lift… le place unora sau nu, încă nu am înțeles de ce Electricele trebuie schimonosite. Unele modele chiar si de la Volvo arată bine (ex. V60, V90) dacă tot vor electrice lasă-le la fel. Doar pentru ca au baterii trebuie ridiculizate?? Atâta timp cât ne dam seama la o prima privire (si nu ma refer doar la grila radiatorului, ca nu-i cazul) ca este o electrică ceva-i ciudat. Știm ca design-ul este relevant mai alea la mașinile scumpe, atunci cum se explica diferențele majore de design? Nu vor sa le vândă pe unele? Altfel ce naiba au? Oricum după tot tam-tamul Volvo a ajuns la aproape 8% vânzări pe full electrice asta încă in bula… când se termina (maxim un an când vor scădea si uneltele subvenții), vom vedea un 5% si semne de întrebare cum își acoperă costurile de dezvoltare, producție si nu in ultimul rând trâmbițare, pardon reclama. Sa-i vedem atunci pe toți obsedații cum o dau la întors… nu-mi doresc probleme pentru nimeni, dar când ți le faci intenționat nu meriți compasiune!