Nu este de glumă cu Dieselgate: proprietarii Volkswagen care refuză să facă update-ul software riscă să aibă mașina radiată

Publicat marţi, 25.07.2017 12:15 de Daniel Popescu

Proprietarii de mașini din Grupul Volkswagen afectate de scandalul Dieselgate care nu acceptă să facă update-ul software pentru motor ar putea avea parte de o surpriză: mașina ar putea fi radiată de autorități.

Grupul Volkswagen a rechemat în service 11 milioane de mașini la nivel global în urma scandalului Dieselgate, iar 8.5 milioane dintre acestea vizează piața europeană. Deși au treut aproape doi ani de la izbucnirea scandalului, până în prezent doar 5.5 milioane de mașini au trecut pe la service pentru a primi update-ul software care reduce cantitatea de emisii de oxid de azot.

Unii proprietari refuză să facă update-ul software întrucât se tem de posibile efecte secundare, cum ar fi performanțe mai mici și un consum mai mare de carburant. De altfel, mai mulți consumatori s-au plâns în ultimele luni că mașinile lor nu mai sunt la fel de performante după efectuarea update-ului software. Întrucât update-ul este voluntar și se bazează pe dorința clienților de a merge la service, autoritățile se pregătesc să recurgă la măsuri mai drastice pentru a forța vizită la service.

Publicația germană Focus susține că proprietarii care refuză să efectueze update-ul software vor avea mașina radiată, ceea ce înseamnă că nu vor mai avea dreptul să circule cu ea pe șosele. Potrivit sursei citate, primele măsuri de acest gen ar putea fi adoptate chiar de la începutul lunii viitoare, iar informația provine dintr-o serie de documente care aparțin Autorității Federale de Transport din Germania (KBA) și care au intrat în posesia publicației germane. Un purtător de cuvânt al Grupului Volkswagen a refuzat să comenteze informațiile.

Via Reuters

  • Z, marţi, 25.07.2017 13:33

    Meserie ! Așa au ajuns în topul auto pe banul cumpărătorului.

  • ACE, marţi, 25.07.2017 14:26

    Care va sa zica TOT CUMPARATORUL FRAIER care practic pierde niste manji putere...ramane cu PAGUBA..... VAX (o) VAG-onul.......

  • Liviu, marţi, 25.07.2017 15:10

    Dar care ar fi problema, daca nu vor sa isi faca updateul? Pana la urma exista in circulatie masini de acum 15-20 de ani, care polueaza mult mai mult. Sa plateasca VW diversele taxe de poluare de cateva sute de euro per masina si aia e.

  • ACE, marţi, 25.07.2017 16:10

    Problema REALA este ca masinile livrate clientilor NU RESPECTA NORMELE DE POLUARE DECLARATE = PRODUS NECONFORM....Iar pentru a se incadra in norme LE TAIE DRASTIC DIN PUTERE MOTOARELOR....A auzit cineva CAT la suta: 10-15-25 sau 30%....CINE NE LUMINEAZA ?!

  • Seat, marţi, 25.07.2017 17:42

    foarte bine! sa se invete minte sa cumpere diesel! si cred ca toti producatorii ar trebui sa faca update.

  • vianu, marţi, 25.07.2017 17:52

    ACE poti trimite un mail chiar la producator, sunt sigur ca iti vor raspunde in cel mai scurt timp si te vor lamuri. Sunt o firma extrem de serioasa motiv pentru care nu ar avea motive sa ascunda o astfel de informatie

  • vianu, marţi, 25.07.2017 17:53

    motiv pentru care nu ar avea motive... ma scuzati, emotiile

  • G, marţi, 25.07.2017 19:44

    Oare câți dintre clienții obligați să-și updateze mașina își vor mai cumpăra ulterior vw?

  • @Liviu, miercuri, 26.07.2017 10:13

    Sunt de acord cu tine, si nu. Este valida ideea ca exista masini pe drumuri care polueaza mult mai mult, insa cum spunea si ACE, acele masini cand au fost produse (acum 15-20ani) corespundeau legislatiei in vigoare de atunci, pe cand daca li s-a modifica doar nivelul de taxare acestor masini, s-ar crea un precedent periculos, fiindca ar transmite semnalul ca normele in vigoare sunt optionale, le poti incalca daca ulterior platesti taxe mai mari. E ca si cum Samsung ar produce telefoane cu nivel de radiatie peste norme, si s-ar apara spunand ca doar exista inca telefoane de acum 10 ani care radiaza la fel. Daca cineva doreste un produs mai vechi care corespunde unor norme legislative mai vechi, este alegerea lui, dar un produs nou trebuie sa respecte legislatia in vigoare, altfel nu vom evolua ci vom involua