O companie din Israel a produs o baterie pentru mașini electrice, care se încarcă în 5 minute
StoreDot, o companie din Israel, a produs primul prototip de baterie pentru mașini electrice care poate fi încărcată în doar 5 minute. Tehnologia numită XFC (Extreme Fast Charging) ar putea să revoluționeze industria auto.
Durata de încărcare a bateriilor în cazul mașinilor electrice, autonomia acestora sau lipsa unui număr suficient de stații de încărcare se numără printre principalele subiecte aduse în discuția privind avantajele și dezavantajele vehiculelor “verzi”.
Israelienii de la StoreDot au “intrat în dezbatere” cu un prototip de baterie care poate fi încărcată în doar 5 minute. Tehnologia este denumită Extreme Fast Charging (XFC) și, potrivit companiei, are potențialul de a elimina timpii mari de așteptare la încărcarea mașinilor electrice.
Pachetul de baterii, bazat pe tehnologia Litiu-Ion și dezvoltat alături de chinezii de la Eve Energy, a fost testat inițial pe un scuter electric. Reprezentanții StoreDot spun însă că bateriile pot fi utilizate și în alte industrii, ca dronele comerciale sau electronicele.
“Am făcut doar primul pas spre lansarea unui prototip de baterie cu anod predominant din silicon, care va fi prezentat în acest an,” au transmis oficialii companiei.
StoreDot are parteneri strategici precum Daimler, BP, Samsung Ventures și TDK.
-
Marius, miercuri, 20.01.2021 16:51
Bravo lor . Cei mai tari.
-
someone23, miercuri, 20.01.2021 17:16
aceasta incarcare super rapida depinde de sursa?
-
petrush, miercuri, 20.01.2021 20:00
@ someone da, dar nu-i bai.singur cablul tre sa fie mai gros decat furtunul de la pompa.
-
zarnesteanu, joi, 21.01.2021 00:04
Plin de ingineri pe-aici, doctoranzi in electricitate si chimie si materiale, care stiu la perfectie ca " nu sa poa". Si ca lumea o sa traiasca o vesnicie cu petrol si gaze pe esapament. Sweet dreams.
-
Sweet dreams, joi, 21.01.2021 09:31
cand o sa incarc in 2 minute ca sa am 800km autonomie la u pret normal atunci o sa cred in BEV. Pana atunci toate aceste povesti sunt sweet dreams pentru visatori. Si povestea de fata nici nu e pentru automobile ci pentru scutere si biciclete. Decat sa visez mai bine ard benzina la greu ca altfel trece viata pe langa mine si raman la sfarsit cu visele nu cu amintirile.
-
Fanel_, joi, 21.01.2021 10:43
@Sweat dreams si birjarii din secolul 19 aveau aceeasi mentalitate....."mai bine o ard la coada calului decat sa ma urc intr-o trasura cu volan". si povestea nu e despre scutere ci despre acumulatori. Si despre un prototip ce urmeaza sa fie testat in conditii mai putin dificile dar, in ultima instanta, reale. Stii ca bateriile Li-Ion au fost folosite mai intai pe telefoane, laptopuri si apoi pe masini, nu? Intreb, ca poate nu esti informat si de asta.
-
Johnny, joi, 21.01.2021 11:11
Ma intreb cans vor realiza unii ca lupta e pierduta pt masinile termice, pe care apropo, deja le putem numii clasice, si nu e ceva foarte rau in asta.
-
Sweet dreams Flanel, joi, 21.01.2021 11:41
E asa de pierduta lupta incat trebuie sa-ti dea statul 10.000 de euro ca sa-ti cumperi o masina de oras. Automobilul s-a impus in fata carutelor pentru ca avea avantaje evidente si birjarii si-au luat carnet. Acum automobilul electric cum se impune in fata celui cu ICE? Care sunt avantajele alea sa le vedem si noi? Care sunt? Autonomie? Disponibilitate? Confort? Viteza? Cost? Ce are BEV si nu are ICE? Nu vad nimic pe lista. Sigur ca imi doresc si eu o masina electrica, ar fi minunat, dar nu in conditiile astea. Nu, lupta nu e pierduta. Dovada e subventia, fara de care vanzarile de BEV ar fi un fiasco total. Cum raspundeti la asta? A avut acum 100 de ani Otto subventie? Nu, n-a avut. Inca odata, comparatia telefon - automobile e puerila. Hai sa ridicam nivelul discutiilor.
-
alex, joi, 21.01.2021 12:08
Extrapoland la autoturisme incarcarea in 5 minute ar insemna ca pentru a incarca o baterie de 70kwh in 5 minute la 90% eficienta e nevoie de o statie de incarcare de nu mai putin de 77x12=924KW. Adica aproape un MegaWatt. Pentru comparatie, un reactor din cele 2 functionale de la Cernavoda, are o putere de 750MW. Deci un reactor de la Cernavoda poate incarca simultan vreo 800 de masini. Intr-adevar, lupta e pierduta, ca statii de incarcare de un MW sunt pe toate drumurile comunale, masinile electrice costa jumate cat cele clasice si autonomiile electrice sar de 1000 de km in cele mai pesimiste scenarii.
-
Sak, joi, 21.01.2021 12:30
@Fanel O sa fac o mica comparatie ca sa ma fac inteles. De tanar bei sucuri peste sucuri si uiti de apa. Sucul este gustos, acidulat da dependenta si te simti bine. Asta pana la un moment, cand corpul da semne de oboseala iar medicul iti va recomanda apa. Apa nu e la fel, sucul era mai bun dar corpul cedeaza. Nici apa nu e curata... In momentul de fata nu prea ai avantaje daca iti ei o electrica (doar ca poti deveni autonom si sa nu mai depinzi de pretul impus la combustibil) dar priveste si per ansamblu. Planeta cedeaza, de undeva trebuie sa incepem. Tehnologia nu este perfecta dar se va imbunatati. Gandeste-te ca noi nu utilizam cea mai mare sursa de energie, soarele. In prezent sapam dupa ea, cam cum vanau stramosii nostri cu sulita dupa hrana. Gandeste-te daca miliardele de motoare nu ar mai scoate fum, nu crezi ca ar fi mai bine? Putem sa extindem discutia sa trecem la marii poluatori dar, repet, trebuie sa incepem de undeva.
-
quest, joi, 21.01.2021 12:44
nu cumva israelienii de la rombat?
-
Fanel_, joi, 21.01.2021 14:10
@Sak sunt convins ca nu mie imi este adresat comentariul tau.
-
@Sak, joi, 21.01.2021 15:07
Nu inteleg cui ii e rau acum de la ICE. Tuseste vreunul pe aici. V-a murit vreo ruda sau prieten din cauza asta. Cine v-a bagat in cap ca planeta cedeaza? Ce cedeaza? Ca eu nu vad nimic. terminati cu prostiile si nu mai credeti pe cei care va baga frici din astea in cap. Aia castiga bani din sportul asta. Bani grei care de fapt sunt banii vostri. Hai inca o taxa pe poluare sa cotizeze prostimea, ca stim noi baietii destepti cum sa-i cheltuim. Conferinte, studii teoretice fara validare practica, bla bla^2, sau factorial cotizati ca aflam noi ce e bine pentru voi si stim ce trbuie facut. La asta se rezuma totul pana la urma. La bani. Pe care unii ii iau si restul ii dau. Ma includ si pe mine intre fraieri. Dar macar nu zic sarutmana, sesizez macar ca sunt furat in numele unui bine ipotetic care se va intampla in viitor nu stim cand. Ca la religie. Pupatorii de moaste nu sunt doar saracii aia din fundul tarii care-si cumpara cazane ca n-au bani de altceva ci si astia, mai sofisticati (vorba vine), cu bani care cred ei ca vor salva omenirea de la apocalipsa eco. Mai nou vad ca s-a reinitiat un nou drob de sare. Epuizarea de resursa a terenurilor agricole si ne asteapta o foamete in vreo 50-60 de ani cand pamantul nu va mai rodi nimic. Ha ha ha. La asta ati pus botul?
-
Johnny, joi, 21.01.2021 16:52
@@sac, nici fum nu e in orase, coronavirus nu exista, ne prostesc astia. Ti- ai luat Trumpeta?
-
@Jonh, joi, 21.01.2021 19:08
asta e argumentul tau? Covidul? Atata poti? Slab, slab de tot. Asteptam mai mult, dar esti la nivelul lui edik care o da si el cu nokia si smartphoneul, ca atat il duce capul. Ai grija sa nu-ti moara copilasii de cancer la plamani. Inchide-i in casa. Izoleaza totul cu banda, sa nu intre noxele. 97% din oamenii de stiinta zic ca ... Aaaa, asta era cu incalzirea globala, aaaa pardon cu schimbarile climatice, ca nu mai e incalzire. Sa privim partea buna. N-o sa-ti mai fiarba copilasii in viitor. Hi hi hi.
-
Sak, vineri, 22.01.2021 08:17
@Fanel Da, scuze. Copy paste si am sters persoana gresita :) Cred ca se subintelege cui ii era adresat :)
-
Johnny, vineri, 22.01.2021 12:46
@@John, ar fi recomandabil in.primul rand sa va semnati cu un nume si nu sa treceti un @ ca sa nu se mai inteleaga cine sunteti si cui raspundeti. Covidul era o extrapolare la modul in care pui problema, cum ca nu ar exista poluare. Ti- am dat argumentul de netagaduit, fumul din orase. Nu voi mai raspunde celor care nu inteleg o realitate flagranta si duc problematica in zona de negare sau a conspiratiilor.
-
@johnny, vineri, 22.01.2021 13:58
Nu prea este fum in orase. Este foarte mult praf si particule asociate traficului si activitatii economice. Daca vrei o dovada, cauta fumul intr-o zi ploioasa sau umeda sau cu ninsoare. O sa vezi ca aerul e foarte respirabil cand praful e consemnat la sol. Sau nu te intereseaza si vrei doar sa-ti publici si sustii teza ca poluarea e din cauza masinilor cu motoare termice si ca eliminarea lor si inlocuirea cu electrice de 30+k euro aduce pacea si armonia in lume.
-
Sak, vineri, 22.01.2021 14:13
@Sweet dreams Daca particulele de praf stau la sol, stau dintr-un motiv. Din acel motiv stau si alte particule, de-aia simti aerul respirabil. Nu spune nimeni ca inlocuirea motoarelor termice va rezolva problema, dar este un start bun. Mai raman marii poluatori. Noroc in viata cu logica ta, ca ai nevoie.
-
Johnny, vineri, 22.01.2021 23:14
Am asteptat 30 min cu motorul pornit intr- o parcare si a doua zi mi- a curs sange din nas. Aceiasi faza dupa ce am mers bara la bara pe o autostrada timp de 45 minute. Nu am mevoue de alte studii sa- mi dau seama ca face rau. Cand am scris fum ma gandeam la intreg ansamblul de emisii, particule, etc.
-
se încarcă în 5 minute, duminică, 24.01.2021 10:40
rusii de pe salyut 7 vedeau tiglele de pe case , si unuia din siberia de 105 ani ia dat din nou dintii.
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustMercedes-Benz, primul constructor care testează sisteme de condus autonom de nivel 4 în ChinaConstructorul german de automobile a primit, în premieră, aprobarea de a testa sisteme de condus autonom de nivel 4 pe autostrăzile și drumurile publice din China. Citeste tot
Bine ca nu este baterie de bicicleta asa ca este de scuter m-am mai linistit .