O nouă schimbare în regulamentul Formulei 1: pilotul care va obține cel mai bun timp în cursă va primi un punct

Publicat vineri, 08.03.2019 13:35 de Daniel Popescu

Pilotul care va obține cel mai bun timp în cursele de Formula 1 va fi recompensat cu un punct în clasamentul general, în cazul în care termină între primii 10.

Consiliul Mondial al FIA a aprobat în această săptămână planurile pentru o nouă schimbare a regulamentului în Formula 1, care se va aplica începând din sezonul 2019.

Astfel, pilotul care va stabili cel mai bun timp într-o cursă va primi un punct în clasamentul general. Totuși, regula se va aplica doar în cazul piloților care termină pe unul dintre primele 10 locuri în cursă, cu scopul de a evita situațiile în care un pilot din spatele plutonului intră la boxe în finalul cursei special pentru a obține cel mai bun timp.

Pentru a intra în vigoare, noutatea are nevoie de un vot electronic în cadrul Comisiei Formulei 1 pentru a fi inclusă în Regulamentul Sportiv al competiției.

Formula 1 a mai acordat un punct pentru cel mai bun timp în primii 10 ani de existență, în perioada 1950-1959, iar 1958 a fost singurul an când a fost crucial, întrucât Mike Hawthorn a obținut titlul mondial în fața lui Stirling Moss.

Potrivit unor date prezentate de Formula 1, 2008 este singurul sezon de după anul 2000 în care o astfel de regulă ar fi schimbat numele campionului mondial. În acel an, Felipe Massa ar fi reușit să obțină trofeul în fața lui Lewis Hamilton dacă s-ar fi acordat un punct pentru cel mai bun timp în cursă.

Via Motorsport

  • Radu, vineri, 08.03.2019 14:21

    E buna chestia. Intrebarea este cine merita punctul - pilotul sau constructorul. De tipul de cauciuc folosit nu mai vorbim.

  • joker, vineri, 08.03.2019 14:34

    e putin un punct

  • Costel, vineri, 08.03.2019 15:22

    la cat or fost de subiectivi si toleranti cu mercedes cei de la FIA in ultimele sezoane o sosit si timpul ca ferrari sa acumuleze usor 20 de puncte ,ii vremea revansei dupa atatia ani de esecuri forza leclerc ,forza vettel !

  • joker, vineri, 08.03.2019 16:40

    Sa dea 100 de puncte pentru un tur rapid, zice moi moi!

  • cris, vineri, 08.03.2019 17:43

    Spun,pt Ferrari 100 puncte,ca doar sunt Ferrari!!!doar asa vor castiga si ei ceva!Mercedes Roals!!!

  • LH44, vineri, 08.03.2019 19:30

    In f1 au loc doar schimbari cretine.Doar un om fara creier putea decide sa puncteze pilotii cel mai rapid tur in cursa dar nu si pentru poll-position.In calificari pilotul munceste pentru poll si nu de putine ori se alege dupa cursa cu 0 puncte pentru ca masina cedeaza din diferite motive tehnice.In cursa orice prost poate obtine cel mai rapid tur daca are pneuri c5 noi. Sefii f1 m-ai bine ar interzice echipele satelit.haas si alfa romeo julieta au primit cadou masinile de la ferrari.Aceste clonute sunt in fata celor de la McLaren si Williams prin frauda. FIA si f1 au protejat si protejeaza ferrari.ferrari primesc pe nedrept cei mai multi bani in fiecare an desi nu pierdut, pe vettel l-au iertat de suspendare, il penalizau aiurea pe Max ca sa-i aduca pe podium pe Kimi si vettel, nu interzic clonutele si au introdus punctul pentru cel mai rapid tur de dragul lui vettel. FIA=ferrari international assistance

  • kimi, sâmbătă, 09.03.2019 01:16

    pai le ia kimi pe toate!

  • Serban, sâmbătă, 09.03.2019 14:16

    Logic ar fi să dea punctul pentru pole, nu pentru tur rapid ! Pentru că schimbă unul pneurile în ultimele trei ture ale cursei și normal că are șanse să scoată cel mai rapid timp. Ceea ce nu mi se pare corect, cei din coadă pot adopta o astfel de strategie, fără nici o pierdere, iar cei din față nu, pentru că trebuie să-și conserve pozițiile.

  • Costel, sâmbătă, 09.03.2019 15:02

    .....ii o regula binevenita pentru a dinamiza finalurile curselor care nu is toate foarte antrenante pentru spectatori si telespectatori...ii parerea mea

  • @Serban, duminică, 10.03.2019 00:25

    Doar cei de pe primele 10 locuri pot primi punctul. Nu merita sa sacrifici locul 10 care deja aduce puncte pentru a incerca un tur rapid care poate sa iasa sau nu. Regula este tocmai pentru a evita ce spui tu.

  • Leo, duminică, 10.03.2019 14:03

    Serban, tu ai citit articolul? Sau ai scris din inertie?

  • Sorin772, duminică, 10.03.2019 21:48

    @Serban? la cine te referi cand spui cei din coada? doar unul dintre primii 10 v-a primi punctul pt cel mai bun timp, iar unul dintre primii 10 nu va risca sa intre la boxe in ultimile 3 ture doar ca sa obtina acel punct pt ca risca sa piarda mult mai multe puncte evident pierzindu-si pozitia pe care a avut-o. Daca ne uitam la cursele din ultimii ani doar primi 3 poate 4 piloti au avut suficient gap sa intre la boxe fara sa isi piarda pozitia.Cei codasi din plutonul de primii 10 nu au avut gap atat de mare intre ei incat sa intre la boxe in ultimele ture si sa nu isi piarda pozitia. Si atunci nu vad care ar fi interesul sa scoata un timp bun pt un punct riscand sa piarda 2-3 poate si mai multe pozitii, evident pierzind si puncte mai multe. Regula aceasta va avantaja tot pilotii de la echipele de top care pot obtine linistite tururi rapide fara sa le afecteze strategia cursei, respectiv Mercedes, Ferrari si sa vedem cine v-a venii dupa ei ... nu am nominalizat RedBull pt ca deocamdata cu noul motor este o necunoscuta. ,

  • Radu, luni, 11.03.2019 08:31

    M-as bucura pentru Kimi daca ar avea rezultate bune, dar nu cred ca are o masina pe masura valorii lui.

  • ady, luni, 11.03.2019 08:48

    Serios, voi chiar credeti ca Kimi are valoare, am vazut ce valoare a avut in ultimile sezoane.

  • Radu, luni, 11.03.2019 09:12

    Despre ghinion in F1 se pot spune multe si cum un pilot bun nu are rezultate din cauza acestuia. Ca tot vorbeam de Kimi, sa ne amintim ce a patit el la Monza din cauza pneurilor. Ca a venit Pirelli cu explicatii "tehnice" - vorbe goale. Tot e bine ca nu a patit ca Vettel la Belgia in 2015.

  • lol, luni, 11.03.2019 10:15

    Tin cu Kimi dar anii de glorie au apus pentru el. Asta e natura lucrurilor in sport la cel mai inalt nivel. L-au afectat insa si schimbarile tehnice din F1 incepand inca din 2008 cand controlul tractiunii a fost eliminat. Apoi au redus aerodinamica si au introdus franele 'brake by wire'. Si sunt sigur ca familia lui e pe primul loc in acest moment, va ramane in F1 cata vreme va fi platit pentru asta, indiferent de performanta.

  • @LH44, luni, 11.03.2019 12:14

    Păi și ce rol aveau penalizările alea mai băiete, nu să descurajeze taurul ăla să împunge? Dacă tu zici că-l penaliza aiurea pe Max atunci dă-mi voie să te compar cu un PSD-ist ce eliberează penalii din închisoare încurajându-i în felul ăsta să omoare sau să jefuiască iar și la scurt timp de la eliberare!

  • @LH44, luni, 11.03.2019 14:38

    Esti plecat rau de tot bai omule, daca tu sustii ca Ferrari au fost favorizati in dauna "sarmanilor" Mercedes si Hamilton !

  • Serban, luni, 11.03.2019 14:43

    @Leo, @Sorin772 Imi cer scuze, nu am fost atent, nu am citit tot articolul, mea culpa. Dar raman la parerea ca punctul trebuia acordat pentru pole, care este, dupa parerea mea, mai reprezentativ decat un tur rapid.

  • ferr1, luni, 11.03.2019 22:27

    Unde sunt baby Vitelusii???? Pregatiti sa mai pierdeti un titlu? :)))

  • @Serban, luni, 11.03.2019 23:02

    Pentru pole pleci de pe prima pozitie si asa ai mari sanse sa faci multe puncte. E suficient. Cel mai rapid tur in cursa nu era rasplatit deloc.

  • !!!, marţi, 12.03.2019 01:20

    Si daca ala care stabileste cel mai bun tur abandoneaza cu doua tururi inainte de final, dintr-o pozitie din primii zece, sau chiar de pe primul loc ? Mi se pare aiurea, ori este valabil pentru toata lumea, ori nu, ce dracu' sunt conditionarile astea ?

  • ZeroTime, marţi, 12.03.2019 15:17

    "Valtteri, it's James... Fastest lap, please"

  • @!!!, miercuri, 13.03.2019 12:02

    Sau altceva: de-aş fi pe poziția a treia, de ce să mai lupt pentru cea de-a 2-a când mai bine trag de mașină să obțin un cel mai bun timp după care lenevesc pentru că voi câștiga același nr.de pcte. ca cel de pe locul 2.